Календарно-тематичне планування з української мови 10 клас

Про матеріал
Українська мова (рівень стандарту), 10 клас, Олександр Авраменко (Видавництво: Грамота)
Перегляд файлу

 

УКРАЇНСЬКА МОВА

 

10 КЛАС

(рівень стандарту)

(70 год на рік, 2 год на тиждень)

 

Календарно-тематичне планування для 10-го класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. Українська мова: 10–11 класи. Рівень стандарту / Голуб Н. Б., Котусенко О. Ю., Горошкіна О. М., Новосьолова В. І., Романенко Ю. О., Кондесюк Т. В., Король О. М., Тарасенко О. О., Сергєєва Н. В. (Наказ МОН України 1407 від 23. 10. 2017 р.)

 

з/п

Дата

Зміст програмового матеріалу

Примітки

 

І семестр

 

 

1

 

Вступ

 

Лексикографія. Сучасні лексикографічні джерела: словники, довідкова література (у  числі на електронних носіях).. Інформативна й нормативна функції їх.

 

2

 

Основні типи словників. Довідкові медіаресурси.

 

3

 

Урок мовленнєвого розвитку. Укладання тематичних словників-мінімумів.

 

 

 

 

Поняття норми

в сучасній українській літературній мові

 

4

 

Мовна норма. Нормативне й ненормативне мовлення. Типи норм

 

 

 

Лексична норма

 

5

 

Лексичне значення слова. Лексична помилка. Слово і контекст; залежність значень слова від контексту.

 

6

 

Слововживання: вибір слова, лексична сполучуваність.

 

7

 

Слова власне українські й запозичені. Виправдані й небажані запозичення.

 

8

 

Лексичні та фразеологічні синоніми, антоніми. Синонімічне багатство мови.

 

9-10

 

Уроки мовленнєвого розвитку. Письмовий переказ тексту публіцистичного стилю із творчим завданням.

 

11

 

Пароніми. Запобігання помилкам у вживанні паронімів.

 

12

 

Порушення лексичної норми. Кальки з інших мов. Уживання слів у невластивому значенні.

 

13

 

Основні групи фразеологізмів.

 

14

 

Багатозначність, синонімія й антонімія фразеологізмів.

 

15-16

 

Уроки мовленнєвого розвитку. Есе. Види есе, вимоги до його оформлення. Написання есе..

 

17

 

Утвердження лексичної норми в словниках української мови.

 

18

 

Контрольна робота. Вступ. Лексична норма (тестування).

 

 

 

Практична риторика

 

19

 

Риторика як мистецтво. Роль риторики в сучасному світі.

 

20

 

Мовленнєва ситуація. Елементи мовленнєвої ситуації (мовець (адресат), слухач (аудиторія), предмет мовлення, умови успішного спілкування.

 

21

 

Особистість мовця. Риси гарного співрозмовника. Вимоги до мовлення оратора. Комунікативний стан мовця.\

 

 

22

 

Аудиторія (слухач, слухачі). Види слухання. Цілі слухання. Моделювання аудиторії. Контакт з аудиторією. Прийоми налагодження контакту.

 

23

 

Урок мовленнєвого розвитку. Усний переказ взірцевих текстів промов.

 

24

 

Текст як одиниця спілкування. Етапи підготовки тексту виступу. Види читання і записування тексту виступу. Естетика тексту.

Урок мовленнєвого розвитку. Написання тексту публічного виступу.

 

25

 

Урок мовленнєвого розвитку. Написання тексту публічного виступу.

 

26

 

Ефективність мовлення. Стратегія і тактика мовленнєвої поведінки. Комунікативний намір. Мовленнєвий вчинок. Мовленнєва подія.

 

27

 

Контрольне есе на тему “Грубість – духовна слабкість чи демонстрування сили?” (або на іншу тему, визначену вчителем)

 

 

 

Орфоепічна норма

 

28

 

Орфоепічна помилка. Орфоепічний словник.

 

29

 

Милозвучності. Чергування у//в, і//й як засіб милозвучності.

 

30

 

Основні правила вимови голосних і приголосних звуків.

 

31

 

Урок мовленнєвого розвитку. Усний переказ тексту із творчим завданням.

 

32

 

Наголос. Основні правила наголошування слів.

 

33

 

Контрольна робота. Орфоепічна норма (тестування).

 

 

 

 

ІІ семестр

 

 

 

 

Орфографічна норма

 

34

 

Орфограма. Орфографічна помилка. Принципи української орфографії. Повторення вивченого в І семестрі.

 

35

 

Ненаголошені е, и в корені слова.

 

36

 

Апостроф. Позначення м’якості приголосних.

 

37

 

Чергування голосних і приголосних звуків.

 

38

 

Зміни приголосних при збігові їх у процесі словотворення. Спрощення приголосних

 

39-40

 

Уроки мовленнєвого розвитку. Письмовий докладний переказ текстів різних стилів.

 

41

 

Подвоєння літер (внаслідок подовження і збігу).

 

42

 

Правопис префіксів і суфіксів.

 

43

 

Контрольна робота (тестування).

 

44

 

Уживання великої літери. Велика літера й лапки у власних назвах.

 

45

 

Правила перенесення слів. Графічні скорочення.

 

46

 

Написання складних слів разом, окремо, з дефісом.

 

47

 

Урок мовленнєвого розвитку. Написання есе на одну з тем: «Життя в гармонії з природою», «Моє бачення сучасної школи», «Чого варто уникати в спілкуванні», «Ціна недбалості», «Ґаджети чи реальне спілкування?».

 

48

 

Написання слів іншомовного походження. Правило «дев’ятки».

 

49

 

Складні випадки написання прізвищ.

 

50

 

Складні випадки написання географічних назв. Обговорення тексту рекламного характеру.

 

51

 

Урок мовленнєвого розвитку. Складання ділового листа.

 

52

 

Розрізнення прислівників і співзвучних сполук (збоку – з боку, зрештою – з рештою, всередині  – в середині тощо). Правила написання їх.

 

53

 

Написання не, ні з різними частинами мови.

 

54

 

Контрольний диктант.

 

 

 

Морфологічна норма

 

55

 

Морфологічна помилка. Іменник. Рід іменників. Паралельні родові форми іменника (зал-зала).

 

56

 

Число іменників. Іменники, що мають лише форму однини або множини.

 

57

 

Урок мовленнєвого розвитку. Складання діалогів із використанням іменників на позначення назв осіб за родом діяльності у формі чоловічого та жіночого роду.

 

58

 

Складні випадки відмінювання іменників. Закінчення іменників І відміни в орудному і місцевому відмінках.

 

59

 

Закінчення іменників ІІ відміни в родовому відмінку. Відмінкові закінчення іменників з конкретним та абстрактним значенням (терміна – терміну, феномена – феномену).

 

60

 

Закінчення іменників ІІ відміни в давальному, знахідному орудному й місцевому відмінках.

 

61

 

Урок мовленнєвого розвитку. Написання есе про явище природи, що викликає найбільше захоплення й здивування.

 

62

 

Закінчення іменників ІІІ відміни в орудному відмінку. Словозміна іменників ІV відміни.

 

63

 

Особливості кличного відмінка. Творення й відмінювання імен по батькові.

 

64

 

Контрольна робота. Морфологічна норма (тестування).

 

 

 

Практична риторика

 

65

 

Суперечка як вид комунікації. Різновиди суперечки.

 

66

 

Правила ведення суперечки. Аргументи й докази.

 

67

 

Полемічні прийоми. Мистецтво відповідати на запитання.

 

68

 

Урок мовленнєвого розвитку. Дискусія на тему: «Гроші. Навіщо збирати? Де зберігати? На що витрачати? Як заощаджувати?»,

 

69

 

Контрольна робота. Практична риторика (тестування).

 

70

 

Підсумково-узагальнюючий урок.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Онищенко Ніна Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Бондаренко Олена Василівна
    Дякую. Коротко і зрозуміло. Використовую у своєму плануванні. Ви заощадили мій час на планування чи коригування об'ємних планів. Ще раз дуже вдячна. Гарного і спокійного Вам навчального року!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Кіор Оксана Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додав(-ла)
Криштоп Тетяна
Додано
11 жовтня 2021
Переглядів
48642
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку