23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Урок РМБ з природознавства за Комбінованою системою М.П.Гузика "План і карта"

Про матеріал

Технологія навчання за комбінованою системою

Першою складовою технології комбінованого навчання є урок вивчення нового матеріалу (РМБ). Його мета – засвоєння учнями формальних знань (теорій, термінів, понять) на репродуктивному рівні.

Для цього уроку вчитель готує блок навчальної інформації – своєрідний друкований посібник, виконаний на окремих аркушах, які роздаються учням. Блок містить назву теми, перелік проблем, які слід розібрати і репродуктивно засвоїти, список основної і допоміжної літератури, розгорнутий зміст блоку навчальної інформації. Як правило, зміст блоку базується на уже засвоєних учнями знаннях і є максимально лаконічним викладом матеріалу.

На поданому уроці учні засвоюють блок "План і карта"

Перегляд файлу

Блок №2                                        План і карта                                   4 клас

Питання:

1. Горизонт. Сторони горизонту

2. Орієнтування на місцевості за допомогою сонця, компаса та місцевих ознак

3. План місцевості

4. Масштаб

5. Географічна карта. Умовні знаки на карті

Література: Природознавство, 4 клас Т. Г. Гільберт, Т. В. Сак 2015 Видавництво «Генеза»

Девіз уроку: «Надійся на Господа, будь сильний, і хай буде міцне твоє серце. Псалом 26, 14

І. Горизонт. Сторони горизонту

1.1. Горизонт – це простір Землі, який можна охопити очима.

1.2. Лінію, по якій небо ніби сходиться з поверхнею Землі, називають лінією горизонту.

1.3. Частину земної поверхні,на відкритих для огляду місцях, де добре видно лінію горизонту, називають

відкритою місцевістю, а горизонт – видимим.

1.4. Місцевість, де лінію горизонту не видно, називають закритою.

1.5. Сторони горизонту поділяють на основні та проміжні. Уміти визначати сторони горизонту – означає

добре орієнтуватись на місцевості.

 

ІІ. Орієнтування на місцевості за допомогою сонця, компаса та місцевих ознак

2.1 Орієнтуватись на місцевості означає вміти визначати сторони горизонту, тобто , дізнатися, де північ,південь, захід, схід.

2.2. Щоб орієнтуватися за Сонцем, стань обличчям у напрямку найкоротшої тіні. Перед тобою буде північ. Розведи руки в боки. Права рука покаже напрям на схід, ліва – на захід, позаду буде південь.

2.3. Найкраще орієнтуватися на місцевості за допомогою приладу, який називають компасом.

Тримай компас горизонтально й повертай його так, щоб синій кінець стрілки закрив літери Пн.

Тоді літери Пд. будуть указувати на південь, літера З. – на захід, С. – на схід.

2.4. Можна орієнтуватися по деревах, скелях, каменях тощо.

• З північного боку на деревах, каменях, скелях росте більше моху, й лишайнику.

• З південного боку гілля й листя на деревах густіше.

• Мурашники здебільшого бувають з південного боку дерев.

• На південному боці горбів і ярів сніг тане швидше.

 

ІІІ. План місцевості

3.1. План місцевості – це зменшене узагальнене зображення невеликої ділянки земної поверхні згори.

3.2. Плани відіграють важливу роль у житті й господарській діяльності людей багатьох професій.

3.3. Для зображення об’єктів на плані використовують умовні знаки.

C:\Users\Админ\Desktop\4-priroda-gilberg2015-35-638.jpg 

 

 

 

                 луки               урвище             болото               чагарники             стежка

 

 

 

 

 

 

 

ІV Масштаб

4.1. Для зображення місцевості на плані користуються масштабом.

Масштаб – це число,що показує, у скільки разів зменшено відстань на плані або карті.

C:\Users\Админ\Desktop\4-priroda-gilberg2015-37-638.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

V Географічна карта. Умовні знаки на карті

 

5.1 Зменшене зображення земної поверхні, на якому географічні об’єкти моря,річки, озера, гори, міста) позначено умовними знаками, називають географічною картою.

 

5.2. Відстані на карті зменшено в сотні й навіть у мільйони разів.

 

5.3. Карти, на яких показано обриси материків, висоту суходолу, глибину морів, озер,океанів,

 називають фізичними. На їх основі створюють спеціальні карти: рослинного світу;     ґрунтів; розміщення населення; погоди; історичні, політичні.

 

5.4. На карті проведено меридіани й паралелі, що вказують напрямки:

Меридіани (проведені зверху донизу) – на північ і південь, а паралелі – на захід і схід.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
22 жовтня 2018
Переглядів
169
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку