Урок. Роальд Дал «Дорога в рай»

Про матеріал
Роальд Даль «Дорога в рай» Мета. Ознайомити учнів із життям і творчістю Р.Даля. Розкрити його роль в світовій літературі і мистецтві взагалі, розвивати аналітичне мислення, уміння оцінювати прочитане, зіставляти явища літератури і життя; сприяти формуванню критичного мислення старшокласників. Допомогти усвідомити зміст твору.
Перегляд файлу

Тема.  Роальд   Даль «Дорога в рай»

Мета. Ознайомити учнів із життям і творчістю Р.Даля. Розкрити його роль в світовій літературі і мистецтві взагалі, розвивати аналітичне мислення, уміння оцінювати прочитане, зіставляти явища літератури і життя; сприяти формуванню критичного мислення старшокласників. Допомогти усвідомити зміст твору.

                                                             Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Оголошення теми і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів.

     Вступне слово вчителя ( коротке повідомлення біографії письменника)

ІІІ. Аналітичне дослідження твору:

  а)  з’ясування первинних вражень-розумінь від прочитаної новели «Дорога в рай»;

  б) як читався твір? Що у ньому найбільше привернуло увагу ? Чому?

  в) Що у творі вам видалося дивним, незрозумілим?

   г)  як би ви визначили тему новели? Про що цей твір?

   г) Як ви розумієте назву твору? Чи відповідає назва описаним подіям у тексті?

   д) На які запитання ви хотіли  б отримати відповіді у ході аналітичного дослідження?

ІV.  Аналітико –інтерпретаційне дослідження твору

-          Спробуйте декількома реченнями сформулювати сюжетну лінію новели «Дорога в рай»

-          Який план дії, по-вашому, найбільше цікавить автора – зовнішній чи внутрішній. Обгрунтуйте.

-          Визначте тему твору. Чи можна вважати , що в ній Даль порушує гендерні проблеми суспільства. Аргументуйте.

Давайте детальніше розглянемо стосунки між головними героями.

                             

 

                                         Схеми до розуміння образів

місіс Фостер :  - любить дочку      

                            - ніколи не сміє розкричатись   
                            - боїться запізнитися на поїзд, літак, пароплав

                            - мріє жити  з онуками                                                    

                            - добра і любляча дружина

                            -  була скромною жінкою                  

                            -  більше 30 років «служила» чоловікові

 

містер Фостер : - голос «холодний і сухий»  
                            - був незадоволений поведінкою дружини 

                            - стискав пальці,     був схожим на білку                           
                            - «тщедушний и подвижник старик с бородатим лицом»

                            -  дуже добре виховав жінку                  

                            - намагався збільшити страждання жінки

                            - очі нічого не виражали, крім тих випадків, коли  сердився(приходил в ярость)

 

 

 

 

 

 

- Який висновок можна зробити про стосунки між місіс і містера Фостерів?

- Про що свідчить фраза « Я не очень люблю писать, корда мне нечемо сказать»?

- Чи відбувається злам у стосунках між героями? Якщо так, то коли?

- Чому автор називає будинок, у якому проживають герої «место мрачное, их мало кто навещал»?

- Чи може бути навколишня дійсність відображенням внутрішнього стану героїв?

- Чи може бути грань між бажанням чоловіка  та жінки?

- Як розподілилися ролі у цій сім’ї? Хто замовник, а хто виконавець?

- Чому дружина сліпо виконувала забаганки чоловіка?

- Чи була вона задоволена своїм життям?

- Який світ для неї «свій»?

Свій світ

Чужий світ

 донька                            онуки

чоловік           «сім

’я»              будинок

 

-          Чому Фостер намагається затримати від’їзд дружини?

-           Чому у «своєму світі» для чоловіка не залишилося місця?

Давайте через художню деталь покажемо, як змінилося ставлення дружини до чоловіка.

 

Все життя жінка

Після першої невдалої спроби виїхати до доньки погляд на чоловіка

Служила чоловікові віддано і вірно, але він її весь час мучив(вона ловила себе на думці) Він її добре виховав.

 Не можна сказати точно, та це людина чи ні, ноги в штанях схожі на козлячі, «нелепо скроений піджак»

 

-          Чи зміна відбулася? Зробіть висновок.

Вчитель. Давайте спробуємо відчути себе в ролі детективів і прослідкуємо поведінку дружини після від’їзду.

-          Чому вона відчула себе впевнено, добре і спокійно,  хоча все життя такою не була)?

-          Чому автор характеризує стан жінки у цей момент «холоднокровним»?

(кому притаманна така риса?)

-          Чому місіс Фостер кожного тижня писала листи?

-          Чому героїня без жалю поверталася додому, не намагаючись відтягнути від’їзд, адже їй так добре?

-          Чому те, що її ніхто не зустрічає, їй видалось смішним.

-          Коли вона зайшла до будинку, у неї були якісь підозри. Чому?

-          Чому на обличчі світилося задоволення?

-          Чи має якийсь підтекст назви твору?

-          З яким твором співзвучний цей твір?

-          Яка розв’язка у творі?

-          Хто винен у цьому? Чи можна дати однозначну відповідь?

V.Підсумок уроку.

Я зрозумів(ла)…

Я вважаю, що сім’я Фостерів була щасливою(нещасливою)…

VI. Домашнє завдання. Усно підготувати невеличке есе «Чи може заміжня жінка розпоряджатися власним життям?»

 

docx
До підручника
Світова література (академічний, профільний рівень) 11 клас (Звиняцковський В.Я.)
Додано
17 січня 2023
Переглядів
222
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку