Урок: "Робота м’язів. Профілактика порушень опорно-рухової системи"

Про матеріал
Інтегрований урок біології та фізичної культури для учнів 8 класу, мета якого збагатити досвід учнів щодо збереження здоров'я та націлити на розширення функціональних можливостей організму через цілеспрямований розвиток природних здібностей, заохочення учнів до здорового способу життя.
Перегляд файлу

Мелітопольська гімназія №1 ММР ЗО

 

 

 

 

Робота м’язів. Профілактика порушень опорно-рухової системи

 

 

 

 

 

 Конспект інтегрованого уроку  з біології  та фізичної культури у 8 класі

 

 

 

                           

 

 

Підготували:     

Олексенко Н.І. – вчитель біології,     Шестопалов І.В. – вчитель фізичної культури

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мелітополь, 2021 р.

Тема. Робота м’язів. Профілактика порушень опорно-рухової системи

Мета: вдосконалювати навички виділяти головне; виховувати інтерес до біології та фізичної культури, розвивати рухові якості; виховувати силу духу, віру у свої можливості, інтерес і звичку до занять фізичною культурою.

Формування ключових копетентностей учнів:

інформаційної, здоров’язберігаючої, соціальної, загальнокультурної та компетентності з інформаційних та комунікативних технологій.

Формування предметних компетентностей:

логіко-змістової, пізнавальної, операційної ті дослідницької.

Тип уроку: інтегрований урок «біологія, інтегрований курс – фізична культура», узагальнення, систематизація та практичне застосування знань з теми.

Інвентар: гантелі, секундомір, гра «Джанга».
Обладнання: комп'ютер, мультимедійне обладнання, мультимедійна презентація, робочий зошит.

Основні терміни і поняття: опорно-рухова система, м'язи, постава.

Хід  уроку

І. Організаційний етап

Оголошення теми і мети уроку.

У ч и т е л ь. Діти,  у нас сьогодні незвичний урок. Урок пройде у вигляді «колового тренування». Але тренувати ми будемо не тільки свої м’язи, але і наш розум. Заняття пройде за наступними станціями: 1 станція - Передай іншому, 2 станція – У чому різниця?, 3 станція - Експеримент, 4 станція – Знай і попереджуй! 5 станція – Ми вибираємо здоров’я!  А допомагати у проходженні станцій буде «Інформаційна команда».

 

II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності учнів.

Ніщо так не виснажує і не руйнує людину, як тривала фізична бездіяльність.

Арістотель

У ч и т е л ь. Діти, що мав на увазі філософ?

     Питання для бесіди

-  Які функції виконує опорно-рухова система?

-  Які частини має ОРС?

- Скільки кісток містить скелет людини?

- Скільки відсотків від маси тіла складають м'язи людини?

- Які елементи накопичує опорна система?

- З яких речовин складаються кістки?

 

У ч и т е л ь. Давайте побуваємо на першій станції – Передай іншому.

Ви повинні кинути м’яча будь-кому із однокласників і задати питання за темою минулого уроку, той кому ви кинули м’яча – дає відповідь. А той хто кинув, визначає правильна відповідь чи ні (7-10 хв.).

У ч и т е л ь. Ви всі молодці і добре засвоїли матеріал минулого уроку. Тому перейдемо до іншої станції – У чому різниця?

 

Лабораторне дослідження

 

Тема: Розвиток втоми при статичному та динамічному навантаженні. Мета: визначити, при якому навантаженні – статичному чи динамічному – раніше наступає стомлення.

Обладнання: секундомір, гантелі.

 

Хід роботи

 

  1.          Виконати завдання за інструкцією та заповнити таблицю. Діти об’єднуються у дві команди, шляхом жеребкування витягують завдання: виконання заданої фізичної вправи. Для однієї команди це статична вправа, а для іншої динамічна.

Команда

НАСТАННЯ ВТОМИ ПРИ ДИНАМІЧНІЙ І СТАТИЧНІЙ РОБОТІ

Інструктивна картка

Вага (кг)

Вид роботи

Початок втоми

Завдання для 1 – ої команди

1. Візьми вантаж вагою 3кг і утримуй в руці, яка відведена горизонтально (на рівні плеча).

2. Зафіксуй час (у секундах), коли рука почне опускатися, тремтіти.

3

 

Завдання для 2 – ої команди

3. Після відпочинку візьми цей самий вантаж в руку і піднімай його на той самий рівень, що в попередньому досліді, але тепер поперемінно опускай.

4. Зафіксуй час, коли настане втома у цьому випадку.

3

 

 

 

 

 

 

П

 

Після виконання вправи командами вчитель задає питання:

  1. Чи легко було виконувати вправу?
  2. В чому різниця вправ у різних команд?

Інформаційна група доповідає про силу, роботу витривалість та втому м’язів.

У ч и т е л ь. Багато цікавого нам повідомила інформативна група! А зараз давайте перейдемо до наступної станції – Експеримент і перевіримо деякі дані надані інформаційною групою.

Лабораторне дослідження

 

Тема: Вплив ритму й навантаження на розвиток втоми

 

Мета: з'ясувати вплив навантаження й ритму на розвиток стомлення Обладнання: годинник, гантелі різної ваги.

 

Хід роботи

 

  1. Завдання для однієї команди. Виконати завдання за інструкцією та заповнити таблицю.

 

ВПЛИВ ВЕЛИЧИНИ НАВАНТАЖЕННЯ НА РОБОТУ М’ЯЗІВ

Інструктивна картка

Вага (кг)

Кількість рухів

Початок втоми, хв

Послідовно згинай і розгинай руку з вантажем (1,2,3 кг ) з однаковою швидкістю. У кожному випадку лічіть кількість рухів і фіксуйте настання втоми (у секундах)

1

 

 

2

 

 

3

 

 

 

 

  1. Завдання для другої команди. Виконати завдання за інструкцією та заповнити таблицю.

 

ВПЛИВ ТЕМПУ НА РОБОТУ М’ЯЗІВ

Інструктивна картка

Темп

Кількість рухів

Початок втоми, хв

Згинай та розгинай руку з вантажем 2 кг у різному темпі, фіксуючи настання втоми (у секундах)

Повільний

 

 

Середній

 

 

Швидкий

 

 

 

  1. За результатами лабораторного дослідження команди робіть висновки відповівши на запитання:
  1. За якого навантаження м’язи почали втомлюватись? Чому? (для першої команди)

 

  1. Як впливає темп скорочення м’язів на їх роботу? Чому? (для другої команди).

 

Команди презентують результати своїх досліджень.

У ч и т е л ь. Діти, ви всі молодці! Ми переходимо на наступну станцію – Знай та попереджуй! Про що говориться у вислові Генриха Гейне? Єдина краса – це здоров’я. 

Відповіді учнів.

                   У ч и т е л ь. Діти, а які вислови про здоров’я та здоровий спосіб життя знаєте ви?

Командам дається 3 хв. обміркувати та записати вислови про здоров’я та здоровий образ життя.

Після представники команди по черзі зачитує висловлювання.

У ч и т е л ь. Дійсно здоров’я – це найвища цінність кожної людини! А що потрібно робити, щоб зберегти здоров’я опорно-рухової системи?

Учитель ознайомлює учнів з видами порушення постави та умовами правильного її формування. (презентація)

Завдання для команд: У ч и т е л ь. Зараз кожна команда протягом 5-7 хвилин створить комплекс вправ для профілактики порушень постави та представник команди виконає їх, а ми (вчителі) порадимо, чи можна ці вправи використовувати як профілактичні.

Учні виконують завдання та надають результати. Вчителі оцінують правильність їх виконання та доцільність у підтриманні постави та профілактики порушень.

У ч и т е л ь. Ви всі молодці! А зараз ми переходимо до останньої станції – Ми вибираємо здоров’я! Діти, вам було заздалегідь надано завдання зробити презентацію як саме ви розумієте та підтримуєте своє здоров’я.

Команди роблять презентацію своєї роботи.

ІІІ. Заключна частина:

У ч и т е л ь. діти, зараз ми пограємо у гру «Джанга».

Правила:

1. Збудуйте вежу. Кладіть по три бруски за кожен рівень. Не забувайте на кожному рівні змінювати напрямок брусків.

2. Однією рукою вийміть брусок із будь-якого рівня, крім верхнього. Бруски можна обмацувати, щоб знайти той, що легше витягти.

3. Покладіть брусок на верхній рівень башти. Зачекайте 10 секунд.

4. Якщо вежа впала, ви програли.

5. Якщо вежа встояла, черга наступного гравця.

Діти, здоров’я – це теж вежа, яка складається з брусків – складових здоров’я. Коли у нашому житті складові порушуються, то в один момент усе  може зіпсуватися. Тому давайте берегти здоров’я змолоду!

IV. Домашнє завдання:

 

  1. Підручник Біологія 8 клас Н, Ю. Матяш, параграф 32, 34. Оформити у зошиті лабораторні дослідження, які були виконані на уроці.
  2. «Внести у розпорядок дня виконання фізичних вправ для підвищення рухової активності».
  3. Скласти комплекс вправ ранкової гімнастики.

 

 

 

docx
До підручника
Біологія 8 клас (Матяш Н.Ю., Остапченко Л.І., Пасічніченко О.М., Балан П.Г.)
Додано
3 листопада 2021
Переглядів
1131
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку