Урок.Робота з дитячою книжкою.Ю. Бедрик "Був день народження колись..."

Про матеріал
Закріпити звукове значення букви «йот» . Удосконалювати уміння дітей читати вивчені букви в словах , реченнях і текстах. Ознайомити дітей з книгою сучасного письменника для дітей, віршем про тварин Юрка Бедрика "Був день народження колись..." Виховувати любов до поезії рідного краю.
Перегляд файлу

Тема: Закріплення звукового значення букви «йот»  Велика буква Й. Буквосполучення йо. Удосконалення уміння читати вивчені букви в словах, реченнях і текстах. Робота з дитячою книжкою. Вірш Юрка Бедрика.«Був день народження колись…»

Мета:  Закріпити звукове значення букви «йот» . Удосконалювати  уміння дітей читати вивчені букви в словах , реченнях і текстах. Ознайомити дітей з книгою сучасного письменника для дітей, віршем про тварин.  Працювати над формуванням навичок читання, розвивати уяву, критичне мислення . Виховувати любов до поезії рідного краю.

 

Хід уроку

І. Повідомлення теми, мети уроку.

- Сьогодні у нас незвичайний урок.  Я хочу познайомити вас з новою книгою дитячих віршів, яка поведе нас до чарівного світу дитинства .             

ІІ Закріплення набутих знань н на попередньому уроці.

1. -  А яку букву ми вивчили на попередньому уроці? («йот»)

         - Яке слово зашифроване в ланцюжку букв? Видаліть вивчену літеру.

К Й О Й Т Й И Й К Й

2.Читання вчителем  вірша  про котика «Слухай , мій малий!»

- А що незвичайного у вірші «Слухай , мій малий!»?

(Те, що  кіт розмовляє з хлопчиком.)

3. Назвати всі слова з буквою «йот» з вірша.

Слухай, мій, малий,обдумай, зрозумій, пізнавай, оберігай, рідний, край,давай, допомагай, гортай, відкривай, музей, казковий, ідей.

(На екрані з'являються слова з «йот»)

  • Найдіть слова на букву «ка»? (Край, казковий)
  • А щоб потрапити до казкового краю потрібно прочитати вірш «Гоголь-моголь».
  • Де відбуваються події цього вірша? (В  королівстві).
  • А з чого робиться гоголь-моголь? (З молока і яєць,  збиваючи їх разом)
  • Сьогодні ми попадемо теж до казкового краю. А хто буде там  героями, ми дізнаємося з загадок.

ІІІ. Актуалізація знань учнів.

1. Відгадування загадок.

1.Хто не пряде, не тче, а людей одягає. (Баран)

2.Ведмежатко – просто чудо,

 Люблять дітки його всюди.

 Він приїхав із Китаю.

І бамбук він полюбляє. (Панда)

3. Він на зріст як бегемот,

Тільки трохи менший рот.

Відпочити трохи ліг,

У саванах …(Носоріг)

4.Наче вішалка широка

Стирчать роги на всі боки.

Роги кожен рік скидає.

В упряжі людей катає.

Маєш масу задоволень

Як катає тебе ….. .(Олень)

5. Любить  плавати  на бочку .

Рачок –  помічник рибаку.

Не вусавусища.

Перший у воді він  санітар.

У рачка подвійна слава,

Ну , впізнали...? (Бокоплава).

6.Білосніжні, гарні птиці

 Дім будують на водиці,

Дуже схожі на гусей,

Обережні до людей! (Лебеді)

7. Чудернацьке мавпенятко.

В Східній Азії проживає.

Великі жовті очі має.  (Довгоп'ят)

- А як одним словом можна назвати всі відгадані слова? (Тварини)

- Так, тварини. Вони вважаються нашими меншими братами. Світ тварин

оточує нас довкола , а ще є невід 'ємною частиною нашого дитинства.

2. Підготовка артикуляційного апарату до роботи.

Проговорювання скоромовки.

Ріс равлик - не доріс,

Ліз рак - не доліз.

ІV. Фізкультхвилинка.

Кіт збирався до роботи (потягуються).

Та завадили турботи: (розводять руки в сторони).

Треба висушить хвоста, (показують "хвіст").

Накрутити вуса,(накручують вуса).

Почесати живота. (гладять живіт)  

І помити мордочку. (вмиваються).

Цілий день такі турботи, (лічать пальцем).

Що не встигнеш до роботи! (розводять руками, крутять головою).

V. Вивчення нового матеріалу.

1. Вступна бесіда вчителя.

- Не просто так ми вивчили скоромовку про равлика , бо він  також тварина. І

сьогодні ми помандруємо у чарівний світ віршів про тварин Юрія Бедрика і прочитаємо вірш  про равлика, у якого було свято.  Вірш називається «Був день народження колись…»

2. Повідомлення  про автора. (Автор сам розповідає про себе. Відеозапис.)

3. Слухання вірша «Був день народження колись ..» у виконанні автора.(Юрій Бедрик. «Віршики» Уривок з хрестоматії для 1-2 класів.)

Був день народження колись

У Равлика Прудкого,

Гостей таких, як там зійшлись,

Не бачили ні в кого.

Спішив до нього сват і брат,

І друг його найкращий:

Короткоп’ятий Довгоп’ят,

Лінивець Роботящий,

Ще й плентався позаду всіх

Баранорогий Козеріг.

Велика Панда там була

Такусінька дрібонька,

Що няньчила її мала,

Неначе та їй донька.

Хоч знає кожне дитинча.

Малі й великі Панди.

Нівроку грають у м’яча

За різні дві команди.

Та ще й Безрогий Носоріг

Поперед  Козерога вбіг.

Пискун Шипучий завітав.

Шипуча з ним Пискуха.

І прямоплавний Бокоплав.

Усякому, хто вухо мав,

 Пісень співав до вуха.

Лиш Олень між тварин і птиць

Не гостював шляхетний.

Бо всім робив то «буць», то «хвиць»

І був страшенно вредний.

- Так у кого було день народження? (У равлика)

- Хто прийшов у гості до равлика? ( У гості прийшли тварини )

 - Як вони себе поводили? ( Поводили себе по-різному)

- Чи можна себе так вести , коли вас запросили на день народження?

VІ Робота над віршем.

1.Словникова робота.

Плентався пересувався  дуже повільно.

Прудкий  -дуже швидко пересувається у просторі.

Дрібонька - дуже щось маленьке.

Шляхетний - добре вихований, благородний.

Вредний - який може завдати шкоди.

Лінивець – лінива людина, ледар.

Роботящий – завзятий у праці, працьовитий.

2. Запитання до вірша.

- Чи не можете ви найти пари слів протилежних за значеннями.

Плентався- прудкий.

Шляхетний- вредний.

Лінивець-роботящий.

3.Робота з малюнками тварин.

- Поставте їх у тій послідовності, в якій про них говориться у вірші.

(Равлик, баран-козеріг, панда, лебеді-шипуни ,бокоплав , олень довгоп'ят, носоріг)

І. Закріплення набутих знань.

  1. Творче завдання.

- А на якій планеті ми з вами проживаємо і всі тварини, про яких ішла мова у вірші? (Планета Земля).

 - Назвіть всі засоби пересування у просторі, які ви бачите на стор.19 Букварика ? ( Літак, повітряна куля, ракета,вертоліт, штучний супутник, парашут, корабель).

-     Зараз вам треба проявити свою фантазію і сказати,  на чому б ви полетіли на день народження равлика? Тільки на тому засобі пересування, до якого немає звукової моделі в підручнику.

- Викласти звукову модель слова «куля».

2. Політ  на повітряній кулі! (Музика. Політ на повітряній кулі. http:vip-carnaval.com.ua)

VІІ. Підсумок уроку.

  • Чи справдилися ваші очікування від уроку?
  • Що вам найбільше сподобалось?
docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
29 січня 2019
Переглядів
2168
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку