Урок. Робота з дитячою книжкою. Юрій Ярмиш "Зайчаткова казочка"

Про матеріал
Урок. Тема. Робота з дитячою книжкою. Юрій Ярмиш «Зайчаткова казочка» 2 клас
Перегляд файлу

 

ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ

Тема. Робота з дитячою книжкою. Юрій Ярмиш «Зайчаткова казочка»

Мета: удосконалювати навичку читання; розвивати вміння відповідати на запитання за змістом прочитаного, переказувати текст за малюнком, зіставляти зміст тексту з малюнком, знаходити відмінності; формувати компетентності спілкування державною мовою, соціальну, громадянську компетентності; виховувати уважність, спостережливість, інтерес до читання.

Клас: 2 клас

Література: Юрій Ярмиш «Зайчаткова казочка»

Обладнання: аудіозапис, презентація, текст казки, відеозапис, інтерактивне завдання.

                                                      Хід уроку

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Організація класу

Веселе місто Алфавіт,

Йому сьогодні наш привіт.

До нього нам лягає путь,-

У ньому літери живуть.

Живуть там літери в словах,

А кожне слово - звір чи птах,

Травиця чи барвистий цвіт.

Отож в похід за мною вслід!

                                   Т. Коломієць

2. Вправа «Щоб ротик був слухняний» (мовленнєва розминка)

1) Робота над чистомовкою.

Ас-ас-ас — наш чудовий клас.

Сі-сі-сі — друзі ми усі.

Ем-ем-ем — нікого не підведем!

Ім-ім-ім — нам весело усім.

2) Робота над скоромовкою.

Зайчик зілля з’їв у Зіни,

Захотів заїсти сіном.

Зіна зойкнула у сінях:

Де ж узяти зайцю сіна?

(В. Ладижець)

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Повідомлення теми уроку

  •                   Сьогодні на уроці ми з вами попрацюємо над дитячою книжкою, познайомимося з новою казкою, але для початку пропоную розгадати загадку.

2. Робота над загадкою

Я потрібна людям всім:

І дорослим, і малим.

Розуму людей учу

А сама завжди мовчу (книга)

3. Робота над висловом.

- Послухайте уважно вислів, і дайте відповідь на питання, про що розповідається в цьому вислові?

Учень, який навчається без бажання — це птах без крил.

Сааді

- Про що вислів?

- Як ви його розумієте?

- Чи справді треба вчитись? Чому?

- Що буде, якщо не отримувати знання?

  1.               yarmyshРобота над біографією письменника

- Сьогодні ми з вами познайомимося із «українським Андерсоном» -  Юрієм Ярмишем.

-         Пропоную вам познайомитись з його короткою біографією.

 

Юрій Феодосійович Ярмиш (1935). Народився Юрій Феодосійович у Дніпродзержинську на Дніпропетровщині в сім’ї учителів. Дитинство його пройшло на берегах Славути і на Уралі, а шкільні роки —  серед розкішної природи Карпат. Свій творчий шлях Ю. Ярмиш розпочав з віршів. Ю. Ярмиш видав більше 50 збірок казок, які     перекладено 15 мовами.  Ім’я українського казкаря Ю. Ярмиша посіло одне з чільних місць серед письменників, які пишуть для дітей і про дітей.

ФІЗХВИЛИНКА

5. Словникова робота.

Нікчемний – ні на що  не здатний.

Шпурнув – кинув, жбурнув.

Скривдив – образив, зневажив, принизив.

Майнув – блимнув. То зник, то раптово знов з’явився.

Віри не йме – не вірить.

6. Робота над казкою:

Відгадайте загадку і дізнаєтесь, хто головний герой казки.

Що за звір лісовий

Виглядає з-за сосни

І стоїть серед трави

Вушка більші голови? (зайчик)

  •                   Послухайте уважно казку, дайте відповідь на питання, що знайшов зайчик і що не вдалось зробити зайчику?

Бігло лісом сіреньке Зайчатко. Стриб-скік! Стриб-скік! Гульк, а на стежці лежить... казочка.

Перегорнуло Зайчатко сторінку. Ой, як сподобались йому малюнки! І червона морквинка, і білий кролик, і веселий їжачок. І написана казочка була великими літерами. Тільки Зайчатко все одно читати не вміло.

Взяло воно казочку під пахву, скаче лісом і думає: «Якби мені знайти кого-небудь, хто читати вміє. Це, мабуть, дуже цікава казочка!»

Робота з аудіокнижкою https://www.youtube.com/watch?v=Za7ZEi4ihw8

  •                   Кого зустрів зайчик?
  •                   Яку казочку йому прочитали?
  •                   Чи була ця казка у книжці?
  •                   Чому лисичка не змогла прочитати книжку?

Робота з аудіокнижкою https://www.youtube.com/watch?v=Za7ZEi4ihw8

  •                   Кого потім зустрів зайчик?
  •                   Яку казочку почав читати вовк?
  •                   Як дізнався зайчик, що вовк не вміє читати?

Підхопило бідне Зайчатко свою книжечку і побігло, не бачачи перед собою дороги. З переляку очі в нього ще більше перекосилися, і не помітило Зайчатко, як опинилось на руках у хлопчика, що в лісі гриби збирав.

– Заспокойся, Зайченятко, заспокойся, сіреньке! – сказав хлопчик ласкаво і погладив Зайча. – Хто скривдив тебе?.. А це що, казочка? Які малюнки цікаві! Нумо, почитаємо її!

І прочитав хлопчик сірому Зайчаткові казочку, що була у книжці, – про білого кролика і веселого їжачка.

– А тепер, Зайчику, тобі пора до мами, – сказав хлопчик і простягнув йому казочку. – Рости скоріше, вступай до лісової школи і теж навчишся читати.

– Неодмінно! – сказало Зайчатко. І в зелених кущах майнув його смішний хвостик.

  •                   Хто прочитав зайчикові казку?
  •                   Про що була казка у книжці?
  •                   Що порадив хлопчик зайчатку?
  •                   Придумайте продовження казки.
  1. Інтерактивні завдання на розуміння тексту за посиланням:
  1.               https://naurok.com.ua/test/robota-z-dityachoyu-knizhkoyu-yuriy-yarmish-zaychatkova-kazochka-2076476.html
  2.               https://learningapps.org/display?v=pz3pzhson23

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

  1.               Робота з прислів’ями.

Роз’єднай слова, прочитай прислів’я.

 Хтолюдейпитає,тойірозуммає.

Потрібноучиться-заждизнадобиться.

Вчитисяніколинепізно.

Вибери, яке прислів’я виражає головну думку казки

(Потрібно учиться – зажди знадобиться. )

 Яке прислів’я може бути порадою для Лиски і Вовка?

(Вчитися ніколи не пізно.)

- Що на уроці було найцікавішим?

- Що було неправдоподібним (казковим)?

  1.               Рефлексія
  •                   Оберіть кубик LEGO, відповідного кольору, який відповідає вашому настрою по закінченню уроку.

 

Додаток 1

Встанови послідовність

docx
Пов’язані теми
Літературне читання, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
25 лютого 2023
Переглядів
558
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку