ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ
Тема. Робота з дитячою книжкою. Юрій Ярмиш «Зайчаткова казочка»
Мета: удосконалювати навичку читання; розвивати вміння відповідати на запитання за змістом прочитаного, переказувати текст за малюнком, зіставляти зміст тексту з малюнком, знаходити відмінності; формувати компетентності спілкування державною мовою, соціальну, громадянську компетентності; виховувати уважність, спостережливість, інтерес до читання.
Клас: 2 клас
Література: Юрій Ярмиш «Зайчаткова казочка»
Обладнання: аудіозапис, презентація, текст казки, відеозапис, інтерактивне завдання.
Хід уроку
І. ВСТУПНА ЧАСТИНА
1. Організація класу
Веселе місто Алфавіт,
Йому сьогодні наш привіт.
До нього нам лягає путь,-
У ньому літери живуть.
Живуть там літери в словах,
А кожне слово - звір чи птах,
Травиця чи барвистий цвіт.
Отож в похід за мною вслід!
Т. Коломієць
2. Вправа «Щоб ротик був слухняний» (мовленнєва розминка)
1) Робота над чистомовкою.
Ас-ас-ас — наш чудовий клас.
Сі-сі-сі — друзі ми усі.
Ем-ем-ем — нікого не підведем!
Ім-ім-ім — нам весело усім.
2) Робота над скоромовкою.
Зайчик зілля з’їв у Зіни,
Захотів заїсти сіном.
Зіна зойкнула у сінях:
Де ж узяти зайцю сіна?
(В. Ладижець)
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА
1. Повідомлення теми уроку
2. Робота над загадкою
Я потрібна людям всім:
І дорослим, і малим.
Розуму людей учу
А сама завжди мовчу (книга)
3. Робота над висловом.
- Послухайте уважно вислів, і дайте відповідь на питання, про що розповідається в цьому вислові?
Учень, який навчається без бажання — це птах без крил.
Сааді
- Про що вислів?
- Як ви його розумієте?
- Чи справді треба вчитись? Чому?
- Що буде, якщо не отримувати знання?
- Сьогодні ми з вами познайомимося із «українським Андерсоном» - Юрієм Ярмишем.
- Пропоную вам познайомитись з його короткою біографією.
Юрій Феодосійович Ярмиш (1935). Народився Юрій Феодосійович у Дніпродзержинську на Дніпропетровщині в сім’ї учителів. Дитинство його пройшло на берегах Славути і на Уралі, а шкільні роки — серед розкішної природи Карпат. Свій творчий шлях Ю. Ярмиш розпочав з віршів. Ю. Ярмиш видав більше 50 збірок казок, які перекладено 15 мовами. Ім’я українського казкаря Ю. Ярмиша посіло одне з чільних місць серед письменників, які пишуть для дітей і про дітей.
ФІЗХВИЛИНКА
5. Словникова робота.
Нікчемний – ні на що не здатний.
Шпурнув – кинув, жбурнув.
Скривдив – образив, зневажив, принизив.
Майнув – блимнув. То зник, то раптово знов з’явився.
Віри не йме – не вірить.
6. Робота над казкою:
Відгадайте загадку і дізнаєтесь, хто головний герой казки.
Що за звір лісовий
Виглядає з-за сосни
І стоїть серед трави
Вушка більші голови? (зайчик)
Бігло лісом сіреньке Зайчатко. Стриб-скік! Стриб-скік! Гульк, а на стежці лежить... казочка.
Перегорнуло Зайчатко сторінку. Ой, як сподобались йому малюнки! І червона морквинка, і білий кролик, і веселий їжачок. І написана казочка була великими літерами. Тільки Зайчатко все одно читати не вміло.
Взяло воно казочку під пахву, скаче лісом і думає: «Якби мені знайти кого-небудь, хто читати вміє. Це, мабуть, дуже цікава казочка!»
Робота з аудіокнижкою https://www.youtube.com/watch?v=Za7ZEi4ihw8
Робота з аудіокнижкою https://www.youtube.com/watch?v=Za7ZEi4ihw8
Підхопило бідне Зайчатко свою книжечку і побігло, не бачачи перед собою дороги. З переляку очі в нього ще більше перекосилися, і не помітило Зайчатко, як опинилось на руках у хлопчика, що в лісі гриби збирав.
– Заспокойся, Зайченятко, заспокойся, сіреньке! – сказав хлопчик ласкаво і погладив Зайча. – Хто скривдив тебе?.. А це що, казочка? Які малюнки цікаві! Нумо, почитаємо її!
І прочитав хлопчик сірому Зайчаткові казочку, що була у книжці, – про білого кролика і веселого їжачка.
– А тепер, Зайчику, тобі пора до мами, – сказав хлопчик і простягнув йому казочку. – Рости скоріше, вступай до лісової школи і теж навчишся читати.
– Неодмінно! – сказало Зайчатко. І в зелених кущах майнув його смішний хвостик.
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
Роз’єднай слова, прочитай прислів’я.
Хтолюдейпитає,тойірозуммає.
Потрібноучиться-заждизнадобиться.
Вчитисяніколинепізно.
Вибери, яке прислів’я виражає головну думку казки
(Потрібно учиться – зажди знадобиться. )
Яке прислів’я може бути порадою для Лиски і Вовка?
(Вчитися ніколи не пізно.)
- Що на уроці було найцікавішим?
- Що було неправдоподібним (казковим)?
Додаток 1
Встанови послідовність