Урок "Робота з історичними джерелами"

Про матеріал
Урок з історії у 5 класі з теми: «Робота з історичними джерелами. Критичне ставлення до джерельних відомостей» розроблений за методикою критичного мислення. Метою уроку є ознайомлення учнів з поняттям «історичне джерело», «літописець», «архітектор», «скульптор», «етнограф», вдосконалення навичок роботи в групах, розвиток критичного мислення. Урок за методикою критичного мислення поділяється на три етапи: виклик або вступна частина, осмислення та рефлексія або підбиття підсумків. На етапі виклику учні разом з учителем ставлять проблемне питання до уроку та проводиться «Евристична бесіда» для актуалізації набутих знання на попередньому уроці. Оголошується тема уроку. На етапі осмислення учні поділяються на експертні групи та отримують завдання. Учні повинні ознайомитися з пам’яткою і описати її. Результати роботи представляють класу. На етапі рефлексії учням пропонується звернутися до карти України та розмістити на ній пам’ятки історії, де вони створені або знайдені ( пам’ятки надає вчитель), потім знаходять капсулу та виконують завдання. Учні оцінюють свою роботу на уроці за допомогою карточок. Далі учні отримують домашнє завдання і додаткове творче завдання. Як підсумок уроку використовується прийом «Кубик Блума».
Перегляд файлу

Пояснювальна записка (преамбула)

Урок з історії у 5 класі з теми: «Робота з історичними джерелами. Критичне ставлення до джерельних  відомостей» розроблений за методикою критичного мислення.

Метою уроку є ознайомлення учнів з поняттям «історичне джерело», «літописець», «архітектор», «скульптор», «етнограф», вдосконалення навичок роботи в групах, розвиток критичного мислення.

Урок за методикою критичного мислення поділяється на три етапи: виклик або вступна частина, осмислення та рефлексія або підбиття підсумків. На етапі виклику учні разом з учителем ставлять проблемне питання до уроку та проводиться «Евристична бесіда» для  актуалізації набутих знання на попередньому уроці. Оголошується тема уроку.

На етапі осмислення учні поділяються на експертні групи та  отримують завдання. Учні повинні ознайомитися з пам’яткою і описати її. Результати роботи представляють класу.

На етапі рефлексії учням пропонується звернутися до карти України та розмістити на ній пам’ятки історії, де вони створені або знайдені ( пам’ятки надає вчитель), потім знаходять капсулу та виконують завдання. Учні оцінюють свою роботу на уроці за допомогою карточок.

Далі учні отримують домашнє завдання і додаткове творче завдання.

Як підсумок уроку використовується прийом «Кубик Блума».

Слайд 1.

Привітання: Добрий день!

Я вважаю сьогоднішня зустріч буде приємною та пізнавальною.

Добрий день ,дітки  рада вас вітати,

Прошу на мої питання рухами відповідати.

Хто з гарним настроєм прийшов – махніть,

Хто чує мене, головою кивніть.

Хто бачить мене, прошу оком моргнути,

Хто любить людей,  підніміть праву руку.

Хто найвеселіший –- ви всім посміхніться,

Хто ввічливий – сусідові злегка вклоніться

Хто любить навчатись – повинен на носочки під

нятись.

Дякую сідайте, будь ласка. (1 Хв.)

Сьогодні ми з вами будемо говорити про  «Джерела до вивчення історії» Слайд2.

Тема:  Робота з історичними джерелами. Критичне ставлення до джерельних  відомостей.

Мета: дослідити різні види джерел, навчитися працювати в колективі та з історичними  джерелами, визначати час їх створення та автора, формувати критичне ставлення до джерельних відомостей  та цінностей ставлення до історичного минулого свого народу.

Урок : вивчення нового матеріалу за методикою критичного мислення.

Обладнання: Проектор, ноутбук, мультимедійна дошка, наочність, підручник, карта України, додатки (ілюстрації).

Мотивація. Щоб налаштуватися на обговорення пропоную вам відео «Україна за одну хвилину»  слайд 3. (2 хв.)

Хід уроку

І. Виклик.

1) слайд 4. Постановка проблемного питання: «Яку інформацію ми можемо отримати вивчаючи джерела?» (заховали у капсулу) с

Тепер  давайте дещо згадаємо (евристична бесіда – 3 хв.)

  1. Що таке історія?
  2. Що таке історичні джерела?
  3. Які джерела ми називаємо речовими?
  4. Чому про археологію кажуть , що це наука «озброєна лопатою»?
  5. Що таке усні історичні джерела?
  6. Яку користь для вивчення історії дає етнографія?

ІІ. Осмислення. Зараз я проведу жеребкування та поділю вас на групи- відповідно до обраного слова: (2 хв.) Учні обирають слово -Літописець, Архітектор, Скульптор, Художник, Етнограф. Сьогодні у нас працюватимуть 5 експертних груп: (прошу зайняти свої місця)

Слайд 5.  Робота з поняттями (1 хв.)

Робота в групах ( вчитель поділяє учнів на групи за допомогою «чарівної скриньки», де знаходяться слова - «літописець», «архітектор», «скульптор», «художник», «етнограф». Діти займають місця біля відповідних табличок:

І група - Вчені, які вивчають літописи. (Додаток 1)

ІІ група- Вчені, які вивчають архітектуру – міжпредметні зв’язки з українською літературою – твори Шевченка. (Додаток 2)

ІІІ група - Вчені, які вивчають скульптуру- міжпредметні зв’язки з музичним мистецтвом – твір Леонтовича  «Щедрик». (Додаток 3)

ІVгрупа -Вчені, які вивчають картини - міжпредметні зв’язки з обр. мист . – твори Шевченка.(Додаток 4)

Vгрупа - Вчені, які вивчають традиції (Додаток 5)

(згадати правила роботи , працюють в групах- 5-7 хв.)

Групи отримують завдання та повинні ознайомитися з пам’яткою і описати її, а потім представити класу ( по2 хв.)

 І група - Слайд 6.

ІІ група - Слайд 7.

ІІІ група -Слайд 8.

ІVгрупа -Слайд 9

Vгрупа -Слайд 10.

Фізкультхвилинка (1,5 хв)Слайд 11.

ІІІ. Рефлексія. Робота з картою. (3 хв.)

Давайте звернемося до карти України та розмістимо на ній пам’ятки історії, де вони створені або знайдені (Додаток 6).

А тепер треба віднайти нашу капсулу та виконати завдання.

Яку інформацію ми можемо отримати вивчаючи джерела? (обговорення – 5 хв.)

Оцінювання. У вас на столах є картки для самооцінювання, щоб ви могли

сказати наскільки ви сьогодні вдало працювали. Поставте собі наклейку на відповідній сходинці (2 хв.)

Домашнє завдання. Параграф 13, читати. Творче завдання – знайти пам’ятку України та інформацію про неї, принести на слідуючий урок та помістити її на вашій карті, яку я вам дарую на згадку.

Підсумок. Кубик Блума. Що вам найбільше сподобалося на уроці?

Дякую за увагу!  Всім бажаю вдалого дня.

 

docx
До підручника
Історія України (Вступ до історії) 5 клас (Власов В.С.)
Додано
11 грудня 2021
Переглядів
624
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку