Які космічні об`єкти є у Всесвіті

Про матеріал
Закріпити вивчене про планети Сонячної системи, вивчити нові космічні об’єкти, закріплювати навички роботи з картою; Розвивати навички підприємливості, дрібну моторику рук; розвивати вміння порівнювати і робити висновки з теми, працювати з медіа текстом та засобами комунікації, розвивати навички роботи в парах, групах; Виховувати пізнавальний інтерес.
Перегляд файлу

Тема уроку: Які космічні об’єкти є у Всесвіті?

Мета:

  • закріпити вивчене про планети Сонячної системи, вивчити нові космічні об’єкти, закріплювати навички роботи з картою;
  • розвивати навички підприємливості, дрібну моторику рук; розвивати вміння порівнювати і робити висновки з теми, працювати з медіа текстом та засобами комунікації, розвивати навички роботи в парах, групах;
  • виховувати  пізнавальний інтерес.

 

Хід уроку

 

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

У цей ранковий, добрий час

Я рада,  діти, бачить вас.

Треба всім нам привітатись:

Вліво, вправо поверніться,

Один одному всміхніться.

Чи готові до уроку? Молодці!

То ж сідайте, працювати починайте.

 

Презентация на тему: "І. Організаційний момент У успіх Р радість О  обдарованість К кмітливість.". Скачать бесплатно и без регистрации.

 

IІ. Мотивація. Актуалізація опорних знань.

(На  дошці приклади:  

  4×5=  800-61=     7×3+2=     567+23+     5×6+3=   40:4=).

20-А

739-А

23-К

590-Т

33-Е

10-Р

  • Сьогодні ми вирушаємо в подорож.
  • Яким видом транспорту ми поїдемо, ви дізнаєтесь, коли розв’яжете
    приклади, а за відповідями знайдете відповідні букви алфавіту.

. (Ракета).

Та для подорожі нам потрібні квитки. Спробуємо їх здобути.
Квитки на потяг ми здобудемо в квитковій касі .

- Які питання у вас виникають, коли ви дивитесь на небо?

- Чи є в неба краї? (Ні, Всесвіт безмежний)

- Чому сонце світить яскравіше за місяць? (Сонце – це зірка)

 (Учитель узагальнює і доповнює відповіді учнів.)

- Люди завжди цікавились небесними світилами, багато чого нового про них відкривали і дізнавалися. Завдяки цьому виникла наука про небесні світила — астрономія (астрон — зоря, номос — закон).

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку

- Сьогодні ми подорожуватимемо Сонячною системою і об’єктами нашої подорожі будуть планети Сонячної системи. Подорожуючи, ми з’ясуємо їх подібності чи відмінності, розкриємо деякі їх таємниці. На подорожі є гіди, які супроводжують подорожуючих, розказують про об’єкти, які трапляються їм на шляху. Гідами нашої подорожі будете ви, оскільки на сьогодні ви повинні були підготувати невеликі повідомлення про кожну з планет Сонячної системи.

ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Психогімнастика

- Діти, а чи боїтесь ви темряви? (Відповіді учнів.)

- Заплющіть очі. Нашу Землю сповиває тиха ніч... На небі спалахують зірочки — більші та менші.

Уявіть себе зірочками. Замерехтіли наші зірочки — покліпайте очима. Зірочки розминають після сну свої промінчики — підніміть руки вгору. Ось так яскраво сяють наші зірочки.

Невдовзі ранок...

- Діти, як наступає ранок? (Перестають сяяти і зникають зірочки, сходить сонце). Тому опускайте руки.

- Яку зірку можна побачити вдень? (Сонце)

Сонце — зірка яскрава, що всіх зігріває.

 

 

Станція «Цікавинки про зірки»

2. Розповідь вчителя.

 

Срібними ліхтариками мерехтять зорі. Це дуже-дуже далеко від нас. Кожна зірка має своє місце у космічному просторі. І нерухомо світить звідти тисячоліттями. Чому світить? Та тому, що зірка — це суцільний клубок вогню.

Зіркою і центром нашої Сонячної системи є Сонце. Сонце це найнаближча до Землі зірка у всесвіті, яка дарує нам тепло і світло вже мільярди років. Саме Сонце робить можливим життя на Землі. Зірка обертається навколо своєї осі за 25,38 земних діб.

Крім Сонця до складу Сонячної системи входять планети, їх супутники, астероїди (малі планети), комети, метеорити, міжпланетний газ.

Сонячна система у Всесвіті не одна. Існують інші зоряні системи, до складу яких входять зірки разом із планетами, що обертаються навколо них. Такі зоряні системи утворюють Галактики, а усі галактики утворюють Всесвіт, що не має ані кінця, ані краю, що є безмежним у часі та просторі

Всесвіт настільки великий, що його розміри важко уявити. Навіть провідні астрономи світу не можуть цього зробити, адже ще немає відповідних засобів, через які можна було б добратися до кожного його куточка.

Сонячна система є частиною галактики Чумацький Шлях і обертається навколо її центру зі швидкістю 217 км / с, роблячи повний оборот приблизно за 240 млн. років.

3. Прогнозування

- Чи змогли б ви прожити без Сонця? Спробуйте на мить уявити собі життя без Сонця. Що сталося б? (Зникло б життя без тепла і енергії Сонця)

4. Розповіді учнів

- Відгадайте загадку.

Що існує вік на волі

А кружляє вічно в колі? (Планета)

 

Станція «Планети»

5. Перегляд відео.

https://www.youtube.com/watch?v=ITub7NYgY2Y&ab_channel=%D0%AF%D0%BD%D0%BA%D0%BE%D0%93%D0%BE%D1%80%D1%82%D0%B0%D0%BB%D0%BE%E2%80%93%D0%A6%D1%96%D0%BA%D0%B0%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%B8%D0%B4%D0%BB%D1%8F%D0%B4%D1%96%D1%82%D0%B5%D0%B9

 

6.Гра- вікторина “Планети”

  • Пропоную  пригадати вивчене з попередніх тем та згадати про планети  попрацювавши в парах. Запитання ви бачите на екрані, на листочках ви записуєте тільки цифру, яка відповідає порядковому номеру планети від Сонця. Потім ви перевірите правильність – оцінивши себе зіркою певного кольору.
  • На роботу в парі у вас є 3 хв. Час пішов.
  1. На якій планеті існує життя? (3 Земля)
  2. Планета, яка обертається навколо Сонця «лежачи на боці». (7 - Уран)
  3. Яка планета подорожує між Сатурном і Нептуном? (7 Уран)
  4. Планета, яка отримала ім’я бога війни? (4 Марс)
  5. Планета, що обертається навколо Сонця у зворотному напрямку — зі сходу на захід (2 Венера)
  6. Планета, названа в честь бога моря (8-Нептун)
  7. Планета, яка має найпотужнішу систему кілець. (6 - Сатурн)
  8. Найбільша планета (5 - Юпітер)
  9. Перша планета від Сонця (1-Меркурій)
  10.                  Остання планета від Сонця. (9 - Плутон)
  11. Планета, на якій, як і на Землі відбувається зміна пір року. (4 Марс)

 

Станція «Метеорити, комети, астероїди»

7. Робота з підручником завдання 5.

— Наш Усесвіт засмічений кам’яними крижаними уламками. Комети та астероїди обертаються по орбіті навколо Сонця. Метеори — космічне сміття, що згорає в атмосфері.

Метеорити — кам’яні або залізні уламки космічного сміття, які падають на поверхню Землі. Більшість метеоритів руйнуються в результаті ударів об Землю, але після падіння великих метеоритів утворюються кратери, що дозволяють оцінити їх розміри.

Комети схожі на кулі, дуже великі. Складаються з каменів і часток пилу, скріпленого льодом.

Існує комета, яка часто підходить до Сонця і стає видимою із Землі,— комета Галлея.

Астероїди, або «маленькі планети», є кам’яними або металевими небесними тілами. Падаючи в земну атмосферу, космічні частки природного походження згорають. Ми бачимо тонку яскраву смужку на небі — «зірку, що падає». Пил з хвоста комет викликає метеорні дощі.

Уважають, що людина стала людиною, коли поглянула на зоряне небо і здивувалася...

Зірки бувають самі різні: велетні і ліліпути, блакитні і жовті, дуже гарячі і холодніші. Блакитні і білі зірки найгарячіші. Жовті зірки — теплі. А помаранчеві і червоні — найбільш холодні. Але навіть найхолодніші зірки гарячіші за будь-який розжарений метал.

 

 

Станція «Фізкультурна»

8. Фізкультхвилинка

https://www.youtube.com/watch?v=pP7l8otkknY&ab_channel=TanyaR

 

Станція «Самостійна»

9. Робота в групах

  • Прийшов час попрацювати в групах. Завдання ви знайдете на своїх партах. Час на роботу в групах 5 хв. Нумо до роботи!

 

1 група

  1. Прокласти маршрут до потрібної станції
  2. Купити квитки до планетарію

1.Віртуальна подорож до планетарію (робота з картою)

 

 

 

 


 

2.«Купуємо квитки до планетарію»

2 група

  1. Виготовити модель комети

3 група

Робота з текстом «Що таке чорні діри?»

  1. Прочитати текст
  2. Виділити факти, які зацікавили вас найбільше

 

V. Закріплення та узагальнення вивченого матеріалу 

- Ось і закінчилася наша уявна подорож планетами Сонячної системи. Ми багато дізналися про ці таємничі небесні тіла. Залишилося підбити підсумки та узагальнити те, про що дізналися.
1.Асоціативний кущ «Космос»

Асоціативний кущ "Космос" для дітей до Дня космонавтики

 

  1. Розмальовка.

Раскраска Космос - распечатать в формате А4

3. Куб Блума.

VI. Підсумки уроку

 

Рюкзак вражень - рефлексія на підсумок уроку | Ілюстрації. Українська  література

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Штовбонько Антоніна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
21 січня 2022
Переглядів
2042
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку