Урок-рольова гра "Компетентність". Дієприкметниковий зворот. Відокремлення комами дієприкметникових зворотів

Про матеріал
поглибити знання учнів про дієприкметниковий зворот, удосконалювати вміння визначати дієприкметникові звороти в реченнях; формувати вміння правильно інтонувати речення з дієприкметниковими зворотами, розвивати пунктуаційну грамотність, творчі здібності, уміння робити правильний вибір; виховувати толерантність, бажання реалізувати свої творчі здібності.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

       

 

         

 

 

 

 

 

Тема. Дієприкметниковий зворот.

  Відокремлення комами дієприкметникових зворотів.

 

Мета: поглибити знання учнів про дієприкметниковий зворот,

  удосконалювати вміння визначати дієприкметникові звороти в

  реченнях; формувати вміння правильно інтонувати речення з                                            дієприкметниковими зворотами,

                    розвивати пунктуаційну грамотність, творчі здібності;

  уміння робити правильний вибір;

                     виховувати толерантність,

  бажання реалізувати свої творчі здібності.

 

Обладнання: картки для індивідуальної та групової роботи, схема-опора

   «Кома при дієприкметниковому звороті».

 

Тип уроку:  урок-рольова гра «Компетентність».

 

    Хід уроку

І. Підготовчий етап.

 1. Учні повторюють теоретичний матеріал із вивченої теми «Дієприкметник».

 2. Гра «Компетентність».

 

 І етап.   Об’єднання учнів у 3 групи: дві групи конкурентів і групу роботодавців.

 3. Словникова робота.

 

  • Компетентний – обізнаний у певній галузі; знаючий; який за своїми знаннями або повноваженнями має право робити, вирішувати що-небудь.
  • Конкурент – суперник, учасник змагання, боротьби за найбільші переваги.

 

ІІ етап. Підготовка до «прийняття на роботу»: група роботодавців готує блоки запитань із теми для кожної групи конкурентів;

 групи конкурентів повторюють вивчений матеріал:

  • Що таке дієприкметник?
  • Чому він не є самостійною частиною мови?
  • Як відрізнити дієприкметник від прикметника?
  • Яким членом речення може бути дієприкметник? Наведіть приклади.
  • Що таке дієприкметниковий зворот?
  • Розкажіть про вживання розділових знаків у реченнях, ускладнених дієприкметниковими зворотами. Відповідь проілюструйте прикладами.

ІІІ етап.    «Прийняття на роботу»:

Група роботодавців ставить по черзі запитання групам конкурентів. Якщо одна з груп не знає відповіді на запитання, її дає інша група.

         Завдання даються різних рівнів:

А – достатній

В – середній

С – високий

 

  1. Рівень А. Утворіть від поданих слів дієприкметники. Доберіть залежні слова.

Танути –

Зеленіти –

Співати –

Любити –

Побілити –

Перелити –

  1. Рівень В.

    Запишіть речення. Розставте розділові знаки. Підкресліть дієприкметникові звороти.

 

Листя стало схоже на гору хрумкого печива посипаного цукровою пудрою. На купи листя згорнутого напередодні висівся уночі легенький іній (І. Нечуй-Левицький).

 

  1. Рівень С.

   З кожної пари речень утворіть одне, ускладнене дієприкметниковим зворотом, що стоїть після означуваного слова.

- Троянда усміхається сонцю шовковими пелюстками.

  Вони ро…тулені назустріч т…плу та світлу.

     - Хмаринки ро…кошують у блакитному небі.

       Вони ро…чулені оста…ім. т…плом осені.

     - Яблуні по…хиляли гілля до землі.

       Воно о…тяжене запашними плодами.

 

ІV етап. Визначення групи, яка зараховується на роботу.

 

V етап. Підбиття підсумків – обговорення гри.

- Хто з конкурентів був найкомпетентнішим?

- Кому треба бути активнішим?

- Чи сподобалась вам виконувана роль?

- Яка роль, на вашу думку, краща?

VІ етап.

 Домашнє завдання:

§19, впр.216 (достатній рівень); виписати із підручника біології 5 речень (вищий рівень) з дієприкметниковими зворотами.  

 

 

  

doc
Додано
23 лютого 2023
Переглядів
217
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку