Тема уроку: «Романтизм в образотворчому мистецтві»
Мета:
формування предметних компетентностей: ознайомитися із живописом романтизму, творчістю представників цього стилю; навчитися проводити власні мистецькі дослідження; створити живописні картини в стилі романтизму;
формування ключових компетентностей:
- обізнаність: уміння розповідати про художників-романтиків, аналізувати їх твори;
- комунікація: розвивати уміння працювати в групах, знаходити необхідну інформацію;
- самовираження: уміння розповідати про романтизм в образотворчому
мистецтві, аналізувати твори;
- робота з цифровими носіями: здійснення віртуальної екскурсії в картинну галерею художників-романтиків;
- соціальні та громадянські навички: створення малюнків в стилі романтизму;
- уміння навчатися: створювати асоціативні кущі, досліджувати творчість митців.
Клас: 8
Тема уроку: «Романтизм в образотворчому мистецтві»
Мета:
формування предметних компетентностей: ознайомитися із живописом романтизму, творчістю представників цього стилю; навчитися проводити власні мистецькі дослідження; створити живописні картини в стилі романтизму;
формування ключових компетентностей:
- обізнаність: уміння розповідати про художників-романтиків, аналізувати їх твори;
- комунікація: розвивати уміння працювати в групах, знаходити необхідну інформацію;
- самовираження: уміння розповідати про романтизм в образотворчому
мистецтві, аналізувати твори;
- робота з цифровими носіями: здійснення віртуальної екскурсії в картинну галерею художників-романтиків;
- соціальні та громадянські навички: створення малюнків в стилі романтизму;
- уміння навчатися: створювати асоціативні кущі, досліджувати творчість митців.
Ключові поняття: живопис романтизму, французькі, німецькі та російські живописці.
Міжпредметні зв’язки: образотворче та музичне мистецтво, зарубіжна література.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: презентація «Романтизм в образотворчому мистецтві», відео «Картинна галерея художників-романтиків», фрагменти музичних композицій, роздатковий матеріал, виставка учнівських робіт.
Хід уроку
І. Організація класу
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Учитель. Завжди цікаво розкривати таємницю мистецтва. Сьогодні ми зазирнемо в таємницю мистецтва, мандруючи світом романтизму. Перш ніж розпочнемо працювати, висловлю свої побажання.
Хай на обличчі лиш усмішки сяють,
Натхнення і творчість в роботі бувають.
Талант і мудрість хай поряд ідуть,
В країну Мистецтва вони вас ведуть.
Одне одному зажди допомагайте,
Про старанність, працьовитість ви не забувайте,
Вперед до мрій своїх ідіть,
Мистецтво віддано любіть.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
1.Прослоховування музичної композиції.
- Урок я хочу розпочати прослуховуванням музичної композиції. Ваше завдання: уважно прослухати і створити словесну картину. (Слухавши музику, я уявляв… . Переді мною постає така картина… . Я намалював би… . Я створив би… .).
2. Створення асоціативного куща. Слайд 1.
- У яких випадках про людину кажуть «романтик»? Як ви розумієте це слово?
IV. Повідомлення теми і мети уроку.
План уроку Слайд 3.
V. Вивчення нового матеріалу.
1. Словникова робота. Слайд 4.
- Від якого слова походить слово «романтизм»?
- Що воно означає? Щоб дати відповідь на це запитання, ознайомтеся з визначенням на с.155 і запишіть в зошити.
2. Складання сенкану.
- Виходячи із визначення слова «романтизм» складіть з цим словом сенкан.
Романтизм
Дивний, неймовірний
Відображає, означає, фантазує
Відображає конфлікт між ідеалом і реальністю
Феєрія
3.Робота над поняттям «феєрія». Слайд 5.
- Де ви зустрічалися з цим словом? (Вивчаючи твір О.Гріна «Пурпурові вітрила»).
- Що воно означає? (Феєрія – це театральна або циркова вистава з фантастичними ефектами й трюками, а в переносному значенні – чарівне, казкове видовище).
4.Самостійна робота з підручником. (С.146-147) Слайд 6.
- У вас на партах лежать картки із запитаннями. Опрацьовуючи матеріал підручника на с.146-147, дайте відповідь на запитання.
5.Робота в групах. Слайд 7.
- Зараз ми з вами попрацюємо в групах. Кожна група отримує завдання і вибирає собі спікера, секретаря, доповідача, посередника.
Завдання для І групи: підготувати повідомлення про Ежена Делакруа, Каспара Давида Фрідріха; створити паспорт-анкету цих художників і підготувати хвилинку поезії.
Завдання для ІІ групи: підготувати повідомлення про Апполона Мокрицького, Івана Айвазовського; створити паспорт-анкету цих художників і підготувати хвилинку поезії.
Діти презентують виконанні завдання, які супроводжуються віртуальними екскурсіями в картинній галереї цих художників.
Слайд 8-10. Відео.
Слайд 11-12. Відео.
Слайд 13-14. Відео.
Слайд 15-18. Відео.
Слайд 19. Учитель. Отже, романтизм розширив горизонти художньої образності, дав волю уяві й фантазії митців, а також виборов право на вільне вираження почуттів.
VІ. Інструктаж.
Пропоную виконати фантастичний живописний пейзаж. Оберіть тему власної композиції. Перелік тем ви зможете побачити на слайді.
Етапи виконання композиції:
VІІ. Практична діяльність учнів.
Звучать мелодії. Учні самостійно працюють, створюючи власну композицію.
VІІІ. Підбиття підсумків уроку.
Учні, які виконали завдання, по одному сідають у «Авторське крісло» і презентують свої роботи. Решта учнів ставлять запитання авторові щодо втілення ідей у композиції, разом з учителем аналізують помилки, оцінюють роботи.
Метод «Мікрофон»
ІХ. Домашнє завдання.
Завдання 5 на с.155