Урок "Романтизм в образотворчому мистецтві"

Про матеріал

Тема уроку: «Романтизм в образотворчому мистецтві»

Мета:

формування предметних компетентностей: ознайомитися із живописом романтизму, творчістю представників цього стилю; навчитися проводити власні мистецькі дослідження; створити живописні картини в стилі романтизму;

формування ключових компетентностей:

- обізнаність: уміння розповідати про художників-романтиків, аналізувати їх твори;

- комунікація: розвивати уміння працювати в групах, знаходити необхідну інформацію;

- самовираження: уміння розповідати про романтизм в образотворчому

мистецтві, аналізувати твори;

- робота з цифровими носіями: здійснення віртуальної екскурсії в картинну галерею художників-романтиків;

- соціальні та громадянські навички: створення малюнків в стилі романтизму;

- уміння навчатися: створювати асоціативні кущі, досліджувати творчість митців.

Перегляд файлу

Клас: 8

Тема уроку: «Романтизм в образотворчому мистецтві»

Мета:

формування предметних компетентностей: ознайомитися із живописом романтизму, творчістю представників цього стилю; навчитися проводити власні мистецькі дослідження; створити живописні картини в стилі романтизму;

формування ключових   компетентностей:

- обізнаність: уміння розповідати про художників-романтиків, аналізувати їх твори;

- комунікація: розвивати уміння працювати в групах,  знаходити необхідну інформацію;

- самовираження:  уміння розповідати про романтизм в образотворчому

 мистецтві, аналізувати твори;

- робота з цифровими носіями:  здійснення віртуальної  екскурсії в картинну галерею художників-романтиків;

- соціальні та громадянські навички:  створення малюнків в стилі романтизму;

- уміння навчатися: створювати асоціативні кущі, досліджувати творчість митців.

Ключові поняття: живопис романтизму, французькі, німецькі та російські живописці.

Міжпредметні зв’язки:  образотворче та музичне мистецтво, зарубіжна література.

Тип уроку: комбінований

Обладнання:  презентація «Романтизм в образотворчому мистецтві»,  відео  «Картинна галерея художників-романтиків»,  фрагменти музичних композицій, роздатковий матеріал, виставка учнівських  робіт.

 

Хід уроку

І. Організація класу

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Учитель. Завжди цікаво розкривати таємницю мистецтва. Сьогодні ми зазирнемо в таємницю мистецтва, мандруючи світом романтизму. Перш ніж розпочнемо працювати, висловлю свої побажання.

Хай на обличчі лиш усмішки сяють,

Натхнення і творчість в роботі бувають.

Талант і мудрість хай поряд ідуть,

В країну Мистецтва вони вас ведуть.

Одне одному зажди допомагайте,

Про старанність, працьовитість ви не забувайте,

Вперед до мрій своїх ідіть,

Мистецтво віддано любіть.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

1.Прослоховування музичної композиції.

- Урок я хочу розпочати прослуховуванням музичної композиції. Ваше завдання: уважно прослухати і створити словесну картину. (Слухавши музику, я уявляв… . Переді мною постає така картина… . Я намалював би… . Я створив би… .).

2. Створення асоціативного куща. Слайд 1.

- У яких випадках про людину кажуть «романтик»? Як ви розумієте це слово?

 

 

 

 

 

 

 

IV. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Отже, тема нашого уроку: «Романтизм в образотворчому мистецтві». Слайд 2.

План уроку Слайд 3.

  1. Виникнення романтизму.
  2. Видатні митці романтизму.
  3. Практичне завдання.

 

V. Вивчення нового матеріалу.

1. Словникова робота. Слайд 4.

- Від якого слова походить слово «романтизм»?

- Що воно означає? Щоб дати відповідь на це запитання, ознайомтеся з визначенням на с.155 і запишіть в зошити.

2. Складання сенкану.

- Виходячи із визначення слова «романтизм» складіть з цим словом сенкан.

Романтизм

Дивний, неймовірний

Відображає, означає, фантазує

Відображає конфлікт між ідеалом і реальністю

Феєрія

 

3.Робота над поняттям «феєрія». Слайд 5.

- Де ви зустрічалися з цим словом? (Вивчаючи твір О.Гріна «Пурпурові вітрила»).

- Що воно означає? (Феєрія – це театральна або циркова вистава з фантастичними ефектами й трюками, а в переносному значенні – чарівне, казкове видовище).

4.Самостійна робота з підручником. (С.146-147) Слайд 6.

- У вас на партах лежать картки із запитаннями. Опрацьовуючи матеріал підручника на с.146-147, дайте відповідь на запитання.

 

 

 

 

 

 

5.Робота в групах. Слайд 7.

- Зараз ми з вами попрацюємо в групах. Кожна група отримує завдання і вибирає собі спікера, секретаря, доповідача, посередника.

Завдання для І групи: підготувати повідомлення про Ежена Делакруа, Каспара Давида Фрідріха; створити паспорт-анкету цих художників і підготувати хвилинку поезії.

Завдання для ІІ групи: підготувати повідомлення про Апполона Мокрицького, Івана Айвазовського; створити паспорт-анкету цих художників і підготувати хвилинку поезії.

Діти презентують виконанні завдання, які супроводжуються віртуальними екскурсіями в картинній галереї цих художників.

Слайд 8-10. Відео.

Слайд 11-12. Відео.

Слайд 13-14. Відео.

Слайд 15-18. Відео.

 Слайд 19. Учитель. Отже, романтизм розширив горизонти художньої образності, дав волю уяві й фантазії митців, а також виборов право на вільне вираження почуттів.

 

 VІ. Інструктаж.

Пропоную виконати фантастичний живописний пейзаж. Оберіть тему власної композиції. Перелік тем ви зможете побачити на слайді.

Етапи виконання композиції:

  1. Оберіть формат композиції.
  2. Визначте основні елементи композиції, їх розмір, колір та розміщення на основному форматі.
  3. Малюйте холодними або теплими кольорова.

 

VІІ. Практична діяльність учнів.

Звучать мелодії. Учні самостійно працюють, створюючи  власну композицію.

 

VІІІ. Підбиття підсумків уроку.

  1. Прийом «Авторське крісло».

Учні, які виконали завдання, по одному сідають у «Авторське крісло» і презентують свої роботи. Решта учнів ставлять запитання авторові щодо втілення ідей у композиції, разом з учителем аналізують помилки, оцінюють роботи.

  1. Рефлексія.

Метод «Мікрофон»

  • Що, на вашу думку, вам удалося на уроці?
  • Що найбільше сподобалося?
  • Над чим ще потрібно працювати?

 

ІХ. Домашнє завдання.

Завдання 5 на с.155

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. овчаренко оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Балко Лідія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
17 квітня 2018
Переглядів
8231
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку