Тема: Текст. Зв’язки між реченнями в тексті. Усний твір.
Мета:
• розвивати вміння спілкуватися з однолітками, рідними, близькими, людьми в соціумі; використання правил культури спілкування; мова, мовлення, культура мовлення, мовно-виражальні засоби, поняття про лексичну помилку;
• формувати знання про навчальні одиниці мови, мовлення, культури мовлення, надати поняття мовно-виражальних засобів;
• продовжити формувати знання про текст, зв’язки між реченнями в тексті; про висловлювання з елементами міркування;
Обладнання: посібник «Українська мова. Читання» частина 6(1)(науково-педагогічний проєкт «Інтелект України», відео-ролик нейрогімнастики, ребус, лист від детектива.
Хід уроку
- Сьогодні на уроці ми продовжимо формувати знання про текст, зв’язки між реченнями в тексті. Також познайомимося з деякими професіями. Спробуємо їх на собі. А також поринемо в світ ПРИРОДИ. Бо ми частина ПРИРОДИ. Успіхів нам! Насолоди від уроку!
- Що називається текстом?
- Як визначити тему тексу?
- З чого складається текст?
- Назвати складові частини тексту.
- Пригадайте, які види текстів ви вивчили?
- Що таке текст-розповідь? Яка його мета?
- Що таке текст–опис? Яке його призначення?
- Який ще є текст, який ми не назвали?
- А поєднує – пошук, робота детектива. Ви правильно говорите.
- Хто такий детектив?
Детектив (detective, від лат. detectio — розкриття) — фахівець з розслідування злочинів.
- Сьогодні мені на пошту прийшов лист від Фікса. Давайте спробуємо побути детективами і віднайдемо це слово, яке нам пропонують розшукати. (Діти шукають)
- Це слово «Редактор»
Літературний редактор - допомагає автору зробити з його рукопису справжній шедевр: виправляє неточності, допомагає направити думку, в потрібне русло.
VI. Колективна робота.
1.Редактор. Вправа 4.
2.Хвилинка Знайка. Повторюємо прийоми вдосконалення тексту, щоб уникнути повторень. Вправа 5.
3. Лист від Незнайки. Вправа 8.Працюємо редакторами.
4.Дослідження теми і мети різних текстів. Вправа 9.
VII. Фізкультхвилинка
VIII.Самостійна робота. Складання усного твору(шедевру) «Чому слід берегти птахів». Знайомство з професією письменника.
1. Обговорення алгоритму роботи над твором.
2. Створення твору. Презентація творів учнів.
IX. Підсумок уроку. Обговорення чи легко бути редактором, письменником?
X. Домашнє завдання.