Урок. Роздатковий матеріал до уроку мови в 6 класі. "Рід іменників"

Про матеріал

Картка - роздатковий матеріал з лінгвістичною поезією, що містить інформацію про наукові поняття, категорії. Діти формулюють правила, знаходять приклади, аналізують мовленєвий матеріал - перебувають в ролі науковців. Порівнюють створене, знайдене, сформульоване з підручником. Також тексти психологічного змісту спонукають не тільки до розвитку інтелектуальної сфери, а й до морально-духовної.

Перегляд файлу

РІД ІМЕННИКІВ (КАРТКА ДЛЯ УЧНЯ, роздатковий матеріал)

ЗНАТИ: категорію граматичного роду: чоловічий, жіночий, середній, спільний; вміти його визначати; про іменники, що позначають осіб чоловічої і жіночої статі; як визначити рід іменників спільного роду.

  1. Організація класу.
  2. Д/З. 207 (205)

Книга, дерево – предмети,

Квіти, свято і букети –

Все конкретне, бачимо, чуємо,

І ні трохи не дивуємо.

 

Радість, ніжність, душі голос,

Висоти натхнення колос –

Це абстрактні обороти?

Це іменники! Роботи

Не бояться, хоч абстрактні,

Чуйні, ніжні, не безтактні.

  1. Тема уроку: що іменник позначав?

Про рід нині нам сказав? Чоловічий і жіночий, ще середній лізе в очі!

Спільний! – кричить бідолага, та у нього є відвага.

Білий тюль, добрий собака, а прийде чи забіяка? –

Так читали наші діти. А в букетах милі квіти,

В множині як рід впізнати?

Яку форму тут придбати? –

Початкову, - каже Ліза, - множина бо як завіса!ВПР. 209, 210

  1. РОБОТА З ТЕКСТОМ.

Сьогодні якісь незвичайні думки приходили в голову Микиті. Вони щось важливе показували і про важливе питали:

  • Чому я зявився на цьому світі? Для чого дається життя? У чому сенс буття? Світ, де його основа, початок, кінець? Який я? Де моє місце в величезному, нескінченному Всесвіті?

Думки не давали спокою, турбували і притягували. Але, коли приходили додому батьки, то все ставало таким простим і зрозумілим. Мамині очі випромінювали ніжність, татова впевненість і сила захищали. Їхня любов затуляла всі тривоги-роздуми. Але наступного дня все повторювалося. І знову Микита стояв перед вибором: добро чи зло, кривда чи правда, працювати чи ні.

  • Ти просто ростеш! – одного разу сказала Ганна Василівна хлопчику, - з таких питань починається Людина, відповідає вона за свою місію в цьому світі, бо кожен народжується для чогось, побудувати свій світ, в якому і будинок, і дерево,і син.
  • Я росту! – погодилися трохи сумні очі хлопчика, - я починаю розуміти себе. Але питання не припинялися: для чого світ і я в ньому?

ВИЗНАЧИТИ ТЕМУ, ГОЛОВНУ ДУМКУ.

РОБОТА В ГРУПАХ. Завдання:ВИЗНАЧИТИ РІД ІМЕННИКІВ.

Іменники, що вживалися тільки в однині, множині. Кожна група виписує іменники певного роду.

  1. Іменники! Що ви зробили?

Навіщо осіб ви зуміли словом одним нині назвати:

ПРОФЕСОР він – вона казати?

Директор він-вона теж в вас,

Пілот і його екіпаж!?

  • Та не турбуйтеся ви нині.
  • Буває так: живуть в хатині режисер, програміст, художник.
  • В них чоловічий рід, як човник, пливе професію назвати.

Та нам особи дві пізнати: Вона економіст і він, а чоловічий рід без змін. ВПР. 211.

СКЛАСТИ СЛОВОСПОЛУЧЕННЯ:  

Біль, дріб, високий насип, опис, полин, Сибір, степ, собака, сип, тюль, нежить, кір, мозоль, ступінь, зяб, накип, розпач, зебу, воєвода, зал, жираф,

Вуаль, зала, жирафа, івасі, ретуш, фальш, фланель, розкіш, суміш, лазур, суміш, туш, даль, заполоч, повінь, стать, жовч,

  1. - СПІЛЬНИЙ РІД! Кого назвав?
  • Двох осіб я вподобав, стать жіноча й чоловіча
  • Дивиться хай слову в вічі. Сирота і задавака, білоручка, забіяка,
  • Плакса, соня і ледащо, листоноша буде краще?

Називали двох осіб, стилю пекли гарний хліб.

Ці слова розмалював. Розібрати нам віддав.

Складаємо правило, доповнюємо інформацією з підручника.

ВПР, 213, 214

ВИСНОВКИ

 

docx
Додано
30 серпня 2018
Переглядів
974
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку