2 червня о 18:00Вебінар: Оцінювання, само- та взаємооцінювання в умовах дистанційного навчання і не тільки

Краса і багатство української мови. УМР: Види мовленнєвої діяльності. Загальне уявлення про ситуацію спілкування та складники: адресант мовлення, адресат мовлення. Тема, головна

Про матеріал

поширити знання учнів про багатство й красу рідної мови, її милозвучність та мелодійність; поглибити знання про поняття «мова» та «мовлення»; повторити загальні відомості про види мовленнєвої діяльності, мету спілкування, адресата та адресанта мовлення; розвивати вміння складати усні та письмові висловлювання; збагачувати словниковий запас шестикласників; виховувати повагу до рідної мови.

Перегляд файлу

 

Українська мова 6 клас

Урок №1-2

 

Тема: Краса і багатство української мови.  УМР: Види мовленнєвої діяльності. Загальне уявлення про ситуацію спілкування та складники: адресант мовлення, адресат мовлення. Тема, головна думка висловлення, мета і місце спілкування (практично)

 

Мета:  поширити знання учнів про багатство й красу рідної мови, її милозвучність та мелодійність; поглибити знання про поняття «мова» та «мовлення»; повторити загальні відомості про види мовленнєвої діяльності, мету спілкування, адресата та адресанта мовлення; розвивати вміння складати усні та письмові висловлювання; збагачувати словниковий запас шестикласників; виховувати повагу до рідної мови.

 

Хід уроку:

  1. Організаційний момент

України великої слово –

Скарб народом перейдених літ.

Багатій, розбруньковуйся, мово,

Неосяжний чаруючий світ.

                                                                                 (О.Ющенко)

II. Оголошення теми та мети уроку.

    Мотивація навчальної діяльності школярів. 

 

  1. Проблемні питання.

                   У чому виявляється краса української мови?

                  Що дає рідна мова кожному з нас?

 

    Ш. Опрацювання теми та мети уроку

                         1. Слово вчителя

   1) Рідна мова — невід’ємна частка Батьківщини.

Рідна мова — це невід’ємна частка Батьківщини, голос народу й чарівний інструмент, на звуки якого відгукуються найтонші й найніжніші струни людської душі. Багато різних письменників з усього світу прославляють мову. Ось деякі вислови митців слова: «Мова — це зброя», «Не бійтесь заглядати у словник, це пишний яр, а не сумне провалля». Український народ зробив свій внесок у скарбницю людської культури, збагативши її перлинами фольклору.

2) Рідна мова єднає покоління.

Рідна мова не тільки зберігає світлі спогади з життя людини — у ній чується голос предків, вона є тим найдорожчим і найміцнішим зв’язком, що з’єднує всі покоління народу в одне велике історичне ціле. Мова народу — це саме життя.

                    2. Робота з підручником.

1) Опрацювання теоретичного матеріалу

2) Виконання вправ і завдань (ст.6-7, Впр. 1,2,4,6)

 

   3. Бесіда.

 Чи можна визначити культуру людини й рівень її освіченості під час спілкування з нею?

 Що таке мовлення?

 Яка мета усного мовлення?

 А яка мета писемного мовлення?

2. Робота з підручником.

1) Опрацювання теоретичного матеріалу (ст.10-11)

2) Виконання вправ і завдань (Впр. 14)

3. Слово вчителя.

1) Види мовленнєвої діяльності.

Мовленнєва діяльність охоплює чотири види: аудіювання (слухання-розуміння), читання, говоріння та письмо.

Готуючись до спілкування, треба спланувати: тему висловлювання, головну думку ви-словлювання, форму висловлювання (монолог чи діалог), стиль висловлювання.

2) Ситуація спілкування, її складники.

Умови, за яких відбувається спілкування, називають ситуацією спілкування.

Виділяють такі складники ситуації спілкування: обставини спілкування; адресат спілку-вання; мета спілкування.

Охарактеризувати ситуацію спілкування означає дати відповіді на запитання: хто гово-рить чи пише? (адресант мовлення); до кого спрямоване мовлення? (адресат мовлення); що? (тема й основна думка висловлювання); з якою метою? (мета висловлювання); де, коли? (умови спілкування — місце й час).

Запам’ятайте!

Адресат — той, кому адресують мовлення.

Адресант — той, хто висловлюється.

 

Розгляньте схеми. Що вони ілюструють? Назвати й інші сфери вашого спілкування з навколишнім світом.

 

Я -МОЯ СІМ’Я (мати, батько, сестра чи брат)

Я - КОМП’ЮТЕР

Я -ТЕЛЕБАЧЕННЯ, РАДІО

Я - ШКОЛА (однокласники, учителі)

 

 

 

4. Проблемне завдання.

Запишіть прислів’я та приказки. Які риси культури мовлення вони узагальнюють?

  • Слово не горобець, вилетить — не впіймаєш.
  • Умій вчасно сказати і вчасно замовкнути.
  • Що маєш казати — наперед обміркуй.
  • Шабля ранить голову, а слово — душу.
  • Не хочеш почути поганих слів — не кажи їх сам.

 

 IV. Закріплення знань, умінь і навичок

                          1. Робота в парах

1) Відповідно до обраної ситуації спілкування, визначте тему, основну думку, виберіть стиль, форму висловлювання.

1 група. Ви прийшли до однокласника, що захворів.

2 група. Ви прийшли на засідання ради учнівського самоврядування.

2) Складіть і розіграйте за особами діалог, уявивши, що ви на екскурсії в іншому місті, розповідь екскурсовода вас вразила, зачарувала.

 

 

 

V. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

1) Вивчити теоретичний матеріал (ст.10-11)

2) Виконати вправу (ст.9 Впр.10)

 

VI. Підсумок уроку

Проблемне питання.

 Для чого нам необхідно дотримуватися вимог спілкування та аналізувати ситуацію спілкування?

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
3 вересня 2018
Переглядів
1212
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку