Урок "Розкладання трицифрових чисел на розрядні доданки"

Про матеріал
продовжувати навчати дітей визначати в числі кількість сотень, десятків та одиниць; вправляти у розкладанні трицифрових чисел на розрядні доданки, формувати навичку групувати числа за певними ознаками, самостійно утворювати різні трицифрові числа із поданих цифр; розвивати обчислювальні навички; вміння розв’язувати задачі; працювати в парах, групах; здійснювати самоконтроль, самооцінку; розвивати логічне мислення та любов до математики.
Перегляд файлу

Тема . Розкладання трицифрових чисел на розрядні доданки (№ 562- 577).

Мета: продовжувати навчати дітей визначати в числі кількість сотень, десятків та одиниць; вправляти у  розкладанні  трицифрових чисел на розрядні доданки,  формувати  навичку групувати числа за певними ознаками, самостійно утворювати  різні трицифрові числа із поданих цифр; розвивати обчислювальні навички; вміння розв’язувати задачі; працювати в парах, групах; здійснювати самоконтроль, самооцінку; розвивати логічне мислення та любов до математики.

Обладнання : презентація, цеглинки LEGO, кошики, картки для групової роботи.

Хід уроку

І. Вступна частина

1. Організація класу 

Проспівав уже дзвінок –

Починається урок.

Клас готовий працювати?  (Так)

Додавати й віднімати?   (Так)

Числа й вирази рівняти?  (Так)

На розряди розкладати?  (Так)

Вчасно руку піднімати?  (Так)

Вміло в групах працювати? (Так)

 

2. Вправа «Очікування»

 - Діти, чого ви чекаєте  сьогодні від уроку?

ІІ. Основна частина

1. Хвилинка каліграфії.

 29    92

- Які це числа?

- Що треба зробити, щоб одержати з двоцифрових чисел  трицифрове число? -  Назвіть свої варіанти трицифрових чисел.

 2. Усний рахунок з LEGO.

-   Почнемо ми наш урок із вдосконалення наших обчислювальних навичок.

 На екрані записано приклад, вам потрібно обчислити його, знайти відповідь на цеглинці та підняти цеглинку відповідного кольору.

      150+45          111+8

      150-1              117-4

      160-60            120+1

      190- 4             130+50

Відповіді : 195   149   100   186   119    113  121      180

- Давайте подивимось на відповіді, які ми одержали під час усного рахунку.

 - Які це числа? (трицифрові)

     2. Актуалізація опорних знань.

         - Давайте пригадаємо з яких розрядних одиниць утворюються трицифрові числа.

       -  Зараз перед вами з’явиться нумераційна таблиця. Але вона буде незвичайна.  Кожне трицифрове число буде зашифроване смайликами. Давайте спробуємо їх розшифрувати. А мій помічник запише розшифровані числа на дошці.

Сотні

Десятки

Одиниці

 

 

 

321    542    230     105     423

 - Яке з них буде найбільшим?  (542)

  - Найменшим?(105)

  - Який розряд відсутній у цьому числі?

 - Чи є серед чисел ще число, в якому також є відсутній розряд? Який?

3. Мотивація навчальної діяльності.

- Діти, а ви ходите до магазину?

-  Ось наш помічник Поспішайко у магазині вирішив купити собі настільну лампу за 525 грн, а Мрійниця – картину за 212 грн. Якими  банкнотами вони повинні розрахуватись? ( на дошці прикріплені банкноти 500 грн, 200 грн, 100 грн, 50 грн, 20 грн, 10 грн, 5 грн, 2 грн)

- З яких розрядних одиниць складаються ці числа?

- Що ми зробили з числом 525 ? 212?

 4. Повідомлення теми та мети уроку.

     - Отже, сьогодні на уроці ми продовжимо подорожувати країною трицифрових чисел, а саме будемо досліджувати,  як правильно розкладати такі числа на розрядні доданки, вчитись групувати їх за ознаками, самостійно утворювати числа із цифр та розв’язувати задачі.

 5. Розкладання чисел на розрядні доданки.

Запишіть числа у стовпчик :

875       658       742      394    296    968

 - Записані числа розкладемо на розрядні доданки.

  Міркую так : 875  - у числі 8 сотень, 7 десятків, 5 одиниць.

  Пишу : 875 = 800+ 70+5

Перші два числа виконуємо з коментуванням на дошці, інші самостійно. Самоперевірка.

6. Назви числа, записані у вигляді суми розрядних одиниць.

- А тепер я пропоную виконати  завдання навпаки.

   700 +20+1                        300+40+7

    500+70+7                        100+30+8

    900+50                             600+5

    400+3                               300+60

Фізхвилинка з LEGO

7. Групування чисел  за ознаками.

- Зараз ми проведемо математичне дослідження.

    а) фронтальна робота

249     397     200   260    785     786     333     800   305   812

  • За якою ознакою можна розкласти  числа у два кошики? А у три?  А у чотири? ( на дошці прикріплені кошики, діти виходять та розподіляють числа по кошикам).

б) групова робота ( кожна група одержує по два числа і добирає до них попередні та наступні)

  • Назвіть по 3 попередні та три наступні числа до кожного з них.

9. Робота над задачею №569 (с. 75)

У вівторок на виставі в ляльковому театрі було 240 глядачів, а в середу – на 10 глядачів більше. Скільки глядачів було у ляльковому театрі в середу? А за два дні?

    - Про що йде мова в задачі?

   -  Про кого ця задача?

   - В які дні тижня відвідували глядачі театр?

   -  Скільки глядачів було у вівторок?

    - Що сказано за кількість глядачів, які були  в театрі у середу?

    - Яке головне питання задачі?

   -  Чи можна зразу сказати,  скільки глядачів відвідало театр за два дні?

   - Чому ми не можемо цього зробити?

   - Як дізнатись, скільки глядачів було на виставі у середу?

  - Ця задача проста чи складена?

- З яких видів задач вона складається ? (на збільшення числа на кілька одиниць, знаходження суми).

 - Діти, а хто з вас був на виставі в театрі? Вам сподобалось?

- Про які правила поведінки ми повинні пам’ятати в театрі?

Гімнастика для очей

10. Робота над задачею.

Карлсон  за 4 сніданки з’їдає 40 млинців. За скільки сніданків він з’їсть 80 млинців?

  • Про кого ця задача?
  • Про що ця задача?
  •  Скільки млинців з’їв Карлсон?
  • За скільки сніданків?
  • А скільки йому потрібно буде ще з’їсти млинців?
  • А скільки сніданків йому потрібно на це?
  • Чи можна зразу відповісти на питання? Чому?
  • Отже, спочатку нам потрібно дізнатись,  скільки млинців він з’їдав за один сніданок.
  • А коли ми будемо це знати, чи зможемо дати відповідь на головне питання задачі?
  • А з чого виготовляють млинці?
  • А хто з вас любить млинці?
  • Символом якого свята є млинці?

 

11. Творче завдання (робота в групах).

- Вам сподобалось бути математичними дослідниками?

- Ми продовжуємо наші дослідження в групах. Кожна група одержує картку із записаними цифрами. Вам потрібно скласти всі можливі варіанти так, щоб цифри не повторювались.

 Склади із запропонованих цифр всі можливі варіанти трицифрових чисел, у яких цифри не повторюються.

1)   0 1 2 3

2)   0 4 5 6

3)   0 7 8 9

4)    0 1 5 9

5)    0 2 6 8

6)     0 3 7 5

 Перевірка виконання дослідження. За кожне дібране число, група одержує бал.

ІІІ. Заключна частина.

1. Самооцінка письмової роботи в зошитах.

2. Рефлексійна вправа «Піраміда позитивних почуттів».

 - Побудуймо «Піраміду позитивних почуттів».

Учитель протягує руку долонею вверх, а учні підходять до вчителя і по черзі кладуть свої долоньки зверху, будуючи піраміду. Кажуть: « Сьогодні на уроці мені найбільше сподобалось…»

3. Домашнє завдання.

Виконати завдання у друкованому зошиті на с. 44.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Шевчук Наталья
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
27 листопада 2021
Переглядів
5621
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку