Урок
Тема: Розкроювання деталей виробу. Технологічний процес виготовлення прикрас. Організація робочого місця та безпека праці.
Мета уроку: ознайомити учнів з правилами розкроювання деталей виробу та технологічним процесом виготовлення іграшок; навчити виготовляти найпростіші іграшки з фетру, фоамірану, тканини та паперу; розвивати образне мислення, увагу, фантазію, кмітливість, асоціативну пам'ять, естетичний смак; виховувати організованість у роботі та відповідальність за свої дії.
Тип уроку: застосування набутих вмінь та навичок
Хід уроку
І. Організація учнів.
З настроєм, діти, урок розпочнемо.
Полем науки ми будемо йти.
В дорогу старання й терпіння візьмемо
І обов’язково досягнем мети!
ІІ. Актуалізація опорних знань.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Незабаром усі ми прикрашатимемо свої домівки до Новорічних та Різдвяних свят, будемо наряджати ялинки, створювати новорічні інсталяції та композиції і саме для цього ми з Вами розпочали вивчення нової теми і по закінченню ви отримаєте чудову роботу яку зможете використати в своєму будинку.
IV. Оголошення теми і мети уроку (запис на дошці та за потреби в зошити)
Вироби, які нас оточують – це корисні речі, які створюють затишок в оселі, полегшують працю, сприяють відпочинку, роблять нам гарний настрій. А якщо вони зроблені своїми руками, то оцінюються ще більше. Саморобна новорічна іграшка набула останнім часом величезної популярності Сьогодні ми разом продовжимо долучатися до мистецтва створення такої іграшки. Тема сьогоднішнього уроку…
Вправа «Дерево очікувань»
Перш, ніж ми почнемо роботу над виготовленням іграшки, я пропоную всім взяти самоклейки та записати на них, чого ви очікуєте від сьогоднішнього заняття? (вихованці коротко записують свої очікування на листочках)
А зараз давайте прикрасимо цими листочками наше чарівне дерево (вихованці приклеюють листочки – очікування у довільному порядку до плаката «Дерево очікувань»)
Молодці! Наприкінці нашого заняття ми повернемось до цього чарівного дерева та подивимось, чи виправдалися ваші очікування?
V. Вивчення нового матеріалу
Розкроювання будь-якого виробу це процес під час якого за допомогою шаблонів виготовляють деталі майбутнього виробу. Існує декілька правил правильного розкроювання. Перше і мабуть найголовніше це економія в роботі, тобто під час розкроювання потрібно економно використовувати матеріали. Друге це потрібно дотримуватися правильної розкладки на матеріалі для того щоб малюнок, якщо він є на матеріалі правильно виглядав в готовому вигляді. По-третє потрібно не забувати про припуски для з’єднання виробу в одне ціле.
Технологічний процес виготовлення будь-якого виробу залежить від того який це виріб має бути і для кожного виробу має бути свій план роботи.
Сьогодні ми з Вами розглянемо план роботи по виготовленню фетрової іграшки. Після чого кожна з вас повинна буде скласти детальний поетапний план виготовлення власної іграшки відповідно до власного ескізу який ми виготовляли на попередньому уроці. (опрацьовую з учнями картку в загальному і кожен з малюнків окремо)
VІ. Практична робота (під час виконання практичних робіт вмикаю музику для настрою)
Створення плану-послідовності виготовлення виробу
6.1. Вступний інструктаж
Проводжу інструктаж про правила поведінки з певними видами матеріалів, розповідаю про техніку безпеки.
6.2. Поточний інструктаж
Слідкую за потреби за дотриманням правил техніки безпеки, проводжу поточні групові та індивідуальні інструктажі.
6.3. Заключний інструктаж
Підводжу підсумки практичної роботи, вказую на недоліки та найкраще виконання.
Фізкультхвилинка.
Комплекс вправ для очей
1. Погляд спрямовувати вліво-вправо, вправо-прямо, вгору-прямо, додолу-прямо без затримки в кожному положенні. Повторити 5 разів.
2. Заплющити очі на рахунок «раз-два», розплющити і подивитися на кінчик носа на рахунок «три-чотири».
3. Колові рухи очей: до п’яти кіл уліво і вправо.
Після того як ви склали план ми повинні розпочати розкроювання та виготовлення деталей виробу, але ви повинні пам’ятати, що під час цієї роботи слід дотримуватися правил про які я розповідала на початку роботи, які це правила?
А ще одним не менш важливим моментом це є дотримання правил техніки безпеки під час виконання будь-якого виду робіт. Давайте ми з Вами згадаємо яких потрібно правил дотримуватися під час роботи з ножицями та голками. А якщо можливо хтось забув погляньте на дошку.
VІІ. Практична робота
Розкрій деталей виробу та обробка деталей крою (з’єднання деталей у виріб)
7.1. Вступний інструктаж
Сьогодні ми з вами розпочинаємо виготовлення новорічної фетрової іграшки.
Перед тим як приступити до практичної роботи ми повинні пригадати правила безпечної праці і санітарно-гігієнічні вимоги під час виконання робіт. Зробимо це за допомогою гри «Таємне запитання». Кожен з вас повинен відповісти на те запитання, яке прикріплене до спинки вашого стільчика.
Запитання:
Сидіти прямо,не сутулячись,спираючись на спинку стільця .
Під час роботи правою рукою світло повинно падати зліва на робоче місце.
Гострі, рівні, неіржаві.
Із зімкнутими лезами, кільцями до себе, справа (зліва для шульги) на відстані від краю стола, щоб випадково не впали.
Кільцями вперед, тримаючи пальцями за зімкнуті леза.
25-30 см.
На робочому столі слід дотримуватись чистоти і порядку.
Передавати лише зі схованим лезом, не бігати з ним та не кидатися.
Для роботи з ним потрібно впевнитися в його справності, не торкатися пальцями до нагріваючої поверхні
Таким чином під час гри, ми з вами повторили правила безпечної праці та санітарно-гігієнічні вимоги під час виконання оздоблювальних робіт.
7.2. Поточний інструктаж
Слідкую за потреби за дотриманням правил техніки безпеки, проводжу поточні групові та індивідуальні інструктажі.
7.3. Заключний інструктаж
Підводжу підсумки практичної роботи, вказую на недоліки та найкраще виконання.
VІІ. Підсумок уроку.
Рефлексія «Дерево очікувань»
От і наближається до завершення наше заняття. Ми вже встигли за цей час чомусь навчитися, дізналися щось цікаве про правила виготовлення іграшок, можливо, хтось пережив нові для себе емоції, всі ми виконували, на мій погляд, дуже цікаву творчу роботу та кожен розпочав створення свого незабутнього та неповторного образу, а хтось – таке також може бути, - взагалі не дізнався нічого нового, бо вже давно все знав. Але дещо ми з вами все ж таки забули… Хто здогадується, про що я зараз кажу? (відповіді). Так! Ми забули про наше дерево очікувань! Пригадайте, на початку нашої зустрічі ви писали на листочках, чого ви очікуєте від заняття. Дайте мені відповідь чи справдилися Ваші очікування?
VІІІ. Домашнє завдання.
Дібрати матеріали для оздоблення виробу, розпочати підготовку проекту для захисту виробу
ІХ. Прибирання робочих місць