Урок "Розпізнання дієслів. Зв'язок дієслів з іменниками"

Про матеріал
Формувати вміння дітей розпізнавати дієслова, ставити до них питання. Вчити встановлювати зв'язок дієслів з іменниками. Розвивати увагу,спостережливість,уміння слухати вчителя, працювати з підручником, висловлювати свою думку навчити самостійної роботи. Виховувати бажання вивчати українську мову.
Перегляд файлу

 

Розпізнання дієслів за запитаннями.  Зв’язок дієслів з іменникам

Мета .  Формувати вміння дітей розпізнавати дієслова, ставити до них питання. Вчити встановлювати  зв'язок дієслів  з іменниками. Розвивати увагу,спостережливість,уміння слухати  вчителя, працювати з підручником, висловлювати свою думку навчити самостійної роботи. Виховувати бажання вивчати українську мову.

Обладнання.  Іграшка хлопчик Петрик, таблиця слів,фішки для позначення частин мови,сигнальні картки.

                               Хід уроку

1.Організація класу до уроку.

Добрий день!  Урок почався.

Ви всідайтеся рівненько

 І навчайтеся гарненько.

Хай удача вам всміхнеться,

На уроці все вдається!

2. Каліграфічна  хвилинка

- Дорогі діти, розпочався наш урок. І я хочу сповістити вам, що на вас чекає сюрприз. А про нього ви дізнаєтеся, коли відкриємо ось цей конверт. А матимуть змогу його відкрити ті учні, які з перших хвилин почнуть писати  старанно, каліграфічно. Сьогодні повторимо написання деяких великих літер і з’єднань.

Завдання для каліграфічної хвилинки:

Д   С  Л    ди  сл  ово  дієслово.

-А тепер за допомогою фішок викладіть модель слова «дієслово»

 ( Перевірка каліграфічної хвилинки)

Діти відкривають конверт і читають.

На вас чекає зустріч з казкою

3.Повідомлення мети уроку

-  Діти,  перш ніж ми зустрінемося з казкою, я хочу вам повідомити,  над чим ми будемо працювати на сьогоднішньому уроці.

Сьогодні ми й далі будемо знайомитись із словами, які означають дію предметів і відповідають на запитання «що робить?» «що роблять?». А також будемо встановлювати зв’язки слів у реченні.

4.Актуалізація опорного досвіду.

1. Слухання лінгвістичної казки про дієслова.

-  Діти, погляньте хто знову завітав до нас на урок.

 Так, це звичайно Петрик. Напевно, з ним трапилась якась          

 пригода і він хоче розповісти про неї. Петрик – маленький                    

 хлопчик і дуже любить слухати казки. І ось одного разу він                  

 попросив маму розповісти йому казку.

-Не хочу стару казку, хочу нову! – завередував хлопчик.

- Ну що ж нову, так нову.

І сплеснула мама тричі в долоні. Як сплеснула так.  Петрик враз став маленьким. Тепер він може потрапити на сторінки будь – якої книги .А трапилось так, що наш Петрик опинився на сторінках  Рідної мови.

І відтоді  Петрик міг говорити не тільки з казковими героями, але з кожним словом , з кожною частиною мови.

 Що за шум почув Петрик?

А це сперечалися частини мови хто з них важливіший.  Петрик підійшов ближче.                 -Я, сказав Іменник, - найважливіший. Подивіться поруч зі мною і Колобок, і Попелюшка, і Лисичка, і Вовк, і всі герої підмети.                                                                                                                                      І це все я. Всім я розповідаю, всі  предмети називаю.

Хі –хі –хі ,- розсміявся  Прикметник.

Подумаєш! А який би був казковий світ без мене? Ви б ніколи не знали б Червоної   Шапочки, Солом’яного  Бичка, сірого вовчика. Все б було сіре і похмуре.

- Сперечайтеся, сперечайтесь, - обізвалося дієслово.

-Без мене все одно жодного кроку!

-А хто ти? – запитав Петрик.

-Я хто? – засміялось Дієслово.

-Зараз ти дізнаєшся і зникло.

І тут вмить всі герої казок завмерли.

Колобок не котиться, не співає своєї пісеньки, Попелюшка не їде на бал, Мальвіна не навчає Буратіно, ніхто не сміється, не міркує, навіть сонце не світить. Мов усіх зачарував злий Чаклун.

Петрикові стало боязко.

-Що робити?  Як повернути дієслово?- запитав хлопчик у мами, яка допомогла йому потрапити у казку.

-А ти скажи три запитання дієслова і накажи їм : « Дійте!»

Петрик так і зробив. Не встиг промовити останнє  запитання, як все стало діяти.

І хлопчик зрозумів, що Дієслово -  це теж важлива частина мови. Вона означає дію предметів і відповідає на питаня «що робити?», «що робить?», «що зробить?».

2. Повторення знань про дієслово.

( Повторення правила. Відповіді учнів

 3.Гра « Впізнай дієслово

Моряк, зелений, бігати, трава, запашна, летиь,мріяти, веселка.

( Записують дієслова у зошит)

5.Вивчення нового матеріалу.

Пояснення вчителя. Постановка проблемного запитання.

-Діти, як ви гадаєте з якими словами найчастіше зв’язуються дієслова? ( З іменниками )

-Спробуйте це довести.( Діти називають словосполучення дієслова з іменником: косять траву, хлопчик малює, вишивають дівчата, прилетіли птахи.)

6 Закріплення. вивченого матеріалу

Робота  з підручником

Вправа 7 ( учні коментують виконання вправи так:  Іменник « стовбури»  зв’язаний  дієсловом « чорніють» за допомогою питаня « що роблять?»

7.Фізхвилинка   

8.Творче перенесення набутих  знань.

Виконання творчих завдань.

Вимив, вилив, вишив, вирив, випив.

-Чим цікаві ці слова?

-Так, дійсно. Ці слова можна читати зліва направо і справа  на- ліво.

-Утворіть словосполучення цих слів з іншими словами. (Робота в парах)

Зоровий диктант

-Діти наш Петрик притомився і вирішив подивитись телевізор. Може і ми подивимо

Заховавсь під травку

 Сонний павучок.

 Вибіг на галявку

 Зайчик – білячок.

( Запишіть цей вірш по пам’яті.)

 Взаємоперевірка.                                                            

9. Підсумок уроку.Діти урок наш наближається до кінця Але, що це за голоси чути?Це частини мови не можуть потрапити до своїх будиночків Може допоможемо їм?                                       

 Іменники в синьому будинку, а  дієслова в червоному.Гра  « Засели будинок»                                                                                                               10. Домашнє завдання.

 

docx
Додано
23 лютого
Переглядів
52
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку