Урок " Розпізнавання і добір протилежних за значенням слів"

Про матеріал
Ця цікава розробка уроку складена у формі - польоту на повітряній кулі. Прийоми та методи опрацювання нового матеріалу дібрані для засвоєння поняття " Добір протилежних слів" у зрозумілій для школярів формі. Діти під час уявного польоту вчаться знаходити та добирати протилежні за значенням слова. Форми та методи, які пропоную під час мандрів будуть спонукати діток до пізнання нового, незвіданого.
Перегляд файлу

Тема уроку. Розпізнання і добір протилежних за значенням слів.

Мета уроку: учити учнів розпізнавати і добирати протилежні за значенням слова; формувати навички перетворення тексту шляхом заміни  окремих слів на протилежні за  значенням; розвивати критичне мислення, творчі здібності, увагу та спостережливість; збагачувати словниковий запас; формувати компетентність спілкуватись рідною мовою; виховувати інтерес до предмету.

Обладнання уроку: цеглинки LEGO, м’яч, повітряна куля, схема польоту, індивідуальні картки, квитки,   схема « протилежні  слова».

Тип уроку:  урок вивчення нового матеріалу

Форма уроку: урок- політ

Освітні галузі: мовно- літературна, природнича

Хід уроку

 

І. Вступна частина

1.1 Організація класу.

Доброго ранку,

Доброго дня!

Хай плещуть долоньки,

Тупають ніжки,

Працюють голівки

Та сяють усмішки.

 

1.2 Психологічний настрій

- Закрили оченята. Потерли долоньки, зарядились позитивом. Відкрили оченята та передали позитив та усмішку другові.

ІІ. Постановка завдань уроку.

2.1 Підготовча бесіда.

- Чи любите мандрувати?

- Де ви були?

- От сьогодні проведемо цікавий урок з української мови. Ми вирушаємо у політ на повітряній кулі. Уявіть себе справжніми мандрівниками.

 

2.2 Вправа « Дозвіл»

- На партах лежать квитки на повітряну кулю. Щоб їх отримати, потрібно:

а) Поділ слова КВИТОК на склади.

 - Як поділили?  Що це за правило? ( перенос по складам)

- Чи можна поділити інакше?

б) За допомогою цеглинок LEGO побудуйте звукову модель слова – квиток.

_ Що ж полетіли…

( ЗВУК КУЛІ)

2.3 Каліграфічна хвилинка

- Поки ми летимо , спочатку ми зробимо запис у бортовий журнал.

- К ул ля куля

 

ІІІ. Основна частина

3.1 Повідомлення теми та мети уроку.

- Ми, діти, долітаємо НЕЗВІДАНОГО острова. Мешканці цього острова благають допомогти навчитись добирати протилежні за значенням слова.

-  Отож, тема уроку: Розпізнання і добір протилежних за значенням слів.

- ОЧІКУВАННЯ

- Що ви очікуєте від нашого уроку?

 (ЗВУК КУЛІ)

 

 3.2.  Добір протилежних за значенням слів - НЕЗВІДАНИЙ ОСТРІВ

- Приземлились. Нам зустрілись двоє  чоловічків. Вони зовсім різні. Розгляньте їх і опишіть протилежними за значенням словами.

- Один – високий, інший -…

- Отож. ці слова називають протилежними.

( презентація; схеми слів).

  • Мешканці НЕЗВІДАНОГО острова задоволені, бо навчились добирати протилежні за значенням слова. Час вирушати на ТРЕНУВАЛЬНИЙ острів.

( ЗВУК КУЛІ)

 

 

    3.3 Фізкультхвилинка – ОСТРІВ ВІДПОЧИНКУ

_ А зараз відпочинемо.

  (ЗВУК КУЛІ).

 

3.4 Виконання вправи – ТРЕНУВАЛЬНИЙ ОСТРІВ.

- Приземлились на остів ТРЕНУВАЛЬНИЙ . На острові настав вечір, мешканці  цього острова пропонують виконати вправу 6,  сторінка 45 ( за підручником).

- Читаємо речення. Яке слово виділене замінимо

 – Піднялось - СІЛО

- Защебетали – ЗАТИХЛИ

- Прокидається – ЗАСИНАЄ

- Ранок – ВЕЧІР.

- А третє та четверте речення спишемо.

 ( ВИЗИВАЮ ДО ДОШКИ)

( ЗВУК КУЛІ)

 

3.5  Робота в парах на картках. ОСТРІВ ДРУЖБИ

- Об’єднайтесь у пари.  Мешканці ОСТРОВА ДРУЖБИ не знають як дібрати протилежні за значенням слова, допоможемо?

 

        -  Банан ( ГОЛОСНО – ТИХО

                         МАЛИЙ – ВЕЛИКИЙ)

  • Кокос ( ВАЖКИЙ – ЛЕГКИЙ

                    ПЛЮС – МІНУС)

  • Апельсин ( ЧИСТО – БРУДНО

                       ЛІТО- ЗИМА)

 

(ЗВУК КУЛІ)

 

 

3.6 Гра « Скажи навпаки» - ОСТРІВ ВЕСЕЛИЙ

- Приземлились на острів, де мешканці люблять грати в м’яча.

- У мене в руках м’яч. До чиїх рук він потрапляє, той називає слово навпаки

- ДЕНЬ – НІЧ

СВІТЛО – ТЕМНО

СИДИТЬ – СТОЇТЬ

ХОЛОД – СПЕКА

ПЛАКАТИ – СМІЯТИСЬ

ПОГАНИЙ – ГАРНИЙ

ШИРОКИЙ – ВУЗЬКИЙ

ВАЖКИЙ - ЛЕГКИЙ

  IV. Заключна частина. Рефлексійне коло.

4.1 Домашнє завдання

 - Ст. 45. вправа7

  • Що нового дізнались?
  •   Чого навчились?
  • А що сподобалось?       
  • Що виконувати було легко?   

  

 

docx
Додано
23 жовтня 2021
Переглядів
592
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку