Урок "Розпізнавання іменників за питаннями Хто? Що? Узагальнення"

Про матеріал
Узагальнити знання про іменник, закріпити вміння розпізнавати назви предметів за питаннями хто? Що?; Удосконалювати навички зв’язного мовлення, логічного мислення.
Перегляд файлу

Тема уроку. Розпізнавання іменників за питаннями  Хто? Що? Узагальнення

Мета. Узагальнити знання про іменник, закріпити вміння розпізнавати назви предметів за питаннями хто? Що?;

Удосконалювати навички зв’язного мовлення, логічного мислення.

Виховувати самостійність, інтерес до історичних дат та подій.

 

                                     Хід уроку

1.Організація класу.

2. Повідомлення  теми уроку.

3.Розповідь учителя.

- Сьогодні незвичайний день. 19 грудня- день Святого Миколая. Народився Святий Миколай дуже давно, 280 року.

Сталося це у Візантії, в сім’ї  Нонни і Феофана, добрих і благочестивих людей.

Батьки Миколая померли дуже рано, залишивши синові велике багатство у спадок. Та своє багатство він роздав бідним людям, а сам став  священослужителем.

Святий Миколай завжди поспішає на допомогу людям. Він у скруті допоможе, і з біди виручить, варто лиш звернутися до нього зі щирою молитвою.

Особливе ставлення у Миколая до дітей! Діткам, які гарно себе поводили протягом року, він підкладає під подушечку подарунки та солодощі, а хто не дуже добре-різочку.

-А скажіть мені, діти милі, що в цьому році доброго зробили?

-Слухали маму й тата?

- Навчалися?

-Ходили до школи?

-Гарно писали, читали?

-Молодці!

-Сьогодні на  уроці  української мови Святий Миколай, наші гості   побачуть, які уважні, розумні, старанні дітки в нашому класі. То ж за роботу!?

3. Запис числа, класної роботи.

А) Каліграфічна хвилинка ( З з Зи За Зя зу зо зл)

Зима, казка, мороз.

Я люблю зиму. До нас завітала холодна зима. У наше місто прийшла зима. Мороз малює візерунки на вікнах. Прийшла весела зима.

4. Актуалізація знань

-Все на світі має назву або  імя. На які питання відповідають предмети навколо нас?( Слайд)

-Назва, ім’я – це одне й те саме. Тому назви предметів називають іменниками.( Слайд)

 -Що таке іменники?

Зверніть увагу: рослини- частина живої природи, але відповідають на питання що?

5.Робота з  цеглинками

У кожного на парті є 6 цеглинок.  Згадаймо,  за яким порядком треба розмістити наші цеглинки.

Чарівна (червоний)

Осінь (оранжевий)

Жартує (жовтий)

Землю (зелений)

Барвами (блакитний)

Сонця ( синій)

Фарбує (фіолетовий)

  • Увага на екран ! На кожній цеглинці записано слово.
  • Покажіть тільки ті цеглинки, на яких записані слова, які відповідають на запитання що?  Хто?
  • Молодці!

Виконайте завдання. Прочитайте  слова. Вони відрізняються запитанням. Вилучіть зайве слово .( Слайд)

-Чому це слово зайве?

 - Наступне завдання : замініть слова    (один-багато)

Запишіть утворені пари в зошит.

Перевіряємо завдання.

 ФІЗХВИЛИНКА   (для очей) 

У кожного на парті лежить  листок із завданням .

 Самостійна робота на листочках Перевіримо виконане  завдання.( Доповніть рядок…)

Перевірка виконаного завдання.

  Напередодні свята діти пишуть листи до Святого Миколая. Хочеться , щоб у цих листах не було помилок.

 Треба знати як пишуться слова, з якої літери, як  звернутися до Святого Миколая, як підписати листа, щоб Святий знав кому принести подарунок,

Люди і тварини мають свої власні особисті назви -імена. Кожен предмет можна назвати по різному. Живі предмети мають загальні і власні назви. Хто це? –дівчинка, школярка,  а ще це- Кристина.

Це теж дівчинка, школярка, а ще це Софійка.

 Це – хлопчик, учень, а ще це-Данііл. А біля нього – хлопчик, учень і Владислав.

_Чим відрізняються ці слова? Як пишемо загальні та власні назви? ( великою літерою)

Словниковий диктант

Дівчинка Оленка, хлопчик Дмитрик, кінь Орлик, курочка Ряба,  котик Мурчик.

Наступне завдання -дуже цікаве. Нам потрібно  « оживити» слова.

Слайд ( Оживити слово)

-Згадаємо, на які питання відповідають назви неістот? А живі предмети, назви істот?

Фізкультхвилинка  (сніжинки)

На парту кожного з вас прилетить сніжинка. Але ця сніжинка незвичайна! Разом з нею прилетить слово.   Прочитайте слова, вийдіть до дошки ті, у кого назви предметів. Станьте парою з тим, хто тримає слово, протилежне за значенням  твоєму слову.

Молодці

-Сьогодні ви дуже гарно працювали! В нагороду від мене отримуєте ось такі чудові браслети! На них написані для вас слова вдячності та подяки .

Але що це???

Через поле, через гай

Йде до діток Миколай!

 

У білесенькій торбинці

Він усім несе гостинці.

 

То ж бринить від щастя край

Тут ступає Миколай!

 

Бачить він і   2-А !

То ж зрадіє дітвора!

 

Бо з дарунками в торбинці

Він приніс  і нам гостинці !

 

Приємні  події  продовжують нас дивувати і радувати! Святий Миколай передав вам вітання та солодощі!  Йому сподобалося, як ви працювали на уроці .Молодці!

 Підійшов до завершення наш урок. Всі діти справилися із завданням ,повторили та  запамятали  все  вивчене про іменники.

 

 

 

 

docx
Додано
3 червня 2020
Переглядів
938
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку