Тема. Розподільна властивості множення. Розв’язування вправ.
Мета: навчити учнів спрощувати вирази на основі розподільної властивостей множення; формування вмінь їх застосовувати під час розв'язування задач.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання: таблиця-схема «Властивості множення».
Хід уроку
I. Актуалізація опорних знань
Усні вправи
1) (5 · 3) · 4; 2) 5 · (3 · 4); 3) (7 + 9) · 4; 4) 7 · 4 + 9 · 4; 5) 2а; 6) 2а · 3.
2) Число 5 помножте на добуток 3 і 4.
3) Добуток 5 і 4 помножте на 3.
2) Знайдіть суму добутків чисел 7 і 4 та 9 і 4.
II. Формування знань
На цьому уроці близько до тексту підручника (учні працюють з підручником) викладається основний математичний матеріал теми .
Оскільки матеріал не є новим, слід лише нагадати учням спосіб доведення властивостей та записати ці властивості у вигляді формул, (Див. таблицю «Властивості множення») Для розподільної властивості слід вказати, що її можна застосувати як у прямому,так і в зворотному порядку.
Таблиця «Властивості множення»
a · b = b · a — переставна властивість
(a · b) · c = a · (b · c) = a · b · c — сполучна властивість
— розподільна властивість
72 · 8 = (70 + 2) · 8 = 70 · 8 + 2 · 8 = 560 + 16 = 576;
67 · 9 = (70 – 3) · 9 = 70 · 9 – 3 · 9 = 630 – 27 = 603.
На цьому ж уроці слід розібрати приклади і наголосити, що названі закони множення дозволяють не тільки спрощувати обчислення, але й спрощувати вирази.
Наприклад,
а).2(х+3)=2х+ 6; б)3а+2а+7а-4а =8а.
III. Закріплення знань та формування вмінь
№1.Розкрий дужки(усно)
а). (5+а)∙4 б). (х-3)∙7 в).12∙(а+4) г).(8-у)∙6
№2.Розкрий дужки (на дошці)
а). 3∙(12-х) б). 4∙(5-3х) в).(7-2х)∙3 г). (9+4с)∙5
№3.Спростити вираз.
а). 8а+3а б). 12в-4в в). 5х-х г). х+21х д).27у-23у
е). 7х-3х+6 є). 8+5с-2с
№4.Спрости вираз і обчисли його значення:
а). 3а+18а+7а-20, якщо а=4
№5.Обчисли найзручнішим способом:
а). 53∙48+36∙48
IV. Підсумок уроку
Запитання до класу
Як записати:
V. Домашнє завдання.
Придумати по 4 приклади і спростити їх на виконання сполучного закону. відповідно до 2,3 вправи,які виконувались на закріплення.