Урок "Розподільна властивість множення.Розвязування вправ."

Про матеріал
На урок підібрано різноманітні вправи на використання розподільного закону для спрощення виразів. Велика увага приділяється розкриттю дужок. Домашнє завдання творчого характеру.
Перегляд файлу

Тема. Розподільна властивості множення. Розв’язування вправ.

Мета:  навчити учнів спрощувати вирази на основі  розподільної властивостей множення; формування вмінь їх застосовувати під час розв'язування задач.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: таблиця-схема «Властивості множення».

Хід уроку

I. Актуалізація опорних знань

Усні вправи

  1. Заповніть ланцюжок обчислень:
  2. Прочитайте вираз, використовуючи назви дій:

1) (5 · 3) · 4; 2) 5 · (3 · 4); 3) (7 + 9) · 4; 4) 7 · 4 + 9 · 4; 5) 2а; 6) 2а · 3.

  1. 1) Добуток чисел 5 і 3 помножте на 4.

2) Число 5 помножте на добуток 3 і 4.

3) Добуток 5 і 4 помножте на 3.

  1. 1) Знайдіть добуток суми 7 і 9 на 4.

2) Знайдіть суму добутків чисел 7 і 4 та 9 і 4.

 

II. Формування знань

На цьому уроці близько до тексту підручника (учні працюють з під­ручником)  викладається  основний математичний матеріал теми .

Оскільки матеріал не є новим, слід лише нагадати учням спосіб доведення властивостей та записати ці властивості у вигляді фор­мул, (Див. таблицю «Властивості множення») Для розподільної властивості слід вказати, що її можна за­стосувати як у прямому,так і в зворотному порядку.

 

Таблиця «Властивості множення»

a · b = b · a — переставна властивість

(a · b) · c = a · (b · c) = a · b · c — сполучна властивість

— розподільна властивість

 

72 · 8 = (70 + 2) · 8 = 70 · 8 + 2 · 8 = 560 + 16 = 576; 

67 · 9 = (70 – 3) · 9 = 70 · 9 – 3 · 9 = 630 – 27 = 603.  

На цьому ж уроці слід розібрати приклади і наголосити, що названі закони множення дозволяють не тільки спро­щувати обчислення, але й спрощувати вирази.

Наприклад,

а).2(х+3)=2х+ 6;    б)3а+2а+7а-4а =8а.

 

III. Закріплення знань та формування вмінь

№1.Розкрий дужки(усно)

а). (5+а)∙4           б). (х-3)∙7              в).12∙(а+4)          г).(8-у)∙6

№2.Розкрий дужки  (на дошці)

 

а). 3∙(12-х)   б). 4∙(5-3х)     в).(7-2х)∙3   г). (9+4с)∙5

№3.Спростити вираз.

а). 8а+3а           б). 12в-4в       в). 5х-х       г). х+21х       д).27у-23у

е). 7х-3х+6     є). 8+5с-2с

№4.Спрости вираз і обчисли його значення:

а). 3а+18а+7а-20, якщо а=4

№5.Обчисли найзручнішим способом:

а). 53∙48+36∙48

IV. Підсумок уроку

Запитання до класу
Як записати:

  1. переставну властивість множення для чисел; 3 і 7?
  2. сполучну властивість множення для чисел 2 · 7 і 5; ?
  3. розподільну властивість множення для суми 13 і 19 та b?

 

V. Домашнє завдання.

Придумати по 4 приклади і спростити їх на виконання сполучного закону. відповідно до 2,3 вправи,які виконувались на закріплення.

docx
Додано
2 березня 2021
Переглядів
2889
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку