урок "Розрахунки простих електричних кіл."

Про матеріал
Урок проміжного контролю знань учнів при підготовці до лабораторної, самостійної або контрольної роботи
Перегляд файлу

           

Тема. Розрахунки простих електричних кіл.

Мета уроку:

  • закріпити знання учнів про різні з'єднання провідни­ків і сформувати в них уміння обчислювати параметри кіл з послідовним, паралельним з’єднанням, елементів комбі­нованих кіл;
  • розвивати логічне мислення, вміння аналізувати, порівнювати, робити висновки;
  • виховувати акуратність охайність записів, культуру поведінки.

Тип уроку: Урок практичного застосування знань, навичок і вмінь.

Обладнання: таблиця із загальними закономірностями в колах з по­слідовним і паралельним з'єднаннями провідників.

Зміст уроку

І. Організація класу.

Привітання, облік присутніх.  

ІІ. Перевірка домашнього завдання, опитування.

Закони послідовного з’єднання провідників.

  •              Яка електрична величина однакова для всіх провідників, з'єднаних послідовно?
  •              Як знайти загальний опір кола, знаючи опір окремих провідни­ків, за послідовного з'єднання?
  •              Який недолік послідовного з'єднання провідників?
  •              Де можна використовувати послідовне з'єднання провідників?

Закони паралельного з’єднання провідників.

  •              Яка з електричних величин однакова для всіх провідників,з'єднаних паралельно?
  • Як змінюється загальний опір розгалуження після збільшення числа провідників у розгалуженні?
  •  Як пов'язана сила струму в окремих витках паралельного з'єднання із загальною силою струму?
  • Як з'єднані між собою електричні прилади у вашій квартирі?

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Якісні питання (послідовне з’єднання)

  1. Як можна використовувати однакові лампи, розраховані на на­пругу 36 В, якщо напруга в мережі дорівнює 220 В?
  2. Резистори з опорами 2 й 8 кОм з'єднані послідовно. На якому з них більша напруга? У скільки разів?
  3. Сталевий та алюмінієвий проводи однакових розмірів ввімкне­ні в коло послідовно. На якому з них буде більша напруга за од­накової сили струму?

Якісні питання (паралельне з’єднання)

  1. Чому не рекомендується вмикати в одну розетку через трійник кілька потужних електроприладів?
  2. Як зміниться опір кола, якщо опір одного з резисторів у цьо­му колі: а) збільшити; б) зменшити? Чи залежить відповідь від типу з'єднання провідників?
  3. Сталевий та алюмінієвий проводи однакових розмірів ввімкне­ні в коло паралельно. Яка частина загального струму йде через сталевий провід?

Якісні задачі (опір)

1) Як зміниться опір електричного кола, якщо підключити до будь-якої ланки кола ще один резистор: а) послідовно; б) паралельно?

2) У ході лабораторної роботи учень зібрав коло неправильно, помінявши місцями амперметр і вольтметр. Чи буде в зібраному колі горіти лампочка? Що покажуть прилади? Який прилад може вийти з ладу?

IV. Мотивація навчання

V. Розв’язування задач.

Послідовне з’єднання

1) Вольтметр V1 показує 12 В. Які показання амперметра й вольт­метра V2?

2) Ділянка кола складається з двох послідовно з'єднаних резисто­рів, опори яких 50 Ом і 70 Ом. Напруга на ділянці кола 60 В. Зна­йдіть силу струму в колі й напруги на кожному з резисторів.

Паралельне з’єднання

  1. Резистори з опором 3 і 6 Ом з'єднані паралельно. Визначте за­гальний опір кола, силу струму в
  2. В освітлювальну мережу кімнати ввімкнені дві електричні лам­пи, опір яких 200 і 300 Ом. Напруга в мережі 220 В. Визначте силу струму в кожній лампі, силу струму в підвідних проводах, загальний опір обох ламп.
  3. Амперметр A показує силу струму 1,6 А за напруги 120 В. Опір резистора R1 = 100 Ом. Визначте опір резистора R2 й показання амперметрів A1 і A2.

 

Фізкультхвилинка

Розрахунок опору електричних кіл.

1)   Провідники з опорами R1 = 2 0м, R2 = 3 0м, R3 = 5 0м з'єднані за схемою, зображеною на рисунку. Знайдіть опір цього кола.

 

2) Визначте опір ділянки AB, якщо R = 10м.

3) На рисунку зображена схема з'єднання провідників, де R1 = 20м, R2 = 3 0м, R3 = 5 0м. Знайдіть опір усього кола.

 

 

 

VІ. Підведення підсумків. Мотивація оцінювання.

VI. Домашнє завдання

Повторити  §17, 18, розв’язати завдання (диференційовано) на картках, підготуватись до лабораторної роботи №6, ст.73.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                      «Послідовне з'єднання провідників»

Середній рівень

  1.   Резистори, опори яких 2 і 3 Ом, з'єднані послідовно й підклю­чені до джерела постійної напруги 15 В. Знайдіть силу струму в колі.
  2.   Резистори, опори яких 30 і 60 Ом, з'єднані послідовно й під­ключені до батарейки. Напруга на першому резисторі 3 В. Яка напруга на другому резисторі?

Достатній рівень

  1.   В електричну мережу з напругою 120 В ввімкнені послідов­но три резистори, опори яких відповідно дорівнюють 12, 9 і 3 Ом. Обчисліть силу струму в колі та напругу на кожному резисторі.
  2.   У коло ввімкнені послідовно три провідники опорами 5, 6 і 12 Ом відповідно. Яка сила струму в колі і яку напругу прикладено до кінців кола, якщо напруга на другому провіднику 1,2 В?

     Високий рівень

1. Яку напругу показують вольтметри V1 і V2 ? Яка сила струму на ділянці кола?

2.   Опір лампи N2 дорівнює 100 Ом. Знайдіть опір лампи N1. Чому дорівнює сила струму в колі та загальний опір двох ламп.

 

 

 

                                    «Паралельне з'єднання провідників»

         Середній рівень

1. Два резистори R1 = 75 Ом і R2 = 300 Ом з'єднані паралельно. Обчисліть загальний опір ділянки кола. У якому з резисторів сила струму більше? Чому?

2.   Два резистори, опори яких 20 і 40 Ом, підключені паралельно до батарейки. Сила струму в першому резисторі 0,2 А. Який струм протікає в другому резисторі? Чому сила струму в резис­торах різна?

          Достатній рівень

  1.   Який резистор треба з'єднати паралельно з резистором у 300 Ом, щоб одержати загальний опір 120 Ом?
  2.   Обчисліть опір кола, що складається з трьох резисторів, опори яких дорівнюють 540, 270 і 135 Ом, якщо вони з'єднані пара­лельно.

         Високий рівень

  1.   Шматок дроту опором 80 Ом розрізали на чотири рівні частини й отримані частини з'єднали паралельно. Визначте опір цього з'єднання. Чому дорівнює сила струму в кожному провіднику, якщо до цього з'єднання приєднали джерело струму з напру­гою 20 В?
  2.   Три провідники опором 2, 3 і 6 Ом з'єднані паралельно. Визнач­те розподіл сили струму, якщо в нерозгалуженій частині кола сила струму дорівнює 12 А. Яка напруга на кінцях кожного провідника?

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бижко Марина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Фізика, Розробки уроків
Додано
3 квітня 2020
Переглядів
3604
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку