Урок "Розрізняю слова, які відповідають на питання хто? що?"

Про матеріал
Розробка уроку для 2 класу НУШ за підручником М.С.Вашуленко "Українська мова та читання"
Перегляд файлу

Українська мова                                       05.11.2019

Тема. Розрізняю слова, які відповідають на питання хто? що?

Мета:

  • продовжувати знайомити учнів із словами – назвами предметів, питаннями, на які вони відповідають, вчити розрізняти назви істоті неістот, вправляти учнів у побудові речень з іменниками;
  • розвивати зв’язне мовлення, логічне мислення, уяву, увагу  учнів, критичне мислення, здатність аналізувати та робити висновки,  збагачувати словниковий запас;
  • виховувати дружність, уміння цінувати дружбу, бажання вчитися, старанність, пізнавальний інтерес, уважність.

Обладнання: презентація до уроку, запис на дошці для каліграфічної хвилинки, картки з прислів’ями для роботи в групах, кольорові картки до гри «Відгадай професію».

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Дзвоник всіх покликав в клас –

До роботи братись час.

Ми навчатись будем гарно,

Дружно, весело, старанно.

А поводитися – чемно,

Плине час хай недаремно.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

  • Вдома ви доповнювали речення словами – назвами  тварин. Давайте перевіримо, що у вас вийшло.

На екрані речення із вправи 6 на с.49 з пропущеними іменниками. Діти читають речення, слова з’являються на екрані.

ІІІ. Каліграфічна хвилинка.

На дошці записані слова у 2 стовпчика:


Мама

Учень

Музикант

Водій

Слон

Телефон

Підручник

Парта

Будинок

Літак


  • Діти, прочитайте записані слова.
  • Що об’єднує всі ці слова? Як їх назвати одним словом? (вони називають предмети, це іменники)
  • Що об’єдує слова першого стовпчика? На яке питання відповідають ці слова? (вони називають живі предмети і відповідають на питання «хто?»)
  • Що об’єдує слова другого стовпчика? На яке питання відповідають ці слова? (вони називають неживі предмети і відповідають на питання «що?»)
  • Запишіть каліграфічно ці питання.
  • Складемо усно речення з одним із цих слів.
  • Ми можемо зробити висновок, що всі іменники відповідають або на питання ХТО? або на питання ЩО?

ІV. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Сьогодні на уроці ми продовжимо знайомитися із словами – назвами предметів, будемо вчитися розрізняти слова, які відповідають на питання ХТО? ЩО?

V. Сприймання й усвідомлення нових знань.

1. Пояснення учителя.

- В українській мові є слова – назви предметів, які відповідають на питання Хто? Що? Це іменники. Слова, які називають людей і тварин, відповідають на питання ХТО?, а слова, які називають інші предмети, відповідають на питання ЩО?

2. Робота над реченнями (вправа 8 на с.50).

  • Доповнимо речення, відповідаючи на питання «Хто ти?»

У школі я – учень.

В автобусі я – пасажир.

У бібліотеці я – читач.

У крамниці я – покупець.

У театрі я – глядач.

Для мами і тата я – син (донька).

Для дідуся і бабусі я – онук (онука).

Для брата і сестри я – брат (сестра).

  • На які питання відповідають додані слова? (хто?)
  • Чому? (бо вони називають живі предмети, людей)
  • Який можна зробити висновок? (слова, які називають живі предмети відповідають на питання ХТО?)

 

Фізкультхвилинка

3. Робота в групах (за вправою 9 на с.50)

Клас об’єднується у 6 груп по 4 учні. Кожна група отримує частини прислів’їв, знаходить продовження до кожного початку, пояснює зміст одного прислів’я. (1 група – перше прислів’я, 2 група – друге і т.д.)

1. У дружбі

ніби земля без дощу.

2. Справжні друзі

буде більше у світі тепла.

3. Людина без друзів,

сила.

4. Коли дружба прийшла –

пізнаються в біді.

5. Скажи мені, хто твій друг,

найбільше багатство.

6. Дружба та братство –

і я скажу, хто ти.

 

  • Ці прислів’я записані у вправі 9 на с.50. Тут є виділені слова. Випишемо їх у дві колонки. Перша колонка – слова, які відповідають на питання хто?, друга колонка – слова, які відповідають на питання що?

ХТО?

ЩО?

друзі

сила

людина

земля

друг

дружба

 

братство

 

багатство

 

  • Говорять: «Друга шукай, а знайдеш – тримай». Бо мало знайти друга, треба уміти дружбу зберегти. Як це можна зробити? (відповіді дітей)

VІ. Осмислення й узагальнення нових знань.

  1. Вправляння у ставленні питань до іменників. Гра «Відгадай професію» (за вправою 10 на с.51)
  • У кожного з вас на парті є кольоровий аркуш зі словом. Об’єднайтеся у групи за кольором цього аркуша.

Діти об’єднуються у групи.

  • Поспілкуйтеся і спробуйте відгадати назву професії, пов’язаної з цими словами.

Діти відгадують професію, я вивішую її на дошку.

  • А зараз повправляємося у ставленні питань до іменників. Ви по черзі будете читати слова, які у вас записані, а всі інші будуть ставити до цього слова питання.

Магазин

Майстерня

Парта

Ліки

Вітрина

Мольберт

Клас

Поліклініка

Товари

Фарби

Дошка

Кабінет

Каса

Пензлик

Зошити

Здоров’я

Продукти

Палітра

Ручка

Хвороба

Чек

Папір

Урок

Пацієнт

ПРОДАВЕЦЬ

ХУДОЖНИК

УЧИТЕЛЬ

ЛІКАР

 

Якщо дітям незрозумілі якісь слова, проводжу словникову роботу.

  • На яке питання відповідають слова – назви професій? Чому?

VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

Гра «Виправ помилки».

На екрані з’являються зображення предметів з підписом і неправильним питанням. Діти виправляють помилку. Помилка виправляється і на екрані.

VІІІ. Домашнє завдання.

  • Вдома вам треба буде виконати вправу 11 на с.51. Розглянемо її. Що ви бачите на малюнку? (гітару). Хто грає на гітарі? (гітарист або гітаристка). Є професія скрипаль. На якому музичному інструменті грають скрипалі? (на скрипці). Поставимо питання до цього слова. (що?)
  • Тож у першому стовпчику записані слова, які відповідають на питання хто? Другий стовпчик ви доповните словами, які відповідають на питання що? за зразком. Допоможуть вам у цьому малюнки біля вправи.

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Шевчук Наталія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Оксенчук Тетяна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
11 листопада 2019
Переглядів
9605
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку