Урок "Розробка орнаменту за мотивами ужиткового мистецтва древніх скіфів"

Про матеріал
- Скіфські кургани приховують у собі ще безліч таємниць, ще багато чого має бути відкрито, розгадано вченими, і всіх нас у майбутньому чекають ще більш чудові, безцінні знахідки. Але все це буде можливим, якщо ми зараз збережемо наше національне багатство.- Сьогоднішній урок буде незвичайним, пройде у вигляді теле-проекту. - Тема нашого обговорення: «Культура древніх скіфів». До нас завітали дослідники, які розкажуть нам про мистецтво скіфів.
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

 Вільнянська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2

Вільнянської районної ради

Запорізької області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтегрований урок у 6-у класі

(художня культура та образотворче мистецтво)

«Розробка орнаменту за мотивами ужиткового мистецтва древніх скіфів»

(Прикладна діяльність)

 

 

 

                                                                                                Підготувала вчитель

                                                                                                          образотворчого мистецтва

                                                                                                    та художньої культури

                                                                                  Бузова О.О.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку:

 

І Організація класу:

 - добрий день, діти!

 - поверніться один до одного і посміхніться, давайте зарядимося позитивом перед роботою.

                                                                             Епіграф

                                                                            Час невблаганний. Годинник безпристрасно

                                                                             відраховує хвилини, години, роки…

                                                                            Проте пам'ять про наших пращурів

                                                                             зберігається у витворах їхнього мистецтва.

 

ІІ Мотивація навчальної діяльності

  • Сьогоднішній урок буде незвичайним, пройде у вигляді теле-проекту.
  • Тема нашого обговорення: «Культура древніх скіфів». До нас завітали дослідники, які розкажуть нам про мистецтво скіфів.

 

ІІІ Вивчення нового матеріалу:

 

  1. Вступ.
  • Розповідь дослідників ( слайди та дошка; текст дослідників у додатку)
  • Скіфські кургани приховують у собі ще безліч таємниць, ще багато чого має бути відкрито, розгадано вченими, і всіх нас у майбутньому чекають ще більш чудові,  безцінні знахідки. Але все це буде можливим, якщо ми зараз збережемо наше національне багатство.

 

  1. Актуалізація опорних знань

Складання «Асоціативного куща» на слово «орнамент»

  • Який головний елемент присутній у всіх витворах скіфського мистецтва?(орнамент)
  • Давайте пригадаємо, що ж таке орнамент? (складання квітки)
  • Отже, орнамент – візерунок побудований на ритмічному чергуванні стилізованих елементів (рапортів), який слугує прикрасою і оздобленням.
  • Давайте пригадаємо види орнаменту? (схема на дошці) геометричний, рослинний, зооморфний або тваринний.

 

3.Оголошення теми уроку.

Тема нашого уроку: «Розробка орнаменту за мотивами ужиткового мистецтва древніх скіфів»

  • Золота царська пектораль – унікальна річ і яскравий приклад скіфського мистецтва за орнаментикою і стилізацією.
  • Давайте кожен створить свою власну пектораль, за мотивами скіфської.
  • Наприклад, як це зробила я (аналіз зразку)

              1). Форма пекторалі

              2). Три яруси

              3). Верхній ярус – спіралі та рослинні елементи

              4). Нижній ярус – рослинний орнамент

              5). Центральний ярус – по центру квітка-меандр, симетрично з боків – грифони,

                    Закінчують композицію спіралі.

4. Актуалізація навчальної діяльності

А зараз давайте перемістимось у скіфські майстерні. Кожній групі учнів  скіфський майстер залишив свій власний секрет виготовлення виробу.

    Перша група – аплікація з круп;

    Друга група – витинанка;

    Третя група – живопис;

     Четверта група – квіллінг;

      П’ята група – рельєфний пластилін.

На ваших столах розташований зразок вашого виробу і технологічна картка. Перегляньте її. Чи є у вас запитання?

А ще майстри залишили вам зразки основних елементів скіфських орнаментів та шаблони деяких тварин.

    Так як працювати ви будете з ножицями, то давайте пригадаємо техніку безпеки поводження з колючими і ріжучими предметами.(діти називають правила)

А зараз приготуємо наші руки для творчого процесу:

 

                                                               Фізхвилинка

                                                                         Витягніть руки вперед

                                                                         Щоб нам гарно працювати

                                                                         Треба пальці розім’яти

                                                                         Руки кілька раз тряхнемо

                                                                         Працювати розпочнемо

 

IV Самостійна практична діяльність учнів

Розпочинаємо роботу. Для більшого натхнення, хочу зачитати вам уривок балади «Скіфська одіссея» Ліни Костенко. (звучить вірш)

А ці звуки хай внесуть у ваші пекторалі трішки скіфського характеру. (звучить музика)

Діти, ви продовжуйте працювати над своїми витворами, а з нами на зв'язок вийшов репортер, який веде репортаж із скіфських майстерень. Давайте послухаємо його.

Робота репортера (окремий учень бере інтерв’ю в кожній з майстерень).

Ми прослухали повідомлення з майстерень. А зараз закінчуємо робочий процес на пекторалями і виносимо їх на аукціон (на дошку прикріпляємо ).

 

V Підсумок уроку

Скарбами степових «пірамід» захоплюється весь світ. Унікальна колекція скіфського золота є гордістю нашої держави. А гордістю нашого уроку являються ваші роботи. Ваші пекторалі знаходяться на аукціоні – давайте їх оцінимо (кожна група висуває свою оцінку, середній бал прикріплюється до роботи).

 

VІ Узагальнення

Мені дуже хочеться, щоб після сьогоднішнього уроку, ви  взяли з собою частинку скіфської душі; цього вільного народу, суворих дітей великого степу.

Дякую всім за урок! До побачення!

doc
Додав(-ла)
Бузова Оксана
Додано
10 лютого
Переглядів
248
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку