Міністерство освіти і науки України
Вільнянська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2
Вільнянської районної ради
Запорізької області
Інтегрований урок у 6-у класі
(художня культура та образотворче мистецтво)
«Розробка орнаменту за мотивами ужиткового мистецтва древніх скіфів»
(Прикладна діяльність)
Підготувала вчитель
образотворчого мистецтва
та художньої культури
Бузова О.О.
Конспект уроку:
І Організація класу:
- добрий день, діти!
- поверніться один до одного і посміхніться, давайте зарядимося позитивом перед роботою.
Епіграф
Час невблаганний. Годинник безпристрасно
відраховує хвилини, години, роки…
Проте пам'ять про наших пращурів
зберігається у витворах їхнього мистецтва.
ІІ Мотивація навчальної діяльності
ІІІ Вивчення нового матеріалу:
Складання «Асоціативного куща» на слово «орнамент»
3.Оголошення теми уроку.
Тема нашого уроку: «Розробка орнаменту за мотивами ужиткового мистецтва древніх скіфів»
1). Форма пекторалі
2). Три яруси
3). Верхній ярус – спіралі та рослинні елементи
4). Нижній ярус – рослинний орнамент
5). Центральний ярус – по центру квітка-меандр, симетрично з боків – грифони,
Закінчують композицію спіралі.
4. Актуалізація навчальної діяльності
А зараз давайте перемістимось у скіфські майстерні. Кожній групі учнів скіфський майстер залишив свій власний секрет виготовлення виробу.
Перша група – аплікація з круп;
Друга група – витинанка;
Третя група – живопис;
Четверта група – квіллінг;
П’ята група – рельєфний пластилін.
На ваших столах розташований зразок вашого виробу і технологічна картка. Перегляньте її. Чи є у вас запитання?
А ще майстри залишили вам зразки основних елементів скіфських орнаментів та шаблони деяких тварин.
Так як працювати ви будете з ножицями, то давайте пригадаємо техніку безпеки поводження з колючими і ріжучими предметами.(діти називають правила)
А зараз приготуємо наші руки для творчого процесу:
Фізхвилинка
Витягніть руки вперед
Щоб нам гарно працювати
Треба пальці розім’яти
Руки кілька раз тряхнемо
Працювати розпочнемо
IV Самостійна практична діяльність учнів
Розпочинаємо роботу. Для більшого натхнення, хочу зачитати вам уривок балади «Скіфська одіссея» Ліни Костенко. (звучить вірш)
А ці звуки хай внесуть у ваші пекторалі трішки скіфського характеру. (звучить музика)
Діти, ви продовжуйте працювати над своїми витворами, а з нами на зв'язок вийшов репортер, який веде репортаж із скіфських майстерень. Давайте послухаємо його.
Робота репортера (окремий учень бере інтерв’ю в кожній з майстерень).
Ми прослухали повідомлення з майстерень. А зараз закінчуємо робочий процес на пекторалями і виносимо їх на аукціон (на дошку прикріпляємо ).
V Підсумок уроку
Скарбами степових «пірамід» захоплюється весь світ. Унікальна колекція скіфського золота є гордістю нашої держави. А гордістю нашого уроку являються ваші роботи. Ваші пекторалі знаходяться на аукціоні – давайте їх оцінимо (кожна група висуває свою оцінку, середній бал прикріплюється до роботи).
VІ Узагальнення
Мені дуже хочеться, щоб після сьогоднішнього уроку, ви взяли з собою частинку скіфської душі; цього вільного народу, суворих дітей великого степу.
Дякую всім за урок! До побачення!