Саме на цих уроках дітки розвивають увагу, творчу фантазію, логічне мислення,бережне ставлення до природи і любов до рідної землі. Ще дає змогу формувати в дітей науковий світогляд.
Я досліджую світ
Тема: Що таке справжня зима…
Мета: Поглибити і систематизувати знання про зміни пір року; сприяти формуванню наукового мислення та культури дослідження, розвивати систему уявлень про цілісність та розмаїття природи, утверджувати принципи сталого розвитку, ефективної і безпечної поведінки в довкіллі, поступово формувати уявлення про природничо – наукову картину світу, культувати відчуття єднання з природою
ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ.
Вітання :
Доброго ранку зичимо вам:
Сонечку, морю, деревам, пташкам!
Хай мир і спокій панує повсюди,
В щасті і злагоді хай живуть люди!
МОТИВАЦІЯ ДО НАВЧАННЯ.
Девіз уроку:
Дуже хочу я навчитись,
І без лінощів трудитись!
Добре знаю, що я зможу,
Та ще й друзям допоможу!
УТРУДНЕННЯ:
Що ми можемо сказати про сьогоднішній день?
Вихід з утруднення.
Об’єкти для спостережень:
НОРМОЛІЗАЦІЯ
Повітря холодне, падає сніг, сонце світить, та не гріє, рослини сухі, на деревах пташки (зимуючі), шум вітру, поскрипування дерев.
Шляхи дослідження:
(Робота в групах. Кожна група вибирає собі об’єкт дослідження, встановлює норму)
Завдання для груп:
- Як ми відчули, що холодно?
- Як зрозуміли, що йде сніг?
- Чому ми встановили, що сонце світить, та не гріє?
- Як ми можемо підтвердити, що рослини сухі, неживі?
- Як виглядить мороз?
Що дізнались про сніжинку?
РУХАНКА
Випав сніг на поріг. Показують рухами, як падає сніг. Розминаємо плечі.
Кіт зліпив собі пиріг. Тренуємо дрібну моторику, «ліпимо».
Поки смажив, поки пік, Розминаємо кисті рук.
А пиріг водою стік. Імітуємо рух води.
НОРМОТВОРЧІСТЬ
Продовжити речення.
Взимку повітря…
Ріки та озера скував…
З неба падають…
Сонце світить, та…
Часто віють …
Пташки…
Білочка, їжачок , вуж …
Зайчик…
А де про це можна дізнатися?
Казки («Морозко», «Рукавичка», «Дванадцять місяців» та ін..)
Картини
Інтернет. Тощо.
ЗАКРІПЛЕННЯ
Створення асоціаційного кущика ЗИМА (мороз, віхола, ковзани, сніговичок, сніжинка та ін..)
ХВИЛИНКА ТВОРЧОСТІ
Уявне ліплення сніговичка.
Складання інструкції. Діти складають інструкцію, імітуючи сказане.
ПРАКТИЧНА РОБОТА
Ми добре «попрацювали», але снігу в класі немає, а яка ж зима без сніговика?
Давайте подумаємо, з якого підручного матеріалу ми можемо «зліпити» собі сніговика?
Аналізуємо пропозиції дітей, зупиняємося на аплікації.
Аплікацію виконуємо в парах.
РЕФЛЕКСІЯ
Я знаю, що зима …пора року, тому я буду…
Я розумію, що пташкам взимку…, тому я буду
Я вмію враховувати зимові умови, тому завжди пам’ятатиму…