Урок: "Розширення, уточнення і систематизація словника. Підбір прикметників до іменників (і навпаки). Розрізнення графічно подібних малих букв д-у." Лексична тема: Транспорт.

Про матеріал

Мета: Вчити розрізняти графічно подібні малі букви д-у, співвідносити їх із відповідними звуками. Вчити добирати прикметники до іменників і навпаки, узгоджуючи їх між собою. Розширювати словниковий запас за темою «Транспорт». Розвивати навички звукобуквенного аналізу слів, логічне мислення, зорову та слухову пам'ять, діалогічне мовлення. Коригувати звуковимову. Виховувати бажання говорити правильно.

Перегляд файлу

Клас другий                      Вчитель: Дігтяр М.С.

 

Тема: Розширення, уточнення і систематизація словника. Підбір прикметників до іменників (і навпаки). Розрізнення графічно подібних малих букв д-у.

Лексична тема: Транспорт.

 

Мета: Вчити розрізняти графічно подібні малі букви д-у, співвідносити їх із відповідними звуками. Вчити добирати прикметники до іменників і навпаки, узгоджуючи їх між собою. Розширювати словниковий запас за темою «Транспорт». Розвивати навички звукобуквенного аналізу слів, логічне мислення, зорову та слухову пам’ять, діалогічне мовлення. Коригувати звуковимову. Виховувати бажання говорити правильно. 

Мовний матеріал: трактор, автобус, трамвай, екскаватор, потяг, літак, гелікоптер, ракета, дирижабль, корабель, човен, яхта, катер, машиніст, пілот, водій.

Обладнання: Набір дидактичного матеріалу до теми, картинки для виконання артикуляційних вправ, зошити, ручки.

 

Хід заняття

  1. Організаційний момент. /привітатися з гостями/

Щоб урок почати нам -

Треба розім’ятися,

Вправи повторити всі,

Друзям посміхнутися.

  1. Повідомлення теми уроку.
  2. Повідомлення мети уроку.

Сьогодні на уроці ми будемо вчитися розрізняти букви д-у у цікавих завданнях. Читатимемо слова та речення. Поговоримо про транспорт. Повторимо прикметники та іменники.

  1. На дошці слова з помилками: уім, здб, уіти, вдхо, воуа, дрок /дім, зуб, діти, вухо, вода, урок/. Сьогодні букви вирішили помінятися місцями у словах, давайте знайдемо, яка з літер не на своєму місці.
  2. Погляньте уважно на карточки, це частини літер. Які букви з них можна скласти? Правильно, це частини писаних літер «у» та «д». Що у них спільного, що відмінне?

 

 

 

  1. Логопедична зарядка. Артикуляційні вправи «Гойдалка. Цукерка. Годинник.» з опорою на картинку.
  2. Гра «Яка буква заховалася?». Роздаю кожному і на дошці велика картинка.

Пов’язане зображення

  1. Гра «Що зайве?» Корабель, літак, потяг, квітка. Правильно. Чому ви так вирішили? А як можна одним словом назвати: корабель, літак і потяг? Вірно, це транспорт. А хто знає на які види поділяється транспорт? Правильно, наземний, повітряний та водний. А чому їх поділяють саме на такі види? Бо є транспорт, який їздить по землі, пливе на воді та летить у небі.
  2. Виразно прочитати, чітко промовляючи звуки у словах /кожне слово на окремому листочку/, вставити першу літеру:

_рактор

_ітак

_орабель

_кскаватор

_елікоптер

_овен

_отяг

_акета

_хта

_втобус

_ирижабль

_атер

  1.  Визначити вид транспорту. /Трактор – це наземний транспорт, бо він пересувається по землі./ Розмістити назви транспорту на відповідних «острівцях». /хмаринка, море, дорога/
  2.  А тепер давайте згадаємо хто керує наземним транспортом? /водій/ Повітряним? /пілот/  Водним? /капітан/. Прикріпляю фігурки пілота, водія та капітана на відповідний «острівок».
  3.  Звукобуквенний аналіз словосполучення:

ПІ_ВО_НА    С_БМАРИНА

 

=

0

-

-

0

-

-

0

 

-

0

-

-

0

-

0

-

0

 

  1.  Вставити пропущені букви.
  2.  Поділити слова на склади.
  3.  Порахувати кількість букв і звуків, порівняти.
  4.  Демонструю картинку.

Результат пошуку зображень за запитом "субмарина підводна картинка"

  1.  Розвиток дрібної моторики. Вправа «Сходинки».
  2.  Роздати зошити.
  3.  Записати словами число, класна робота, диктант.
  4.  Буквений диктант, усі букви пишемо маленькі:

дду дду дду… віднайти послідовність і продовжити.

ду ду ду… віднайти послідовність і продовжити.

  1.  Вправа. Записати слова у два стовпчики: самоскид, велосипед, фургон, мопед, субмарина, автобус.
  2.  Підбір прикметників до іменників, що записали в зошитах. /повторити на які питання відповідають прикметники/. ЯКИЙ??
  3.  Рухлива хвилинка.

Ми літаєм високо,

Ми літаєм низько,  /руки вгору-вниз/

Ми літаємо далеко,

Ми літаєм близько. /долоня до чола, робимо «бінокль»/

 

  1.  Гра «Один великий самоскид…». Рахуємо. Один великий самоскид, 2 великих самоскиди, 3 великих самоскиди, 4 великих самоскиди, 5 великих самоскидів.
  2.  Гра «Є – немає» з картинками.

Є жовтий велосипед – немає жовтого велосипеда,

Є підводна субмарина – немає підводної субмарини…

  1.  Робота в зошитах. Списати речення, вставляючи пропущені букви /диференційоване завдання/.

Дідусь ремонтує свого синього  трактора.

Фіолетова субмарина занурилася у синє море..

Учора жовтий автобус спізнився на маршрут.

 

  1.  Читання вірша.

Пливе по річці самоскид,

Летить у небі трактор,

Везе літак капусти віз,

Ракета їде через ліс.

 

  1.  Які помилки ви зустріли в тексті? А як правильно? Виправте.
  2.  Порахувати слова, у яких пишеться буква д, а потім у.
  3.  Які букви ми з вами сьогодні вчилися розрізняти?
  4.  Які види транспорту запам’ятали?
  5.  Підсумок. Розмальовки роздати. Об’єктивне оцінювання роботи дітей на уроці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

_митрик_  відремонт_вали синього  трактора.

Фіолетова с_бмарина зан_рилася _ синє море.

 

 

Д-У

 

_митрик_  відремонт_вали синього  трактора.

Фіолетова с_бмарина зан_рилася _ синє море.

 

 

Д-У

 

_митрик_  відремонт_вали синього  трактора.

Фіолетова с_бмарина зан_рилася _ синє море.

 

 

Д-У

 

Дмитрику відремонтували синього трактора.

Фіолетова субмарина занурилася у синє море.

 

 

Д-У

 

Дмитрику відремонтували синього трактора.

Фіолетова субмарина занурилася у синє море.

 

 

Д-У

 

Дмитрику відремонтували синього трактора.

Фіолетова субмарина занурилася у синє море.

 

 

Д-У

 

 

 

 

 

Пливе по річці самоскид,

Летить у небі трактор,

Везе літак капусти віз,

Ракета їде через ліс.

 

Д-У

 

Пливе по річці самоскид,

Летить у небі трактор,

Везе літак капусти віз,

Ракета їде через ліс.

 

Д-У

 

Пливе по річці самоскид,

Летить у небі трактор,

Везе літак капусти віз,

Ракета їде через ліс.

 

Д-У

 

Пливе по річці самоскид,

Летить у небі трактор,

Везе літак капусти віз,

Ракета їде через ліс.

 

Д-У

 

Пливе по річці самоскид,

Летить у небі трактор,

Везе літак капусти віз,

Ракета їде через ліс.

 

Д-У

 

Пливе по річці самоскид,

Летить у небі трактор,

Везе літак капусти віз,

Ракета їде через ліс.

 

Д-У

Пов’язане зображення

Пов’язане зображення

Пов’язане зображення

Пов’язане зображення

Пов’язане зображення

Пов’язане зображення


Результат пошуку зображень за запитом "субмарина підводна картинка"

Результат пошуку зображень за запитом "субмарина підводна картинка"

Результат пошуку зображень за запитом "субмарина підводна картинка"

Результат пошуку зображень за запитом "субмарина підводна картинка"

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "субмарина підводна картинка"

 

Пов’язане зображення

_рактор

_ітак

_орабель

_кскаватор

_елікоптер

_овен

_отяг

_акета

_хта

_втобус

_ирижабль

_атер

 

 

ПІ_ВО_НА    С_БМАРИНА

 

Результат пошуку зображень за запитом "водитель клипарт"

Результат пошуку зображень за запитом "пілот клипарт"

Результат пошуку зображень за запитом "капитан корабля рисунок"


Результат пошуку зображень за запитом "небо"

Результат пошуку зображень за запитом "море"

Пов’язане зображення


 

_митрик_  відремонт_вали синього  трактора.

 

Фіолетова с_бмарина зан_рилася _ синє море.

 

Результат пошуку зображень за запитом "синій трактор"Результат пошуку зображень за запитом "синя субмарина"

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
10 січня 2019
Переглядів
789
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку