Урок: "Вдосконалення семантичної сторони мови. Розуміння прочитаних слів, речень, текстів. Відповіді на питання за прочитаним текстом. Графічно подібні малі букви д-з"

Про матеріал

Мета: Вчити розрізняти графічно подібні малі букви д-з, співвідносити їх із відповідними звуками. Вчити добирати прикметники до іменників і навпаки, узгоджуючи їх між собою. Розширювати словниковий запас за темою «Транспорт». Розвивати навички звукобуквенного аналізу слів, логічне мислення, зорову та слухову пам'ять, діалогічне мовлення. Коригувати звуковимову. Виховувати бажання говорити правильно.

Перегляд файлу

Клас другий                      Вчитель: Дігтяр М.С.

 

Тема: Вдосконалення семантичної сторони мови. Розуміння прочитаних слів, речень, текстів. Відповіді на питання за прочитаним текстом. Графічно подібні малі букви д-з.

Лексична тема: Транспорт.

 

Мета: Вчити розрізняти графічно подібні малі букви д-з, співвідносити їх із відповідними звуками. Вчити добирати прикметники до іменників і навпаки, узгоджуючи їх між собою. Розширювати словниковий запас за темою «Транспорт». Розвивати навички звукобуквенного аналізу слів, логічне мислення, зорову та слухову пам’ять, діалогічне мовлення. Коригувати звуковимову. Виховувати бажання говорити правильно. 

Мовний матеріал: трактор, автобус, трамвай, екскаватор, потяг, літак, гелікоптер, ракета, дирижабль, корабель, човен, яхта, катер, машиніст, пілот, водій.

Обладнання: Набір дидактичного матеріалу до теми, картинки для виконання артикуляційних вправ, зошити, ручки.

 

Хід заняття

  1. Організаційний момент.
  2. Повідомлення теми уроку.
  3. Повідомлення мети уроку.

Сьогодні на уроці ми будемо вчитися розрізняти букви д-з у цікавих завданнях. Читатимемо слова та речення. Поговоримо про транспорт. Повторимо прикметники та іменники.

  1. На дошці слова з помилками: уім, здб, уіти, вдхо, воуа, дрок /дім, зуб, діти, вухо, вода, урок/. Сьогодні букви вирішили помінятися місцями у словах, давайте знайдемо, яка з літер не на своєму місці.
  2. Логопедична зарядка. Артикуляційні вправи «Гойдалка. Цукерка. Годинник.» з опорою на картинку.
  3. Гра «Що зайве?» Корабель, човен, підводна субмарина, літак. Правильно. А хто знає на які види поділяється транспорт? Правильно, наземний, повітряний та водний. А чому їх поділяють саме на такі види? Бо є транспорт, який їздить по землі, пливе на воді та летить у небі.
  4. Виразно прочитати, чітко промовляючи звуки у словах /кожне слово на окремому листочку/, вставити першу літеру:

_рактор

_ітак

_орабель

_кскаватор

_елікоптер

_овен

_отяг

_акета

_хта

_втобус

_ирижабль

_атер

  1.  Визначити вид транспорту. /Трактор – це наземний транспорт, бо він пересувається по землі./
  2. А тепер давайте згадаємо хто керує наземним транспортом? /водій/ Повітряним? /пілот/  Водним? /капітан/. Прикріпляю фігурки пілота, водія та капітана на відповідний «острівок».
  3.  Звукобуквенний аналіз словосполучення:

_ЕЛЕНИЙ САМОСКИ_

  1.  Вставити пропущені букви.
  2.  Поділити слова на склади.
  3.  Порахувати кількість букв і звуків, порівняти.

 

  1.  Розвиток дрібної моторики. Вправа «Сходинки».
  2. Записати словами число, класна робота, диктант.
  3.  Буквений диктант, усі букви пишемо маленькі:

дзд-дзд-дзд-… віднайти послідовність і продовжити.

дз-дз-дз… віднайти послідовність і продовжити.

  1.  Вправа. Записати слова у два стовпчики: самоскид, велосипед, цементовоз, мопед, залізний, залізничний транспорт.
  2.   Рухлива хвилинка.

Ми літаєм високо,

Ми літаєм низько,  /руки вгору-вниз/

Ми літаємо далеко,

Ми літаєм близько. /долоня до чола, робимо «бінокль»/

 

  1. Гра «Один зелений лісовоз…». Рахуємо. Один зелений лісовоз, 2, 3, 4, 5.
  2.  Гра «Є – немає» з картинками.

Є жовтий велосипед – немає жовтого велосипеда,

Є підводна субмарина – немає підводної субмарини…

  1.  Робота в зошитах. Списати вірш про підводний човен.
  2.  Читання вірша.

Човен підводний в морський глибині

Ліг, наче диво-рибина, на дні.

Потім свої двигуни увімкнув,

Риб налякав та й удалеч майнув.

  1.  Порахувати слова, у яких пишеться буква д, а потім з.
  2.  Переказ.
  3.  Які букви ми з вами сьогодні вчилися розрізняти?
  4.  Які види транспорту запам’ятали?
  5.  Підсумок. Розмальовки роздати. Об’єктивне оцінювання роботи дітей на уроці.

 

 

Човен підводний в морський глибині

Ліг, наче диво-рибина, на дні.

Потім свої двигуни увімкнув,

Риб налякав та й удалеч майнув.

Д

 

Човен підводний в морський глибині

Ліг, наче диво-рибина, на дні.

Потім свої двигуни увімкнув,

Риб налякав та й удалеч майнув.

Д

 

Човен підводний в морський глибині

Ліг, наче диво-рибина, на дні.

Потім свої двигуни увімкнув,

Риб налякав та й удалеч майнув.

Д

 

Човен підводний в морський глибині

Ліг, наче диво-рибина, на дні.

Потім свої двигуни увімкнув,

Риб налякав та й удалеч майнув.

Д

 

Човен підводний в морський глибині

Ліг, наче диво-рибина, на дні.

Потім свої двигуни увімкнув,

Риб налякав та й удалеч майнув.

Д

 

Човен підводний в морський глибині

Ліг, наче диво-рибина, на дні.

Потім свої двигуни увімкнув,

Риб налякав та й удалеч майнув.

Д

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
10 січня 2019
Переглядів
670
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку