Тема уроку: Розв’язування прикладних задач на обчислення об’ємів тіл.
Мета уроку: навчальна: Закріпити з учнями вивчений на попередніх уроках матеріал по обчисленню об’ємів тіл за допомогою розв’язування прикладних задач;
розвивальна: розвивати в учнів інтерес до вивчення геометрії; виховувати охайність при виконанні записів;
виховна: виховувати інтерес до предмета, любов до прекрасного.
Тип уроку: Урок закріплення вивченого матеріалу.
Обладнання: моделі геометричних фігур: пряма призма, піраміда, циліндр, конус, куля; рухомі моделі геометричних фігур; плакат “Фігури стереометрії”; плакати для ілюстрації задач зроблені в програмі Microsoft Office Word; кросворд зроблений в програмі Microsoft Office Publisher; фломастери; матеріали з Вікіпедії (електронна енциклопедія); публікації зроблені в програмі Microsoft Office Power Point; таблиця густин речовин.
ХІД УРОКУ
I. Організація класу.
II. Повторення раніше вивченого матеріалу.
1. Повторення теоретичного матеріалу.
Використовується презентація №1 зроблена в програмі Microsoft Office Power Point.
2. Змагання між двома командами.
Потрібно вказати вірність формулювання за допомогою сигнальних кольорів на комп’ютері (зелений колір – вірна відповідь; червоний колір – невірна відповідь).
Використовується презентація №2 зроблена в програмі Microsoft Office Power Point.
III. Розв’язування прикладних задач на обчислення об’ємів тіл.
Для розв’язування пропонуються слідуючі задачі.
Задача 1
Знайти масу “Золотого м’яча”, який отримав відомий футболіст Андрій Шевченко, якби цей м’яч був повністю із золота. Дані, яких не вистачає, знайти самостійно.
Задача 2
Знайти скільки поміститься шампанського в Кубок Чемпіонів, який в свій час виграв Андрій Шевченко, якщо його внутрішня частина – це конус з діаметром 42 см і висотою 42 см.
Задача 3
Яка товщина нафтової плівки на воді, якщо вона покриває круг діаметром 30 см і утворена внаслідок розтікання 1 г нафти ?
Дані, яких не вистачає, знайти самостійно.
Задача 4
На цукровому заводі резервуар для мийки буряка виготовлено у вигляді прямої призми, в основі якої лежить трикутник із сторонами 5 м, 5 м, 6 м, а висота його 10 м. Резервуар спочатку заповнюють водою на
60 %. Скільки води міститься у резервуарі ?
Підказка: площу основи знайти по формулі Герона.
Задача 5
Продаються два кавуни одного сорту: один обхватом 60 см, а другий – 50 см. Перший в 1,5 рази дорожчий. Який кавун краще купити.
Підказка: Знайти відношення об’ємів кавунів.
Задача 6
Для перевезення нафти використовуються цистерни, що складаються з циліндра і двох півкуль. Довжина циліндричної частини 10 м, а її радіус 2 м. Скільки потрібно таких цистерн для перевезення 500 м3 нафти ?
IV. Розгадування кросворду.
Учням пропонується для розгадування слідуючий кросворд; мета – визначення ключового слова.
V. Підсумок уроку
Використовується презентація №3 зроблена в програмі Microsoft Office Power Point.
VI. Оцінювання учнів.
VII. Домашнє завдання.
Дати диференційоване індивідуальне домашнє завдання.