Графік роботи
10 год 10 хв — 10 год 13 хв — планове засідання всіх банкірів.
10 год 14 хв --10 год 19 хв — секційне засідання банкірів.
10 год 20 хв— 10 год 25 хв — співбесіда з представниками банківської біржі.
10 год 26 хв —10 год 35 хв -- аукціон акцій.
10 год 36 хв —10 год 41 хв — обмін досвідом з представниками біржі.
10 год 42 хв — 10 год 47 хв — захист прав клієнтів.
10 год 48 хв — 10 год 55 хв — підрахунок банківського капіталу.
|
Еліпс |
Депозит |
Константа |
Альфа-банк |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
1 |
Блохін О. |
Базінян К. |
Власенко В. |
Василець А. |
2 |
Конопіцина О. |
Кучма А. |
Токар О. |
Коротич Х. |
3 |
Коняєва Н. |
Левчик П. |
Лук'янчик В. |
Іванов С. |
4 |
Полторак Ю. |
Шевченко Є. |
Оришечко В. |
Токар М. |
5 |
Щербак В. |
Шевченко О. |
Чоловська І. |
Ященко Я. |
Склад команд
1 Еліпс |
|||||
|
Тестування |
Теорія |
Основні знання |
Оцінка |
|
Блохін О. |
|
|
|
|
|
Конопіцина О. |
|
|
|
|
|
Коняєва Н. |
|
|
|
|
|
Полторак Ю. |
|
|
|
|
|
Щербак В. |
|
|
|
|
|
2 Депозит |
|||||
|
Тестування |
Теорія |
Основні знання |
Оцінка |
|
Базінян К. |
|
|
|
|
|
Кучма А. |
|
|
|
|
|
Левчик П. |
|
|
|
|
|
Шевченко Є. |
|
|
|
|
|
Шевченко О. |
|
|
|
|
|
3 Константа |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Тестування |
Теорія |
Основні знання |
Оцінка |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Власенко В. |
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Токар О. |
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Лук'янчик В. |
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Оришечко В. |
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Чоловська І. |
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Урок алгебри в 9 класі
РОЗВ'ЯЗУВАННЯ КВАДРАТНИХ НЕРІВНОСТЕЙ.
Бізнес-гра
Для проведення такого уроку-гри потрібно створити чотири команди, які будуть представляти комерційні банки. Кожен банк має свою назву і вибирає президента.
Президент має право:
Обирається правління міжбанківською біржею. До нього входить президентська рада на чолі з керуючим банківською системою та його радниками в кількості п'яти осіб.
Вони мають право:
Усі члени банку сидять за круглими столами, застеленими білими скатертинами. Ha столах — емблема банку, державний прапор України, назва банку, список усіх працівників. Президент записує надходження кожного банкіра, підбивається підсумок усього капіталу, який придбав кожен банк у ході проведення аукціонів, j торгових операцій з купівлі-продажу акцій.
Акціями банків являються задачі, написані на різнокольорових картках. Кожна акція має свою вартість залежно від ступеня складності задачі.
Складено графік роботи міжбанківської біржі.
Графік роботи
10 год 10 хв — 10 год 13 хв — планове засідання всіх банкірів.
10 год 14 хв — 10 год 19 хв — секційне засідання банкірів.
10 год 20 хв— 10 год 25 хв — співбесіда з представниками банківської біржі.
10 год 26 хв — 10 год 35 хв — аукціон акцій.
10 год 36 хв — 10 год 41 хв — обмін досвідом з представниками біржі.
10 год 42 хв — 10 год 47 хв — захист прав клієнтів.
10 год 48 хв — 10 год 55 хв — підрахунок банківського капіталу.
Тема Розв'язування квадратних
уроку нерівностей
Мета. Систематизувати знання учнів з теми; формувати навички й уміння розв'язувати квадратичні нерівності методом інтервалів, методом взаємного розміщення графіків квадратичної функції; стимулювати їхню пізнавальну діяльність; сприяти формуванню і розвитку системних знань, колективних і міжособистісних відносин, самостійності у виборі засобів, форм і методів роботи.
Оформлення кабінету
Кожна команда сидить за окремим столом, застеленим скатертиною. Ha окремому столі представлено літературу, якою учні користувалися до уроку, вислови видатних учених про математику.
Ha дошці написано розклад роботи міжбанківської біржі.
ХІД УРОКУ
I. Мотивація навчальної діяльності
Учитель. Сьогодні ми працюємо в особливому режимі. Наш урок незвичайний. Ha нашій міжбанківській біржі будуть проходити торги, де братимуть активну участь наші комерційні банки: «Еліпс» — президент ..., «Депозит» — президент ..., «Альфа-банк» — президент ..., «Константа» — президент...
Кожному банку потрібно придбати свій початковий капітал.
Ha ваш розсуд виноситься така пропозиція: ті бали, які ви отримуєте у ході виконання завдання, вносяться на рахунок вашого банку, і далі ви маєте право використовувати ці кошти для придбання акцій.
II. Придбання банками початкового капіталу
(Актуалізація опорних знань) Математичне тестування
1. Які нерівності квадратні:
a) x- >0;
6)-х2+4x-1≤0;
в)х3 -2x+6>0;
г)(х-1)х2≥0?
2. Запишіть множину розв'язків, зображену на рисунку:
/////// //////__
-4 -3 5 x
а) (-4;-3]u[5;+∞];
б) (-4;-3]u[5; +∞);
в) (-4;-3]u[5; +∞);
г) (-4;-3)u(5; +∞).
Відповідь, в.
3. Запишіть проміжки, де квадратичний тричлен набуває додатних значень.
а) x є R;
б) xe(0; +∞);
в) хє[0; +∞);
r) x є (-∞ =;0).
|
У |
|
0 х |
Відповідь, а.
4. Знайдіть множину розв'язків нерівності
х2 +5≤0;
а) x є R;
б) х є (-5;+∞);
в) x є (-∞;-5);
г) нерівність не має розв'язків.
Відповідь, г.
(Кожне завдання оцінюється у 2 бали).
Всі бали, отримані членами банку, вносяться до загального капіталу банку.
III. Раунд переговорів щодо продажу акцій високого попиту
(Аналіз основних теоретичних фактів)
Кожний банк ставить по два теоретичні питання своїм сусідам, правильна відповідь приносить банку по 2 бали. Питання підбирають самі банки.
Цей раунд переговорів починають президенти. Першим починає той банк, у якого більше на рахунку балів.
IV. Застосування знань та вмінь.
1. Секційна робота з окремими банкірами.
До дошки виходять по одному представнику від кожного банку. Голова правління видає їм акції біржі, які оцінюються у 10 балів, за умови правильного виконання завдання.
Акція 1
Розв'яжіть нерівність, схематично зобразивши графік відповідної функції
(табл. 1).
І |
II |
III |
IV |
х2-6х+8≤0; х2-6х+8=0; х1х2=8 х1+х2=6 х1=2, х2=4
+ + |
х2-12х+35>0; х2-12х+35=0; X1X2 =35, X1+ X2 = 12; х1=5, х2=7
+ + |
-х2+11х-18>0; -(х2-11х+18)>0; х2-11х+18=0; х1х2=8 х1+х2=6 х1=2, х2=9
Оскільки, х= -1, то гілки параболи напрямлені вниз. |
-х2+5х+24≤0; -(х2-5х-24)≤0; х2-5х-24 = 0, х1х2=8 х1+х2=6
х1 = -3, х2 = 8. Оскільки, α = -1 то гілки параболи напрямлені вниз. |
2 _ 4 х
Відповідь. [2;4] |
5 _ 7 х
Відповідь. (-∞;5) u (7;+∞) |
+ |
+ |
|
|
_ 2 9 _ х
Відповідь. (2; 9) |
_ 2 4 _ х
Відповідь, (-∞;-3]u [8;+∞) |
2. Аукціон з продажу цінних паперів.
Ha торги виставляються акції за мінімальною ціною. Кожне завдання оцінюється в різну кількість балів. Завдання вибирає той банк, який витягнув номер 1; 2; 3; 4. Він має право першим вибрати завдання.
Акція2
10 балів
1) Знайдіть область визначення функції у= √l 2 x - Зх2.
Відповідь, [θ; 4].
8 балів
2) Запишіть нерівність, розв'язком якої є проміжок (-∞; 2)u (5;+∞).
(x-2)(x-5)>0, оскілький=1, гілки параболи напрямлені вверх, то x=2, x=5.
10балів
3) Знайдіть, середнє арифметичне цілих розв'язків нерівності х2+2х-15≤0.
10 балів
4) Знайдіть при яких значеннях x, квадратний тричлен 2x2 +5x+3 набуває додатних значень.
8 балів
5) Доведіть, що при будь-якому x, справджується нерівність 4х2+12х+9≥0.
10 балів
6) Розв'яжіть нерівність
2x(3x-l)>4x2 +2x+6.
-1 3 х
3. Раунд переговорів щодо обміну досвідом.
До дошки виходять по одному представнику від кожного банку й оперативно обмінюються досвідом з питань придбання акцій за їх найвищої номінальної вартості. Кожен представник банку повинен пояснити, які властивості він використовує, розв'язуючи своє завдання.
10 балів
Акція
Знайдіть усі значення параметра а, при яких нерівність виконується для всіх дійсних x
(табл. 2).
І |
II |
III |
IV |
х2-3х-а>0 |
х2+4х-2а>0 |
4х2+5х-а >0 |
Зх2-5х + а>0 |
Дана нерівність виконується для всіх дійсних х, за умови, що D < 0 |
|||
D = 9+4a<0, 4a<-9, a<-2,25 |
D = 16 + 8a<0, 8a<-16, a<-2 |
D = 25 + I6a<0, 16a<-25, а<- |
D = 25-12a<0 -12а<-25 а> |
Право захищати вклади своїх клієнтів надається президентам банків.
V. Підсумок уроку
Президенти банків самостійно розподіляють капітал між своїми банкірами, оголошують їхні бали. Вчитель лише коректує виставлені бали, а також аналізує роботу банківської біржі на уроці.
1. Які нерівності квадратні:
a) x- >0;
б) -х2+4x-1≤0;
в) х3 -2x+6>0;
г) (х-1)х2≥0?
2. Запишіть множину розв'язків, зображену на рисунку:
/////// //////__
-4 -3 5 x
а) (-4;-3]u[5;+∞];
б) (-4;-3]u(5; +∞);
в) (-4;-3]u[5; +∞);
г) (-4;-3)u(5; +∞).
3. Запишіть проміжки, де квадратичний тричлен набуває додатних значень.
у
а) х є R;
б) х є (0; +∞);
в) х є [0; +∞);
r) x є (-∞; 0). 0 х
4. Знайдіть множину розв'язків нерівності х2 +5≤0;
а) x є R;
б) х є (-5;+∞);
в) x є (-∞;-5);
г) нерівність не має розв'язків.
Відповіді
І |
II |
III |
IV |
х2-3х-а>0 |
х2+4х-2а>0 |
4х2+5х-а >0 |
Зх2-5х + а>0 |
Акція №3
І |
II |
х2-6х+8≤0
|
х2-12х+35>0
|
Акція №1
III |
IV
|
-х2+11х-18>0
|
-х2+5х+24≤0; |