Розробка уроку алгебри 9 клас з теми "Розв'язування нерівностей другого степеня з однією змінною" у формі ділової гри «Компетентність».Тип уроку. Узагальнення та систематизація знань, вмінь, навичок. Розробка містить приклад роздадкового матеріалу
Тема. Розв’язування нерівностей другого степеня з однією змінною.
Мета. Узагальнити та систематизувати знання і вміння учнів з теми;
розвивати обчислювальні навички, пізнавальну активність, логічне мислення, увагу; самостійність;
виховувати працьовитість, культуру математичного мовлення, почуття відповідальності, інтерес до математики, впевненість у своїх навчальних можливостях.
Тип уроку. Узагальнення та систематизація знань, вмінь, навичок.
Форма проведення - ділова гра «Компетентність».
Обладнання. Тести, наочність.
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
1. Оголошення девізу уроку:
«Узагальнення – це, напевно, найлегший і найімовірніший
шлях розширення математичних знань»
В. Сойєр
2. Бесіда-постанова щодо проведення ділової гри «Компетентність».
«Алгебра щедра, вона часто дає більше, ніж у неї просять» - так стверджував видатний математик Д’Аламбер, і наш урок буде тому підтвердженням. Сьогодні з метою узагальнення, систематизації набутих знань з теми «Розв’язування нерівностей другого степеня з однією змінною», формування навичок застосування знань у нестандартних ситуаціях проведемо ділову гру «Компетентність».
Ви вже знаєте, що означають слова «компетенція» і «компетентний», нагадаємо їх значення.
Учень: Компетенція – це готовність застосувати знання, вміння та навички для фахового розв’язання проблеми.
Отже, це готовність учня використовувати набуті знання, навчальні вміння і навички, а також способи діяльності в житті для виконання практичних та теоретичних завдань.
Учень: Компетентний (з латинської – здатний, відповідний) – це той, хто володіє необхідною інформацією і вміє застосовувати набуті знання та досвід.
Отже, наскільки ви компетентні щодо розв’язування нерівностей другого степеня з однією змінною, і будемо з’ясовувати
Наш клас – це три команди «конкурентів» зі своїми капітанами, «спонсором знань», який зможе вам упродовж уроку надавати допомогу, а також буде мені допомагати фіксувати ваші успіхи.
«Спонсори знань» - це учні нашого класу, які отримали оцінки високого рівня з самостійної роботи по даній темі.
Умови нашої роботи:
Перший тур проходить під девізом «Хай живе теорія» («Мікрофон»)
(кожна команда по черзі задає запитання іншій команді, але за умови, що ці запитання логічно взаємопов’язані, як один ланцюжок).
«Спонсори» фіксують активність на цьому етапі.
Другий тур. Конкурс-розминка «Мозковий штурм» (усне розв’язання задач кожною командою по черзі).
За правильну відповідь «спонсор» фіксує бал, якщо відповідь неправильна має право відповісти інша команда, яка отримає додатковий бал.
Третій тур. Гра «Дивись, не помились» (тестові завдання).
Учасники команд отримують картки-завдання і по черзі виконують їх. Завдання виконується за бажанням, не по порядку. Капітан має право справити помилки, якщо є час.
Той учасник, який зробив свій «хід» може для команди заробити ще 2 бали, виконавши завдання підвищеної складності (*).
«Спонсори» перевіряють правильність виконаних завдань і підраховують бали.
Четвертий тур. «Практика – велика справа»
Розв’язування вправ за підручником і додатковими збірниками.
«Спонсори» мають право допомагати учням, у яких виникли труднощі.
П’ятий тур. «Цікавинки».
Психологічний тренінг.
ІІ. Актуалізація пізнавальної діяльності.
І тур.
ІІ тур.
ІІІ. Розв’язування вправ.
ІІІ тур.
|
|
|
|
Відповідь: |
|
|
|
|
Відповідь: |
|
|
|
|
Відповідь: |
|
|
|
|
Відповідь: |
Відповідь:
|
|
|
|
Відповідь: |
|
|
|
|
Відповідь: |
|
|
|
|
Відповідь: |
|
|
|
|
Відповідь: |
|
|
|
|
Відповідь: |
* Розв’язати нерівність
ІV тур.
Виконати:
V тур.
Психологічний тренінг (тестує рівень і одночасно стимулює розвиток фантазії, уяви. Допомагає боротися із зашореністю мислення, пропонує дуже важливий принцип: для розв'язування задачі можна робити не тільки те, що пропонує підручник або вчитель, а взагалі все, що не заборонено математичними законами).
За 2 хвилини пропонується знайти як можна більше застосувань деякому знайомому предмету - ЛІНІЙКА (креслити, бити, палити, ламати, використовувати як закладку).
ІV. Підсумок.
Проаналізуйте свій емоційний настрій на уроці. На скільки вам було комфортно на уроці?
Допоможуть вам дати відповіді ці емблеми:
Оберіть один із варіантів і передайте «спонсору знань».
Учитель. На початку уроку клас був поділений на три команди «конкурентів», але наш урок стверджує протилежне, що ви – колектив однодумців, які вміють застосовувати набуті знання, а це означає, що кожний з вас як і сьогодні, так і в майбутньому буде компетентний у певній галузі.
Дякую за співпрацю на уроці.
V. Домашнє завдання. Повторити п.12-14, №№13.8 (6), 13.18 (10), 12.31(1)*.