Урок "Розв’язування нерівностей другого степеня з однією змінною"

Про матеріал

Розробка уроку алгебри 9 клас з теми "Розв'язування нерівностей другого степеня з однією змінною" у формі ділової гри «Компетентність».Тип уроку. Узагальнення та систематизація знань, вмінь, навичок. Розробка містить приклад роздадкового матеріалу

Перегляд файлу

Тема.  Розв’язування нерівностей другого степеня з однією змінною.

 

Мета. Узагальнити та систематизувати знання і вміння учнів з теми;

розвивати обчислювальні навички, пізнавальну активність, логічне мислення, увагу; самостійність;

виховувати працьовитість, культуру математичного мовлення, почуття відповідальності, інтерес до математики, впевненість у своїх навчальних можливостях.

Тип уроку. Узагальнення та систематизація знань, вмінь, навичок.

Форма проведення - ділова гра «Компетентність».

Обладнання. Тести, наочність.

Хід уроку.

 

І. Організаційний момент.

 1. Оголошення девізу уроку:

«Узагальнення – це, напевно, найлегший і найімовірніший

   шлях    розширення математичних знань»

                                    В. Сойєр

2. Бесіда-постанова щодо проведення ділової гри «Компетентність».

«Алгебра щедра, вона часто дає більше, ніж у неї просять» - так стверджував видатний математик Д’Аламбер, і наш урок буде тому підтвердженням. Сьогодні з метою узагальнення, систематизації набутих знань з теми «Розв’язування нерівностей другого степеня з однією змінною», формування навичок застосування знань у нестандартних ситуаціях проведемо ділову гру «Компетентність».

Ви вже знаєте, що означають слова «компетенція» і «компетентний», нагадаємо їх значення.

Учень:  Компетенція – це готовність застосувати знання, вміння та навички для фахового розв’язання проблеми.

Отже, це готовність учня використовувати набуті знання, навчальні вміння і навички, а також способи діяльності в житті для виконання практичних та теоретичних завдань.

Учень:  Компетентний (з латинської – здатний, відповідний) – це той, хто володіє необхідною інформацією і вміє застосовувати набуті знання та досвід.

Отже, наскільки ви компетентні щодо розв’язування нерівностей другого степеня з однією змінною, і будемо з’ясовувати

Наш клас – це три команди «конкурентів» зі своїми капітанами, «спонсором знань», який зможе вам упродовж уроку надавати допомогу, а також буде мені допомагати фіксувати ваші успіхи.

«Спонсори знань» - це учні нашого класу, які отримали оцінки високого рівня з самостійної роботи по даній темі.

Умови нашої роботи:

Перший тур проходить під девізом «Хай живе теорія» («Мікрофон»)

(кожна команда по черзі задає запитання іншій команді, але за умови, що ці запитання логічно взаємопов’язані, як один ланцюжок).

«Спонсори» фіксують активність на цьому етапі.

Другий тур. Конкурс-розминка «Мозковий штурм» (усне розв’язання задач кожною командою по черзі).

За правильну відповідь «спонсор» фіксує бал, якщо відповідь неправильна має право відповісти інша команда, яка отримає додатковий бал.

Третій тур. Гра «Дивись, не помились» (тестові завдання).

Учасники команд отримують картки-завдання і по черзі виконують їх. Завдання виконується за бажанням, не по порядку. Капітан має право справити помилки, якщо є час.

Той учасник, який зробив свій «хід» може для команди заробити ще 2 бали, виконавши завдання підвищеної складності (*).

«Спонсори» перевіряють правильність виконаних завдань і підраховують бали.

Четвертий тур. «Практика – велика справа»

Розв’язування вправ за підручником і додатковими збірниками.

«Спонсори» мають право допомагати учням, у яких виникли труднощі.

П’ятий  тур.  «Цікавинки».

Психологічний тренінг.

ІІ.  Актуалізація пізнавальної діяльності.

І тур.

  1. Сформулюйте означення квадратної нерівності.
  2. Що означає розв’язати нерівність?
  3. Що є розв’язком квадратної нерівності?
  4. Скільки розв’язків може мати квадратна нерівність?
  5. Наведіть приклади квадратних нерівностей, які:
    • не мають жодного розв’язку;
    • мають тільки один розв’язок;
    • задовольняють усі дійсні числа.
  6. Які способи розв’язування квадратних нерівностей відомі вам? В чому полягає кожний із них?
  7. Які нерівності називаються раціональними?
  8. Яка умова рівності дробу нулю?
  9. Що називають нулями функції?

ІІ тур.

  1. Знайдіть множину розв’язків нерівностей
  2. Знайдіть область допустимих значень:

ІІІ.  Розв’язування вправ.

ІІІ тур.

  1. Розв’язати нерівність
  1. (1;-4);
  1. (-1;4);
  1. [-1;4);

Відповідь: 

  1. Знайти область допустимих значень
  1. ;
  1. [0;5]
  1. [-5;0);

Відповідь: 

  1. Розв’язати нерівність
  1. [-4;0];
  1. (-4;0);
  1. (-4;0];

Відповідь: 

  1. Розв’язати нерівність
  1. ;
  1. ;
  1. [3;5];
  1. (3;5).

Відповідь: 

  1. На якому з рисунків правильно вказано знаки, яких набуває функція

      Відповідь: 

  1. Розв’язати нерівність
  1. (-2;2);
  1. ;
  1. [-2;2];
  1. .

Відповідь: 

  1. Розв’язати нерівність
  1. (0;5);
  1. [0;5] ;
  1. [-5;0];
  1. .

Відповідь: 

  1. При яких значеннях х значення функції додатні
  1. ;
  1. [-3;0];
  1. (-3;0);
  1. .

Відповідь: 

  1. Знайдіть цілі розв’язки нерівності 
  1. -2;-1;0;
  1. -2;-1;1;
  1. -2;-1;0;1;
  1. -1;0.

Відповідь: 

  1. Знайдіть найменший цілий розв’язок нерівності 
  1. -2;
  1. 1;
  1. -1;
  1. -3.

Відповідь: 

* Розв’язати нерівність

 

ІV тур.

Виконати:

  •         стор.16, варіант В-1, №3 (збірник Єршова А.П., Голобородько В.В., Єршова Г.С. Математика. Самостійні та контрольні роботи. 9 клас);
  •         №13.7 (7) (підручник Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С. Алгебра: Підручник для 9 кл.  з поглибленим вивченням математики);
  •         №112 (3) (Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Рабинович Ю.М., Якір М.С. Збірник задач і контрольних робіт з алгебри для 9 класу);
  •         №12.30 (1)* (підручник Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С. Алгебра: Підручник для 9 кл.  з поглибленим вивченням математики).

V тур.

Психологічний тренінг (тестує рівень і одночасно стимулює розвиток фантазії, уяви. Допомагає боротися із зашореністю мислення, пропонує дуже важливий принцип: для розв'язування задачі можна робити не тільки те, що пропонує підручник або вчитель, а взагалі все, що не заборонено математичними законами).

За 2 хвилини пропонується знайти як можна більше застосувань деякому знайомому предмету - ЛІНІЙКА (креслити, бити, палити, ламати, використовувати як закладку).

 

ІV.  Підсумок.

  1. «Спонсори знань» підводять підсумок за всіма видами робіт.
  2. Підведемо підсумок уроку, який буде складатися з 2-х дієслів – «знаю…» та «вмію…».
  3. Учитель

Проаналізуйте свій емоційний настрій на уроці. На скільки вам було комфортно на уроці?

Допоможуть вам дати відповіді ці емблеми:

  •            радість успіху (мені все було зрозуміло, я впо­рався зі всіма самостійними зав­даннями.);
  •            отримав деяку суму знань (мені було зрозуміло майже все, але під час виконання самостійних завдань я припустився кількох по­милок);
  •            незадоволений собою на деяких етапах уроку (мені важко було виконувати запропоновані вправи, але я розумію, що причина — недостатність знань; цей недолік я буду намагатись виправити).

Оберіть один із варіантів і передайте «спонсору знань».

Учитель. На початку уроку клас був поділений на три команди «конкурентів», але наш урок стверджує протилежне, що ви – колектив однодумців, які вміють застосовувати набуті знання, а це означає, що кожний з вас як і сьогодні, так і в майбутньому буде компетентний у певній галузі.

Дякую за співпрацю на уроці.

 

V. Домашнє завдання. Повторити п.12-14, №№13.8 (6), 13.18 (10), 12.31(1)*.

doc
До підручника
Алгебра (підручник для класів із поглибленим вивченням математики) 9 клас (Мерзляк А. Г., Полонський В. Б., Якір М. С)
Додано
22 вересня 2018
Переглядів
1847
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку