Урок "Розв’язування показникових нерівностей"

Про матеріал
Конспект уроу для 11 класу. Мета : - навчальна: формувати в учнів уміння розв’язувати показникові нерівності, закріпити знання про властивості графіків показникової функції, формувати вміння та навички застосовувати отримані знання для розв’язування задач прикладного характеру; - розвивальна: розвивати логічне мислення, пізнавальну активність; - виховна: виховувати графічну культуру, увагу, культуру математичної мови
Перегляд файлу

Конспект уроку №7

Тема: «Розв’язування показникових нерівностей»  Мета :

-                      навчальна: формувати в учнів уміння розв’язувати показникові нерівності, закріпити знання про властивості графіків показникової функції, формувати вміння та навички застосовувати отримані знання для розв’язування задач прикладного характеру;

-                      розвивальна: розвивати логічне мислення, пізнавальну активність; 

-                      виховна: виховувати графічну культуру, увагу, культуру математичної мови.

Тип уроку: формування умінь та навичок.

Обладнання: Таблиця «Показникова функція».

 

Хід уроку І. Організаційний момент.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

 

Поки клас усно перевіряє домашнє завдання, три учні біля


дошки розв’язують завдання:

№466 (б,г)

б) (6)х ≤ 1/36 (61/2)х ≤ (1/6)2 х/2 ≤ 6-2 х  ≤ -4 Оскільки 6˃1, то у=6t є зростаючою, тобто більшому значенню аргумента відповідає більше значення функції.


г)(1,5)х <2,25 1,5х < 1,52 х<2

 

№467 (б,г)

Оскільки 1,5˃1, то у=1,5t є зростаючою, тобто більшому значенню аргумента відповідає більше значення функції.

б) 0,37+4х ≥0,027

0,37+4х ≥0,33

7+4х≤3

4х≤3-7 4х≤-4 х≤-1

Оскільки 0<0,3<1, то у=0,3t складною, то більшому значенню аргумента відповідає менше значення функції, тому знак нерівності

змінюються.

Графічно розв’язати нерівність 3х  ≥ 4-х.

В одній і тій самій системі координат будуємо графіки функцій у=3х та у=4-х.

Складемо таблицю:

Х

-2

-1

0

1

2

 

 

х

0

4

Y

1/9

1/3

1

3

9

у

4

0

 

  По графіку бачимо, що 3х ≥ 4-х, якщо х≥1

imageВідповідь: [1;+ ].

Враховуючи     відповіді   на запитання учнів, які виникли при виконанні         домашнього завдання.

 

Усно. Розв’язують нерівності з таблиці:

I ряд – I стовпчик; II ряд – II стовпчик; III ряд – III стовпчик

 

1

2

3

1

2х≥8

2х ˃1/4

(1/2)х≤2

2

2х≤-2

3х≤27

3х≥1/9

3

2х≤1/4

2х ˃-2

5х<1/5

4

3х<33

3х˃1/√3

3х3

5

(1/2)х≥1/16

0,2х≤0,04

7х ˃1

 

IV Формування умінь розв’язувати показникові нерівності 1) З класом:

a) розв’язати нерівність 5х2+2х ≥ 53   image

Функція у=5t зростає, тому дана нерівність рівносильна нерівності  х2+2х≥3

                                                      х2+2х-3≥0

Розв’яжемо цю нерівність методом інтервалів:

х2+2х-3 ≥ 0 х1 = -3 х2 =1

image

 

б)4х - 122х +32≥0 2 - 12∙2х +32≥0 Введемо нову змінну 2х=t t 2 - 12t + 32≥0 t2 - 12t + 32=0

                  t1=4        t2=8

(t-4) (t-8) ≥0

Розв’яжемо цю нерівність методом інтервалів

image

Повернемось до минулої змінної:

imageimageimage                   2х≤4;            2х≤22; х≤2,

                   2х≥8;            2х≥23; х≥3

 

Відповідь: х є (-∞;2] image [3; +∞)

2) Розв’язати нерівність:

a)    2х2-1<8

2х2-1<23 

Функція у=2t зростає, тому що дана нерівність рівносильна нерівності х2-1<3 х2-1-3<0 х2-4<0

image 

 

b)   32х-х2 < 9

32х-х2 < 3

Функція у=3t зростає, тому дана нерівність рівносильна нерівності:

2х-х2 < 2 -х2+2х-2<0 х2-2х+2˃0

(х-1)2+1 ˃0 при будь-яких х.

 

c)    32х2-6 ˃1/81

32х2-6 ˃3-4 

Функція у=3t зростає, тому дана нерівність рівносильна нерівності:

2х2-6 ˃-4

2х2-6+4˃0

2х2-2˃0

2(х2-1)˃0

2(х-1)(х+1)˃0

image 

Відповідь: хє (-∞;-1) image (1;+∞) 3) 4х-2х+1-8 ˃0

2-2х∙2-8 ˃0

Введемо нову змінну 2х=t t2-2t-8 ˃0 t2-2t-8 =0 t1=4  t2=-2

(t-4)(t+4) ˃0

image    

imaget ˃ 4, t< -2;   Повернемось до минулої змінної:

imageimage                           2х ˃4,             2х ˃22,                х ˃2

                          2х<-2;             2х<-2;                 0

 

Відповідь: хє (2;+ ∞)

 

V       Підсумок уроку:

Отже, на уроці ми навчились розв’язувати показникові нерівності; з’ясовувати рівень засвоєння учнями знань і вмінь; розвивали логічне мислення; формували навички самостійної роботи; застосовувати теоретичні знання на практиці.

VI   Домашнє завдання:

1)   Розв’язати рівняння: а) 2х∙√5х=1000

                                                                       б)4х-9∙2х+8=0

                                                                       в) 4-3х-1+3х+1=117

2)   Розв’язати нерівність: а) 1,5х ˃2,25

                                                                 б)4х+2х≥6

3)   imageРозв’язати систему рівнянь:  2х+2у=6,

                                                                               х+у=3;

pdf
Пов’язані теми
Алгебра, Розробки уроків
Додано
3 січня
Переглядів
266
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку