Урок "Розв'язування рівнянь"

Про матеріал
Урок математики з елементами інфо-медійної грамотності учасників освітнього процесу.
Перегляд файлу

 

Урок № 111. Тема: Розв'язування рівнянь

 

Опис. Урок математики з елементами інфо-медіаграмотності, застосування навичок і умінь, на якому учні підготували медіа-повідомлення,продуктивно працювали в групах, виявляли ініціативу, докладали власних зусиль для досягнення спільного результату, робили власні висновки, оцінювали свою роботу.

 

Учень має знати

Учень має розуміти

Учень має вміти

 

  • правила, що ґрунтуються на основних властивостях рівняння;
  • алгоритм розв’язування рівнянь.

 

  • залежність між величинами в задачі;
  • практичне застосування рівнянь до розв'язання задач.

 

  • розв’язувати рівняння з використанням правил, що ґрунтуються на основних властивостях рівняння;
  • розв’язувати текстові задачі за допомогою рівнянь.

 

 

Мета уроку

 

Навички з інфо-медійної грамотності

 

Що необхідно підготувати до уроку

  • удосконалювати вміння учнів знаходити корінь рівняння та розв’язувати текстові задачі на складання рівнянь ;
  • розвивати логічне мислення і пам’ять, культуру математичної мови і записів, обчислювальні навички;
  • виховувати самостійність, інтерес до математики, взаємодовіру;
  • виховувати повагу до природи, любов і дбайливе ставлення до птахів.
  • вміння аргументувати власну думку, розрізняти причину і наслідок;
  • вміння критично мислити;
  • вміння досліджувати різні точки зору та різноманітні джерела;
  • вміння вирізняти достовірну інформацію, створювати власні медіа повідомлення.


 

  • робочі аркуші;
  • доступ до інтернету;
  • мультимедійне обладнання;
  • презентація «Розв'язування рівнянь»;
  • оціночні листи;
  • картки із завданнями для груп;
  • підручник «Математика, 6 клас»

Тарасенкова Н.А.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Опис уроку

 

Зображення, схема, фото, відео, слайд із презентації, посилання на ресурс тощо

Учитель. Діти, яка зараз пора року? (Весна). Нарешті весняне сонячне проміння ласкаво зігріває усе живе. Традиційно вісниками весни є тендітні первоцвіти й, звичайно, пернаті друзі, які повертаючись із вирію, несуть весну на крилах. 1 квітня 1906 року була підписана Міжнародна конвенція про охорону птахів, тому цей день - 1 квітня є Міжнародним днем птахів, але я закликаю вас пам’ятати про охорону птахів не тільки в цей день, а завжди. Сьогодні ми з вами підготуємось до зустрічі пташок та Весни. А допомагати в цьому нам будуть знання про рівняння.

1. Тест «Перші вісники весни». З правильних відповідей складіть слово.

Варіант 1.

1. Рівність, що містить невідоме називається

    б) виразом; г) рівнянням; с) нерівністю.

2. Щоб знайти невідоме зменшуване треба від’ємник і різницю …

    р) додати; к) відняти; н) поділити.

3. Рівняння 2х + 5 = 10 має

    а) один корінь; у) два корені; о) три корені.

4. Число, при якому рівняння перетворюється в правильну рівність  

    називається

    д) змінною; к) коренем; м) значенням.

5. Число 5 є коренем рівняння

    а) 6х = 72; и) 4 – 2х = - 6; у) 1\5х = 10.

Відповідь: граки.

Варіант 2.

1. У рівнянні 4х – 15 = х + 15: сума х + 15 називається його

    б) лівою частиною; ш) правою частиною; щ) середньою частиною.

2. Коренем рівняння: 3х – 2 = 10 є число

    у) 5; п) 4; и) 7.

3. Щоб знайти невідомий множник треба добуток на відомий множник

    а) поділити; о) помножити; и) відняти.

4. Знайти всі корені рівняння, або довести, що їх немає – означає …

    к) розв’язати рівняння; т) спростити рівняння; р) придумати рівняння.

5. Рівняння 3 + у = 6 + у

    и) не має розв’язків; у) має безліч розв’язків; і) має один розв’язок.

Відповідь: шпаки.

Учень 1. Першу звістку про весну приносять граки. Зиму провели вони на півдні нашої країни. Вони дуже спішили до себе на батьківщину. По дорозі не раз попадали в жорстокі заметілі. Десятки, сотні птахів вибивались із сил, гинули на шляху. Долетіли найсильніші. Це дуже корисний птах: кожен грак за день може знищити до 400 дротяників. Шпак , добуваючи їжу для себе та своїх пташенят, знищує велику кількість гусені, метеликів, слимаків, сарани, хрущів.

2. Навчальна гра «Відгадай задумане слово».   

На дошці заготовлена таблиця, що дозволяє знайти букви задуманого слова.

 

1)  х – 10 = 26;  2) 3 – 2х = 4;  3) 1/2х = 50;  4) 8х = 1,6;  5) -5 + х=41;

6)  4х = 0,04;  7) 7х – 8 = 6; 8) 12х - 1 = 35;  9) -х + 4 = 32;  10) 2х = 21 - х.

 

0,01

- 0,5

0,2

36

46

100

-28

3

7

2

р

а

в

ж

о

й

о

н

к

о

Задумане слово «жайворонок».

Учень 2. Майже разом зі шпаками повертаються в рідні краї жайворонки. Вважається, що з прильотом жайворонка треба розпочинати оранку і сівбу. Жайворонок - одна з небагатьох пташок, яка співає в польоті. 9 березня в народному календарі українців було свято, що присвячене птахам – це Сороки (Сорочини) або Жайворонки. Жайворонками називаються і обрядові коржики у вигляді пташок, які пекли в цей день дітям, щоб вони, ходячи вулицями, закликали птахів з вирію.

3. Вправа «Пазл».

Варіант 1.

Завдання: зібрати алгоритм розв’язування рівнянь.

1. Розкрийте дужки.

2. Перенесіть невідомі доданки в ліву частину рівняння , відомі – у праву ,

змінивши їхній знак на протилежний.

3. Виконайте зведення подібних доданків.

4. Поділіть ліву та праву частини рівняння на коефіцієнт при невідомому , якщо він не дорівнює нулю.

5. Запишіть відповідь.

Варіант 2.

Завдання: зібрати алгоритм розв’язування задач на складання рівняння.

1. Позначити одне з невідомих (звичайно, найменше серед інших) буквою.

2. Виразити через цю букву інші невідомі величини.

3. Скласти буквений вираз за умовою задачі; скласти рівняння.

4. Розв’язати рівняння та пояснити зміст знайдених у рівнянні чисел.

 

 

 

 

4.Знайдіть фейк  у розв’язанні задач.

Варіант 1.

Дятел з’їдає в 2 рази менше шкідників, ніж зяблик. Скільки грамів шкідників знищив

кожен з них, якщо разом вони знищили 180 грамів шкідників?

Розв’язання

    Нехай х грамів – шкідників з’їдаєзяблик, тоді 2х грамів –дятел. Складаємо рівняння:

     х + 2х = 180;

     3х = 180;

      х = 180 · 3;

      х = 540.

540 (г) - шкідників знищує дятел. 540: 2 = 270 (г) - шкідників знищує зяблик.

       Відповідь: 270 г, 540 г.

Варіант 2.

Ластівка в 2 рази  менша від зозулі і в 2 рази більша від соловейка. Знайти вагу кожної  

пташки,якщо їх загальна вага 175 грамів.

    Нехай х грамів – вага ластівки, тоді 2х грамів – вага соловейка, 2х грамів вага зозулі.

Складаємо рівняння:

     х + 2х + 2х = 175;

5х = 175;

      х = 175 : 5;

      х = 35.

35 (г) –вага соловейка. 35· 2 = 70 (г) -  вага ластівки. 70 · 2 = 140 (г) – вага зозулі.

      Відповідь: 35 г, 70 г, 140г.

Учень 3. Водоплавні птахи прилітають тоді, коли водойми очищуються від криги,

комахоїдні – коли з’являються саме ті комахи, якими вони живляться.

 5. Цікаві задачі.

1. Летіли гуси, а на зустріч їм гусак:

«Здрастуйте, сто гусей,» - каже.

«Нас не сто. А щоб було сто, треба ще стільки та два рази по стільки і ще чотири».

Скільки летіло гусей?

Розв’язання.

х + х + 2х + 4 = 100;

4х = 100 - 4;

х = 96 : 4;

х = 24.

Відповідь: 24 гусей.

 

 

2. Задача – фокус.

Задумайте число. Додайте до нього число 5. Тепер від результату відніміть 2. А тепер додайте 7. Яке число ти отримав? (Називаю число, що було задумане:

відповідь  - 10 =  число).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Домашнє завдання

скласти кросворд «Рівняння»

 

Використані джерела:

  • підручник «Математика, 6 клас» Тарасенкова Н.А.
  • презентація «Розв'язування рівнянь».

 

Додаткова література:

Словник

Фейк - підробляти, шахраювати. Означає підробку, вигадку, щось несправжнє. Часто вживається в інформаційній сфері, коли йдеться про новини тощо.

Авторка уроку: Сіра С.М.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
12 січня 2020
Переглядів
1690
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку