РОЗВʾЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ НА ЗНАХОДЖЕННЯ СУМИ ДВОХ
ДОБУТКІВ
Мета: закріпити навички табличного множення і ділення чисел на 9; формувати вміння використовувати вивчений матеріал під час розв’язування задач і прикладів; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, математичне мовлення; виховувати уважність, старанність, працьовитість, розвивати вміння працювати в парі.
Обладнання: мультимедійна презентація, конверти із завданнями на кольорових картках, скринька для карток із зворотнім зв’язком.
- Починаючи, згадаємо про правила співпраці на уроці.
«Повтори компоненти виразу» Як ще по іншому можна прочитати вирази на множення і ділення.
Гра «Дай правильну відповідь».
Робота в парі (групі) усно дайте відповідь, виберіть потрібну цифру і покажіть. Картки зеленого кольору із цифрами у вас к конвертах.
Розставте непарні числа в порядку зростання. Переверніть і прочитайте слова, які у вас вийшли
3 45 63 81
Ко па ли ни
Ро до ви ща
Ге о ло ги
На ми с то
- Вам знайомі ці слова?
-Сьогодні на уроці ми повторимо таблицю множення числа 9 і ділення на 9; навчимося використовувати знання таблиці для розвʾязування задач і прикладів, будемо знаходити суму двох добутків.
Після цього уроку ви зможете застосовувати таблицю множення числа 9 і ділення на 9 для розв’зання і складання задач, прикладів., а допоможуть вам в цьому цікаві факти з природознавства. Формулювати своє ставлення до теми/отриманих даних.
- Дістаньте з конверта аркуші оранжевого кольору. Працюючи в парі, розв’яжіть приклади на картках. (діти розв’язують приклади)
- Зараз погляньте на дошку і прочитайте задачу
Задача . Два геологи під час експедиції знайшли родовище бурштину. Додому для досліджень вони привезли 3 камені зеленого кольору і вагою по 9 г і 9 каменів жовтого кольору по 6 г кожний. Яка вага привезених каменів? -Перевірте правильність розв’язання задачі
скам'яніла смола хвойних дерев у вигляді тьмяних, прозорих і напівпрозорих каменів. Використовується для виготовлення ювелірних прикрас, у парфумерії, народній медицині та електриці. Часто можна побачити
збережених в камені потонулих в смолі істот, які дуже гарно збереглися
- Наступне завдання допоможе з’ясувати скільки родовищ на території України. Запишіть в зошит приклад (один учень розставляє порядок дій, 4 учні по черзі розв’язують вираз по діях).
1) 3*9=27
2) 8 * 8 = 64
3) 27 + 64 = 91
4) 100 – 91 = 9
- Дійсно, в Україні налічується 9 родовищ бурштину, які знаходяться в Житомирській, Рівненській, Волинській, Київській, Черкаській, Дніпропетровській, Миколаївській, Запорізькій областях, Прикарпатті.
3. Робота на картках Розв’язання рівнянь.
- На картках білого кольору у вас рівняння, які треба розв’язати і ми зможемо дізнатись, в якому місті знаходиться музей бурштину
«Невідоме число Х збільшили в 9 разів і дістали 72. Знайди невідоме число» «Невідоме число зменшили в 3 рази і дістали 9.
Знайди невідоме число»
( Х · 9 = 72, Х : 3 = 9)
Х = 8 Х = 27
НЕ РІВ
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
- Запишіть домашнє завдання. С. 43, приклади № 303, задача № 304.
- Що ми робили на уроці?
- Скажить про яке слово не говорили? (копалини) - Чим є бурштин? (корисною копалиною) - За якими ознаками ви зрозуміли? Прийом «Рюкзак»
- Напишіть відповіді на запитання на блакитних картках, які лежать у вас в конвертах:
- Як себе почували на уроці?
- Що було складно?
- Що було цікаво?
- Що нового дізнались?
Невідоме число Х збільшили в 9 разів і дістали 72. Знайди невідоме число. |
Невідоме число зменшили в 3 рази і дістали 9. Знайди невідоме число. |
Невідоме число Х збільшили в 9 разів і дістали 72. Знайди невідоме число. |
Невідоме число зменшили в 3 рази і дістали 9. Знайди невідоме число.
|