Урок "Розв'язування систем нерівностей з однією змінною"

Про матеріал
Мета уроку: узагальнити та систематизувати знання учнів щодо розв’язування систем нерівностей та нерівностей,які зводяться до систем; формувати навички роботи в групі; розвивати увагу, мислення, пам’ять, культуру математичної мови, творчий потенціал учнів; виховувати уважність, кмітливість, працьовитість, самокритичність, інтерес до математики. Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань, умінь і навичок.
Перегляд файлу

Розв’язування систем нерівностей з однією змінною                                                                                                                                              Мета уроку:узагальнити та систематизувати знання учнів щодо розв’язування

                     систем нерівностей та нерівностей,які зводяться до систем;формувати

                     навички роботи в групі;розвивати увагу,мислення,пам’ять,культуру

                     математичної мови,творчий потенціал учнів;виховувати  

                     уважність,кмітливість, працьовитість,самокритичність,інтерес до

                     математики

Тип уроку:урок узагальнення та систематизації знань,умінь і навичок.

                                             

                                         Хід уроку

 

І.Організаційний момент. Мотивація уроку.

 

    Почати урок я вирішила із слів:"Досягнення успішного результату під час розв’язування задач-зовсім не привілей математики. Усе людське життя-це не що інше,як бажання досягти успіху в розв’язанні все нових питань та проблем"

   Як досягти успіху?Це питання справді постає перед нами кожного дня. І як доречно буде вам у школі "озброїтися" не тільки багажем теоретичних знань та практичних умінь,а й деякими рецептами досягнення успіху. Тому пропоную вам не тільки працювати з теоретичним матеріалом,а й дати відповідь на запитання,що саме допомогло вам досягти успіху та поповнити свій життєвий досвід подолання труднощів.

 

   Готуючись до уроку,ви за власним бажанням увійшли до однієї з груп. Кожна група міркує над переліком запропонованих запитань протягом уроку, не забуваючи розмірковувати над запитанням:як досягти успіху?

 

   Для розминки проведемо гру «Мікрофон»:

                  "Не існує не талановитих людей,а є ті…"

Завдання:запропонуйте свій варіант відповіді.

(Відповідь:…які займаються не своєю справою)

 

Можливо,цей урок математики стане тією справою,яка дасть змогу кожному з вас розкрити свої таланти. Будьте активними,наполегливими,кмітливими!

 

   На ваших столах лежить аркуш самоконтролю «Оціни себе».Самоконтроль-одна з найважливіших психологічних якостей особистості,що полягає у спостереженні за своїми знаннями,навичками та вміннями,порівнюванні ваших результатів з обов’язковими.

   За результатами заповнення аркуша самоконтролю ми з’ясуємо,чи розвинена у вас самостійність,упевненість,чи логічно ви мислите,чи можете виявити свої помилки,проаналізувати причини їх виникнення. Пам’ятайте,що в кінці навчального року вас чекає державна атестація з алгебри. За державними вимогами до рівня загальноосвітньої підготовки учнів з теми «Нерівності та їх системи» кожен учень повинен вміти:

 1)наводити приклади числових нерівностей,нерівностей зі змінними,лінійних нерівностей з однією змінною,подвійних нерівностей;

 2)формулювати означення розв’язку лінійної нерівності з однією змінною,рівносильних нерівностей,властивості числових нерівностей;

 3)обґрунтовувати властивості числових нерівностей;

 4)зображати на числовій прямій задані нерівностями числові проміжки,виконувати обернене завдання;

 5)записувати розв’язки нерівностей та їх систем;

 6)розв’язувати лінійні нерівності з однією змінною,системи двох лінійних нерівностей з однією змінною.

 

ІІ.Повідомлення теми та завдань уроку.

 

Досягти успіху можна тільки тоді,коли є певна мета. Тому ознайомимося з планом уроку і сформулюємо тему нашого уроку.

                                  План уроку

1.Узагальнення та систематизація знань по вивченій темі.

  • -Історична довідка та застосування нерівностей.
  • -Нерівність,властивості нерівностей.
  • -Системи нерівностей.
  • -Приклади розв’язання нерівностей.

2.Практичне застосування набутих знань.

3.Аналіз уроку. Підведення підсумків

.

За планом учні формулюють мету уроку.

 

ІІІ.Узагальнення та систематизація знань.

 

1.Представлення групами створених власноруч міні-презентацій.

2.Метод «Незакінчене речення» для повторення теорії

  • 1)Два вирази,сполучені знаком нерівності,утворюють…
  • 2)Значення змінної,яке задовольняє дану нерівність,називається…
  • 3)Розв’язати нерівність-означає…
  • 4)Якщо обидві частини нерівності помножимо або поділимо на одне і теж саме
  • додатне число…
  • 5) Якщо обидві частини нерівності помножимо або поділимо на одне і теж саме
  • від’ємне  число…
  • 6)Дістаємо правильну нерівність,якщо з однієї частини в іншу переносимо  
  • доданок…
  • 7)Розв’язком системи нерівностей з однією змінною називають значення
  • змінної,яке…
  • 8)Розв’язати систему нерівностей-означає…
  • 9)При доведенні нерівностей потрібно показати,що…

 

ІV.Практичне застосування набутих знань

 

   Для перевірки ваших вмінь та практичного застосування теоретичних знань зіграємо з вами в лото «Забава».Кожна група отримує картку лото із відповідями та листок із завданнями. Розв’язавши нерівність або систему,ви знаходите відповідь на картці та закреслюєте її. Відзначаються додатковою кількістю балів групи,які першими закреслять одну,дві або три лінії.

   Під час роботи пам’ятаймо аксіому спілкування:"Будь терплячим та поважай погляди і думки своїх товаришів!"

 

 Якщо для успішного виконання завдання вам потрібно пригадати певний теоретичний матеріал або приклади розв’язання деяких завдань,ви можете скористатися підготовленими вами презентаціями.

   Під час роботи пам’ятайте слова американського математика А.Нівена: "Математику не можна вивчати,спостерігаючи,як це робить сусід…"

 

V.Підсумок уроку.Домашнє завдання.

 

Чи всі задоволені результатами роботи?

Чи багато помилок допускали?

Український філософ Г.Сковорода писав "Найкраща помилка та,яку допускають під час навчання". Виявлені помилки допоможуть вам звернути увагу на певний матеріал,який іще раз потрібно повторити перед написанням контрольної роботи.

Розберіться в ньому і більше не робіть помилок.

   Дуже часто в житті показником успіху є не тільки кінцевий результат,а й процес його досягнення.

 

   Працюючи разом,ви мали поруч надійних партнерів,ви досягли успіху. Але і в житті і в навчанні часто для цього потрібно вміти працювати без допомоги,самостійно.

   Тому продовжувати розв’язувати нерівності вдома під час виконання завдань,яке кожен із вас обере за результатами самооцінки. Виберіть домашнє завдання відповідно до набраних вами балів.

 

VІ.Аналіз уроку учнями.

 

Саме час повернутися до початку уроку-до мети,яку ми перед собою ставили. Поміркуйте,чи досягли ви її. Крім того,треба дати відповідь на запитання:що допомогло нам досягти успіху?Уміння аналізувати є дуже важливим у нас насичений інформацією час .Людиною,що вміє аналізувати,практично неможливо маніпулювати,вона завжди знайде вихід з будь-якої ситуації.

 

Приготуйте картки з орієнтовними питаннями для аналізу. У вас є дві хвилини для обговорення відповідей

(Учні підбивають підсумки,один представник від кожної групи дає відповідь на запитання)

 

 

Л.М.Толстой порівнював людину з дробом,чисельником якого є те,що вона являє собою насправді,а знаменник-те,що вона про себе думає. Чим людина про себе вищої думки,тим більший знаменник,а отже,тим менший дріб.Зробіть для себе висновок із цього порівняння!

doc
Додано
8 січня 2022
Переглядів
374
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку