Формувати навички розв'язання рівнянь, які містять дії додавання, віднімання, множення і ділення із застосуванням правил знаходження невідомих компонентів дій; формувати вміння складання рівнянь за умовою задачі. Освоювати логічну структуру змісту і вміння логічно викладати думки. Виховувати самостійність, прагнення самостійно проводити міркування, знайти своє рішення, робити власні висновки, ставити завдання. Проводити самооцінку своєї роботи.
Тема: Числові та буквені вирази. Рівняння. 5 клас.
Урок 7.
Тема: Розв'язування текстових задач за допомогою рівнянь.
Мета. Формувати навички розв'язання рівнянь, які містять дії додавання, віднімання, множення і ділення із застосуванням правил знаходження невідомих компонентів дій; формувати вміння складання рівнянь за умовою задачі. Освоювати логічну структуру змісту і вміння логічно викладати думки. Виховувати самостійність, прагнення самостійно проводити міркування, знайти своє рішення, робити власні висновки, ставити завдання. Проводити самооцінку своєї роботи.
Тип уроку. Урок формування умінь і навичок.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Епіграф уроку: «Не кажи «Не вмію», а кажи «Навчусь».»
Діти отримують картки самоконтролю, вчитель пояснює, як з ними працювати.
Вид роботи |
Мої успіхи на уроці |
Бали |
Домашня робота |
|
|
Усний рахунок |
|
|
Знання правил |
|
|
Робота біля дошки |
|
|
Самостійне розв’язання вправ |
|
|
Інші види роботи |
|
|
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Діти самостійно перевіряють домашнє завдання за зразком записаним на дошці та виставляють оцінки в картку самоконтролю.
№453
t = 2 год- сталий час |
|
|
|||
Продуктивність (N), задач/год |
3 |
4 |
5 |
7 |
8 |
Робота (А), задач |
6 |
8 |
10 |
14 |
16 |
№460
1. 19 грн. 50 к.·5=97 грн. 50к.- ціна 5 блокнотів.
2. 97грн. 50к.-15грн.=82грн.50 к.- ціна 5 ручок.
3. 82грн. 50к. : 5=16 грн. 50к.- ціна однієї ручки.
Відповідь; 16грн. 50 к. ціна ручки.
№464
1. 60:4 = 15(д) – виготовляє майстер за годину.
2. 18:2 = 9 (д) – виготовляє кожен з учнів за годину.
3. 15+9+9=33(д) – виготовляють за годину майстер і два учні разом.
4. 99:33=3 (год)- необхідно майстру і двом учням.
Відповідь: 3 години необхідно майстру і двом учням, щоб виготовити 99 деталей.
№470
1. 14·3= 42(км/год) – швидкість мотоцикліста.
2. 42+14= 56 (км/год) – проїдуть разом мотоцикліст і велосипедист за годину.
3. 168 : 56=3 (год) – через стільки часу зустрінуться велосипедист і мотоцикліст.
Відповідь: зустрінуться через 3 години.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Усне опитування
а) х + 14 = 25; б) 45 – х = 15; в) х – 5 = 66; г) 20 + х = 34.
8. Вгадайте корінь рівняння:
а) х + х = х; б) 2х = х + 3.
9. Рівняння – це …
10. Коренем рівняння називають - …
Учні виставляють оцінки у картки самооцінювання в графу знання правил та усний рахунок.
ІV. Мотивація навчальної діяльності.
Ви вже знаєте, що таке рівняння, що означає розв'язати рівняння, що містять дії додавання і віднімання. А чи замислювались ви над тим, навіщо нам вміння розв'язувати рівняння?
Річ у тім, що дуже багато різноманітних задач набагато простіше розв'язуються, якщо скласти і розв'язати рівняння, спираючись на їхню умову. Сьогодні на уроці ми будемо розв'язувати задачі складанням рівнянь.
V. Формування умінь і навичок.
Вчитель на прикладі задачі № 473 пояснює, як за допомогою рівнянь розв’язувати задачі. Звернути увагу на пояснення!
№473
Нехай за перший день Іра прочитала х сторінок книги, то за другий 2х сторінок. Оскільки за два дні вона прочитала 78 сторінок, то х+2х= 78.
Спрощуємо 3х = 78.
Маємо х = 78: 3 = 28.
х=28.
Іринка прочитала за перший день 28 сторінок, то за другий 28·2=56.
Відповідь: 28 сторінок за перший день і 56 сторінок за другий день.
Колективна робота з підручником.
№475, 477,478.
Для дітей високого рівня знань №480,482 з наступною перевіркою.
VI. Підсумок уроку.
Діти підводять підсумки за картками самооцінки.
Виставлення оцінок.
Зібрати зошити на перевірку.
VIІ. Домашнє завдання.
Прочитати §14.
Виконати № 474,479, 481.
1