28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Урок. "Розв'язування текстових задач за допомогою рівнянь."

Про матеріал

Формувати навички розв'язання рівнянь, які містять дії додавання, віднімання, множення і ділення із застосуванням правил знаходження невідомих компонентів дій; формувати вміння складання рівнянь за умовою задачі. Освоювати логічну структуру змісту і вміння логічно викладати думки. Виховувати самостійність, прагнення самостійно проводити міркування, знайти своє рішення, робити власні висновки, ставити завдання. Проводити самооцінку своєї роботи.

Перегляд файлу

Тема: Числові та буквені вирази. Рівняння. 5 клас.

 

Урок 7.

Тема: Розв'язування текстових задач за допомогою рівнянь.

Мета. Формувати навички розв'язання рівнянь, які містять дії додавання, віднімання, множення і ділення із застосуванням правил знаходження невідомих компонентів дій; формувати вміння складання рівнянь за умовою задачі. Освоювати логічну структуру змісту і вміння логічно викладати думки. Виховувати самостійність, прагнення самостійно проводити міркування, знайти своє рішення, робити власні висновки, ставити завдання. Проводити самооцінку своєї роботи.

Тип уроку. Урок формування умінь і навичок.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Епіграф уроку:    «Не кажи «Не вмію», а кажи «Навчусь».»

Діти отримують картки самоконтролю, вчитель пояснює, як з ними працювати.

Вид роботи

Мої успіхи на уроці

Бали

Домашня робота

 

 

Усний рахунок

 

 

Знання правил

 

 

Робота біля дошки

 

 

Самостійне розв’язання вправ

 

 

Інші види роботи

 

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Діти самостійно перевіряють домашнє завдання за зразком записаним на дошці та виставляють оцінки в картку самоконтролю.

№453

t = 2 год- сталий час

 

 

Продуктивність (N), задач/год

3

4

5

7

8

Робота (А), задач

6

8

10

14

16

№460

1. 19 грн. 50 к.·5=97 грн. 50к.- ціна 5 блокнотів.

2. 97грн. 50к.-15грн.=82грн.50 к.- ціна 5 ручок.

3. 82грн. 50к. : 5=16 грн. 50к.- ціна однієї ручки.

Відповідь; 16грн. 50 к. ціна ручки.

№464

1. 60:4 = 15(д) – виготовляє майстер за годину.

2. 18:2 = 9 (д) – виготовляє кожен з учнів за годину.

3. 15+9+9=33(д) – виготовляють за годину майстер і два учні разом.

4. 99:33=3 (год)- необхідно майстру і двом учням.

Відповідь: 3 години необхідно майстру і двом учням, щоб виготовити 99 деталей.

№470

1. 14·3= 42(км/год) – швидкість мотоцикліста.

2. 42+14= 56 (км/год) – проїдуть разом мотоцикліст і велосипедист за годину.

3. 168 : 56=3 (год) – через стільки часу зустрінуться велосипедист і мотоцикліст.

Відповідь: зустрінуться через 3 години.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Усне опитування

  1. Наведіть приклад рівняння, в якому невідомий доданок.
  2. Найдіть корінь цього рівняння і поясніть, чому це число є коренем?
  3. Чи має корені рівняння х – х = 3? х – х = 8?
  4. Сформулюйте правила, за якими розв'язують рівняння, що містять дії додавання і віднімання.
  5. До якого числа потрібно додати 43, щоб отримати 70?
  6. Від якого числа потрібно відняти 11, щоб отримати 33?
  7. Розв'яжіть рівняння:

а) х + 14 = 25;      б) 45 – х = 15;       в) х – 5 = 66;       г) 20 + х = 34.

      8. Вгадайте корінь рівняння:

а) х + х = х;   б) 2х = х + 3.

       9. Рівняння – це …

       10. Коренем рівняння називають - …

Учні виставляють оцінки у картки самооцінювання в графу знання правил та усний рахунок.

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

Ви вже знаєте, що таке рівняння, що означає розв'язати рівняння, що містять дії додавання і віднімання. А чи замислювались ви над тим, навіщо нам вміння розв'язувати рівняння?

Річ у тім, що дуже багато різноманітних задач набагато простіше розв'я­зуються, якщо скласти і розв'язати рівняння, спираючись на їхню умову. Сьогодні на уроці ми будемо розв'язувати задачі складанням рівнянь.

V. Формування умінь і навичок. 

Вчитель на прикладі задачі № 473 пояснює, як за допомогою рівнянь розв’язувати задачі. Звернути увагу на пояснення!

№473

Нехай за перший день Іра прочитала х сторінок книги, то за другий 2х сторінок. Оскільки за два дні вона прочитала 78 сторінок, то х+2х= 78.

Спрощуємо 3х = 78.

Маємо х = 78: 3 = 28.

х=28.

 Іринка прочитала за перший день 28 сторінок, то за другий 28·2=56.

Відповідь: 28 сторінок за перший день і 56 сторінок за другий день.

 Колективна робота з підручником.

№475, 477,478.

Для дітей високого рівня знань №480,482 з наступною перевіркою.

VI. Підсумок уроку.

Діти підводять підсумки за картками самооцінки.

Виставлення оцінок.

Зібрати зошити на перевірку.

VIІ. Домашнє завдання.

Прочитати §14.

Виконати № 474,479, 481.

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 5 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
27 жовтня 2018
Переглядів
276
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку