Урок "Розв'язування вправ і задач на всі дії з десятковими дробами"

Про матеріал

Розробка містить конспект уроку, дидактичні матеріали, роздаковий матеріал. В конспекті є цікаві задачі до уроку.

Перегляд файлу

Тема уроку: Розв'язування вправ і задач на всі дії з десятковими дробами.

Мета:

- повторення дій з десятковими дробами:

- подальший розвиток обчислювальних навичок:

- розвиток логічного мислення, пам'яті, математичної мови:

- виховувати почуття колективізму, інтерес до вивчення математики.

Тип уроку: урок-подорож.

Обладнання: паперові квіти з прислів'ями, математичне лото, малюнок (карта) з маршрутом, картки з завданнями, тестові завдання.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент. Оголошення теми і мети уроку, типу уроку. Вступне слово вчителя.

Вчитель розповіла про необхідність цікавого при вивченні математики. Пригадати слова Блеза Паскаля: "Предмет математики настільки серйозний, що не варто пропускати нагоду і робити його трохи цікавішим".

То ж збираємося у подорож:

Зараз, як і раніше, всім хто збирався в подорож крім добрих побажань, порад дарували ще й квіти. (Роздають квіти) На пелюстках цих квітів записані окремі слова.

Ваше завдання: скласти зі слів прислів'я чи "крилату" фразу. Діти складають такі прислів'я чи фрази:

Дружба - найкращій скарб;

Старання і праця все перетруть;

Тільки сміливим підкоряються моря.

 Запитання до класу:

Як ви розумієте смисл цих прислів'їв і чи стануть вони у пригоді під час подорожі? Під час подорожі ми будемо змагатися, тому клас ділимо на дві команди, в обираємо капітанів.

Щоб дізнатися яким видом транспорту будемо подорожувати і який маршрут слідування, треба скласти математичне лото.

(Діти складають лото, одержують зображення космічною корабля)

(Одержують також і маршрут слідування (карту)).

Уявимо, що ми сіли в космічний корабель, відправляємося у подорож до космічних станцій.

1. Станція Історична

Учні наводять історичні факти виникнення і розвитку вчення про десяткові дроби, про дроби-ліліпути і дроби-гіганти.

Оскільки ми знаходимося на станції Історична, то не можемо не пригадати той історичний факт, що 12 квітня – День Космонавтики.

Запитання ло команд:

1. Яка подія відбулася 12 квітня 1961 року?

2. Хто був першим космонавтом?

Пригадаємо ще цікаві факти:

1. Розв'язати приклади (усно) і відповіді записати в зошит на одній лінієчці.

4:5=0,8   4,4-1,2 = 3,2

1,2 *0,3 = 0.36  2,2:0,11 = 20

3,59 + 1,2 = 4.79

Під результатами дій написати такі літери:

0,8  0,36  4,79  3,2  20

С  О  К  В  Т

Склавши з цих літер слово, ви дізнаєтесь назву першого космічного корабля. (Восток).

Підводимо підсумок. Переможців нагороджуємо "космічними -ярками.

Конкурс капітанів. Роздаємо картки капітанам.

Капітану 1 команди:

Маса першого космічного корабля разом з космонавтом складала 475 кг. Виразіть цю величну:

а) в тонах;

б) в центнерах і тонах;

в) в центнерах.

Капітану II команди:

Політ першого космічного корабля з людиною на борту тривав 108 хвилин, виразити цю величину в годинах і записати у вигляді:

а) десяткового дробу;

б) звичайного дробу і виділити цілу частину з цього неправильного дробу.

Поки капітани виконують завдання на дошці, команди виконують таке завдання:

"На якій висоті над Землею пролітав "Восток''? Для відповіді на це запитання треба знайти корінь рівняння: 8х–7х+46,25 = 373,25 (х = 327 км)

Підводимо підсумки. Нагороджуємо переможців.

2. Станція Кмітливих.

Завдання:

Придумати задачу, яка б розв'язувалась за таким планом:

1 дія - використати формулу S = а2

2 дія - ділення на 100.

(Наприклад: знайти площу квадрата, що в 100 разів менша від площі квадрата зі стороною 0,5 см.)

Підводимо підсумок. Присвоюємо звання "найкмітливішого".

3. Станція Працелюбних.

Розв'язування тестових завдань на два варіанти, взаємоперевірка результатів.

Підведення підсумків. Переможці одержують звання "Найпрацелюбніших".

4. Станція Поліглотів.

Ми прилетіли на станцію, де розмовляють тільки англійською мовою. Діалог між вчителем та учнями та діалог між учнями ведеться англійською. Команди задають одна одній завдання-приклади на всі дії з десятковими дробами. Наприклад:

І команда:7,2 + 4 * 0,5 : 0,25 – 14 = 1,2.

ІІ команда: 6,2 + 9 * 0,3 : 0,27 –15 =1,2

Підводимо підсумок.

5. Станція Детективна.

Завдання:

Замість зірочок поставити потрібні цифри чи кому.

Підводимо підсумок. Переможці одержують звання "Детектив І категорії"

ІІ. Наш політ закінчується, повертаємося до рідної школи.

Підводимо підсумки. Виставляємо оцінки. Задаємо домашнє завдання.

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
2 лютого 2020
Переглядів
649
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку