УрокРозв’язування задач на зведення до одиниці. Знаходження значень виразів із дужками. Рівняння.

Про матеріал
Основною метою уроку є: формувати вміння розв’язувати задачі на зведення до одиниці, обчислювати вирази з дужками, рівняння; закріплювати вивчене табличне множення і ділення ; розвивати уважність, швидкість мислення, виховувати інтерес до вивчення математики, здійснювати профорієнтаційну роботу. Використання сучасних методів навчання дозволяє формувати і розвивати креативно мислячу особистість, яка зможе розв’язувати прблеми, що виникають впродовж життя та бути соціально адаптованою.
Перегляд файлу

Урок                                            Математика                               3 кл.

Тема. РІВНЯННЯ. РОЗВ'ЯЗОК (корінь) РІВНЯННЯ. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧІ ЗА

ПЛАНОМ

Мета: ознайомити учнів з поняттям «рівняння», алгоритмом розв'язання рівняння; формувати вміння розв'язувати задачі за поданим планом; вдосконалювати обчислювальні навички; виховувати інтерес до математики.

Обладнання. Таблиця усних обчислень; картки ; схеми  задач.

Тип уроку. Комбінований.

Хід уроку

І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Діти! У нас сьогодні ніби свято, гостей зібралося багато. Ану ж на них ви подивіться І веселенько усміхніться. А тепер тихенько поверніться, один одному всміхніться,

На урок старання не забудьте взяти, Сядьте всі рівненько , будемо починати.

ІІ.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього завдання

1.Хвилинка каліграфії.

Починаємо свою роботу. Обов’язково в усіх документах зазначається дата.

Давайте і ми запишемо число і назву роботи (Класна робота). Записи в документах повинні бути охайними і каліграфічними. Проведемо хвилинку каліграфії.

Запишіть каліграфічно цифри, які будуть зустрічатися у цікавинках.

-  На початку 15 ст. виник перший банк сучасного типу.

-  У стародавньому Києві за право торгівлі харчовими продуктами треба було заплатитиподаток – куницю. Що в монеті дорівнювало 12 грошам.

-  Відпустка працівника банка складає 24 календарні дні.

-  У Кривому Розі три найбільші банки України мають свої філіали.(15, 12, 6, 9, 24, 3). А тепер зменшіть ці числа у 3 рази і внизу запишіть результат.

( Самоперевірка)

2.  «Веселі задачі»

-Веселунчик, пес вухатий, дуже любить рахувати: 28 каченят, на 9 більше гусенят. Скільки разом коло хати цих маленьких пташенят?

-Песик рано-вранці встав, гусенят порахував. У дворі їх 25, на 8 менше каченят, Скільки їх, скажіть, песику допоможіть!

3.  Усні обчислення за підручником.1) С. 8, завдання 42.

-  Як називаються числа при додаванні?

-  Як перевірили дію додавання?

-  Якщо а + в = с, то чому дорівнює с – а і с -в?

2)       С. 8, завдання 43.

-  Доберіть числа, щоб рівності були правильними.

4.Робота за індивідуальними картками

Під час уроку за необхідності 5. Пальчикова гімнастика

ІІІ.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ІV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

Гра «Шифрувальник»

89 23 79 66 10 66 66 10

                                                                                             89 – 49 - 30            я

65 + 11 + 13       р 55 + 33 - 22    н

                                                                                             28 + 28 - 33            і

                                                                                                64 – 23 + 38        в

-  Сьогодні на уроці ми ознайомимося з поняттям «рівняння», дізнаємося, що означає розв’язати рівняння.

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.Підготовча робота (с. 8, завдання 44)

-  Порівняйте і поставте знаки >, < або =, якщо відомо, що х = 5.

-  Випишіть усі рівності. (13 - 5 = 8; 5 + 5 = 10; 5 - 1 = 4)

2.Пояснення вчителя

Рівності зі змінною (з невідомим) називаються рівнянням. Свою назву рівняння отримало тому, що обидві частини виразу ліворуч і праворуч від знака «дорівнює» мають один і той самий результат. У кожному рівнянні невідоме дорівнює 3. Це розв’язок кожного з даних рівнянь, або його корінь.

3.Ознайомлення з алгоритмом розв'язання рівняння (с. 9,завдання45) - Прочитайте рівняння: х + 8 - 11.

-  Визначте, який компонент невідомий. (У рівнянні х + 8 = 11 невідомий перший доданок, відомий другий доданок і сума.)

-  Пригадайте правило на знаходження невідомого компонента рівняння х + 8 = 11. (Щоб знайти невідомий доданок, треба від суми відняти відомий доданок.) Знайдіть розв’язок (корінь) рівняння. х + 8 = 11

х = 11 -  8 х = 3

*Перевірте розв’язок рівняння шляхом підстановки його у дане рівняння.   3 + 8 = 11

*Якщо дістали правильну числову рівність, то рівняння розв’язане правильно.  11 = 11 Висновок. Розв’язати рівняння означає знайти те числове значення букви, при якому рівність буде правильною.

3. Первинне закріплення (с. 9, завдання46) - Розв’яжіть рівняння з коментуванням.

4.Фізкультхвилинка

V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Розв'язування задачі за планом (с. 9, завдання 47)

План розв’язання

1)Скільки огірків було в одній банці?

2) Скільки огірків було у двох банках?

Після колективного аналізу учні розв’язують задачу самостійно.

Розв’язання

1)         5 + 3 = 8 (ог.) — було в одній банці; 2) 8 + 8 = 16(ог.).

Відповідь: 16 огірків було у двох банках.

2.  Розв'язування задачі складанням рівняння (с. 9, завдання 48)

-  Про що йдеться в задачі? (У задачі йдеться про невідоме число, яке збільшили на 12 таотримали 36.)

-  Що означає вислів «збільшили на 12»? (Це означає, що до цього числа додали 12.)

-  Скільки отримали в результаті додавання? (36)

-  Що є шуканим в задачі? (Шуканим є число, яке невідоме.)

-  Позначимо невідоме число буквою, наприклад х. Нагадайте, що відбулося з цим числом?(До числа х додали 12 і отримали 36.)

-  Запишіть рівність. (х + 12= 36)        Що ми отримали? (Рівняння) - Розв’яжемо рівняння та дізнаємося шукане число.

-  Прочитайте рівняння. Що невідомо? (Невідомий перший доданок.)

-  Як знайти перший доданок? (Щоб знайти перший доданок, треба від суми відняти другийдоданок.)

-  Виконайте дії.       х = 36 – 12                   х – 24          Зробіть перевірку.

(Якщо до 24 додати 12, маємо дістати 36: 24 + 12 = 36; додаємо до 24 число 12, буде 36, таким чином отримали правильну рівність: 36 = 36, тому х = 24. Число 24 є розв’язком рівняння, або його коренем, а отже, і шуканим числом.) - Запишіть відповідь. (Відповідь: 24 невідоме число.)

3. Завдання з логічним навантаженням (с. 9,завдання 49)

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

-  Що нового дізналися на уроці?

-  Визначте серед поданих записів рівняння.22 + 18 = 40 85 + х = 94            14-10 <9     13 + х = 71 - Що означає розв’язати рівняння?

VII.      ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ               С. 9-10, завдання 50; 51.

pdf
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
3 лютого 2020
Переглядів
743
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку