Урок "Розв'язування вправ на всі дії зі звичайними дробами. Розв'язування текстових задач." 6 клас
Тип уроку: комбінований.
Мета:
навчальна: продовжити формувати вміння та навички учнів розв'язувати текстові задачі та приклади на всі дії зі звичайними дробами; підготувати учнів до контрольної роботи;
розвивальна: розвивати здатність правильно і лаконічно висловлювати свою думку, міркування, встановлювати зв'язки; розвивати культуру мовлення учнів, інтерес до предмета; формувати вміння аналізувати, обґрунтовувати відповідь; розвивати компетентність учнів на уроці;
виховна: виховувати відповідальне ставлення до навчання; інтерес до нових знань і прагнення їх набувати; виховувати толерантність, старанність, охайність, дружбу.
Відділ освіти ТРДА
Районний методичний кабінет
Конспект уроку з математики
6 клас
Підготувала:
вчитель комунального закладу Йосипівська ЗОШ І – ІІ ступенів
Баб’як Богданна Богданівна
2012
Тема. Розв’язування вправ на всі дії зі звичайними дробами. Розв’язування текстових задач.
Мета:
Тип уроку: комбінований.
Методи навчання: робота в парах, групах, експрес-опитування, тест, рефлексія.
Обладнання: плакати та листівки з висловлюваннями про математику; картки із завданнями; кубик з запитаннями; сигнальні картки; малюнки для рефлексії.
Девіз уроку: «Щоб дійти до мети, треба насамперед йти» (Оноре де Бальзак)
ХІД УРОКУ
І. Організаційний етап.
1.1. Привітання гостям:
Ми раді вам, добрі люди,
І вітаємо щиро вас,
Та запрошуємо ласкаво
На урок у 6-й клас.
1.2. Мікрофон: (учні передають «мікрофон» один одному і по черзі відповідають на запитання)
– Що я хочу отримати на сьогоднішньому уроці?
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Учні обмінюються зошитами і олівцем виправляють помилки, звіряючись з записами на дошці)
№567.
Із задачі відомо, що віку матері дорівнює 8 років. Тоді можна знайти віку матері. Це вдвічі менше, ніж 8, тобто 8 : 2 = 4. Повний вік матері . Отже, матері 28 років.
Або (р.)
Відповідь: матері 28 років.
№556*.
і .
;
;
;
.
№578**.
(кг) – з’їв І товстун;
(кг) – залишилося після І товстуна;
(кг) – з’їв ІІ товстун;
(кг) – з’їв ІІІ товстун.
Відповідь: третій товстун з’їв кг торта
– Оцінити учнів
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні ми на уроці:
Наш сьогоднішній урок пройде у вигляді квесту.
Квест (від англ. quest - пошук, пошуки пригод) - аматорське спортивно-інтелектуальне змагання, основою якого є послідовне виконання заздалегідь підготовлених завдань.
Під час гри команди вирішують логічні завдання, здійснюють пошук на місцевості, будують оптимальні маршрути переміщення, шукають оригінальні рішення і підказки. Після завершення чергового завдання команди переходять до виконання наступного.
Ми будемо виконувати завдання, що допоможе нам доповнити вислів – девіз нашого уроку.
«Щоб дійти до мети, треба …»
ІV. Актуалізація опорних знань.
Метод кубування. (на кожній з граней куба записані запитання. Учень підкидає куб і на яке запитання випаде – дає відповідь)
V. Формування вмінь і навичок.
Щоб віднайти наступне слово в цитаті (девізі уроку), розв’яжіть завдання з конверту №1, який знаходиться ліворуч нефритового дерева (дерево щастя)
а) № 1. Розв’яжіть задачу.
У каструлі було молоко. Пес Барбос відпив усього молока, а кіт Мурко – решти, після чого в каструлі залишилося1,2л молока. Скільки молока було в каструлі?
Розв’язання:
1) – частина молока, яке залишилося після пса;
2) – частину молока випив кіт;
3) – частина молока, яке залишилося після кота;
4) (л) – молока було в каструлі.
Відповідь: у каструлі було 3л молока.
– Оцінити учнів
Перейти до конверту №2 біля приладу:
Прямі перпендикулярні щоб нам побудувати,
То цей чудовий прилад усім нам треба мати.
Це прямих кутів супутник,
Називається він … .(кутник)
б) №2. Тести.
1. Виконайте множення :
а) |
б) |
в) |
г) |
д) |
2. Виконайте ділення :
а) |
б) |
в) |
г) |
д) |
3. Знайдіть число, обернене до :
а) |
б) |
в) |
г) |
д) |
4. Запишіть десятковим дробом :
а) |
б) |
в) |
г) |
д) |
5. Знайдіть від 63:
а) |
б) |
в) |
|
г) |
д) |
||
6. Мультфільм займає об’єму пам’яті диска, що становить 420 Мб. Який об’єм інформації може вміститися на диску?
а) |
б) |
в) |
|
г) |
д) |
||
– Оцінити учнів
Щоб віднайти останнє слово в цитаті (девізі уроку), розв’яжіть завдання з конверту №3, який знаходиться за малюнками рослин, з яких виготовляють олію.
в) №3. Розв’язати рівняння:
Розв’язання:
– Оцінити учнів
г) Фізкультхвилинка.
Доки ми вчилися, тихенько та швидко
До класу ввійшла синьорита-помилка.
І щоб вона геть пішла без зупинки,
Ми зробимо зараз фізичну хвилинку.
Правильно – руки вгору, неправильно – вперед,
Правильно лічимо, помилкам – кінець!
1) (так)
2) Обернене до є . (ні)
3) (так)
4) (ні)
5) (ні)
6) (так)
Перейти до конверту №4 за, який знаходиться біля портрету найвидатнішого українця, письменника, який є символом України (Т.Г.Шевченко)
д) №4. Обчислити:
Учні об’єднуються в пари. Кожна пара самостійно розв’язує завдання. Хто перший виконав – піднімає сигнальну картку.
І)
ІІ)
ІІІ)
Розв’язання:
І)
ІІ)
ІІІ)
– Оцінити учнів
«Щоб дійти до мети, треба насамперед йти» (Оноре де Бальзак)
VІ. Домашнє завдання.
Гра «Лото»
Завдання
|
|
|
|
|
|
Відповіді
|
|
|
|
|
|
Вийде малюнок:
Цей малюнок відповідає математичній казці
«Подорож Цуценяти і Кроленяти»
В одному дворі жили Цуценя і Кроленя. Вони дружили і часто гуляли разом.
Одного разу Цуценя каже: «Давай вивчимо наше подвір’я». І пішли вони вздовж паркану.
– Перша сторона нашого подвір’я має довжину м, - сказало Кроленя.
Як виявилося, друга сторона двору на м більша.
Ідуть вони далі. Поміряли третю сторону – 12,3м, а четверта – такої довжини, як друга.
– Давай обчислимо довжину паркану навколо нашого двору, – запропонувало Цуценя.
Прибігли вони в сусідній двір до Мишенят.
– Привіт! Ми хочемо допомогти вам обчислити довжину паркану навколо вашого двору, – сказало Цуценя.
– А ми вже знаємо, що наш двір – незвичайний: всі чотири його сторони рівні між собою і дорівнюють по м. Давайте обчислимо разом довжину паркану, – запропонували Мишенята.
Цуценя і Кроленя допомогли Мишенятам обчислити довжину паркану. Який результат вони одержали?
– А який паркан довший і на скільки?! – зацікавилось Кроленя.
Домашнє завдання:
№ 571,
№ 584*,
№ 597 **.
VІІ. Підбиття підсумків.
1. Бліцтест
1) (М)
5) (Д)
2) (О)
6) (Е)
3) (Л)
7) (Ц)
4) (О)
8) (Ь)
|
|
|
1 |
|
25 |
|
|
|
|
|
|
А |
Ф |
М |
Ь |
Н |
Л |
О |
Д |
Т |
Е |
Х |
Ц |
2. Оцінювання учнів.
3. Рефлексія.
– Чи отримав я на сьогоднішньому уроці те, чого очікував?
Як би ти оцінив свої здобутки на уроці?
Я все зрозумів, я все роблю правильно
Мені була зрозуміла більша частина матеріалу, але я ще іноді
припускаюсь помилок
Я майже нічого не розумію, це все для мене дуже складне
Давайте попрощаємось з нашими гостями, скажемо їм:
– На все добре! До побачення!