Урок. "Розв’язування вправ на всі дії зі звичайними дробами. Розв’язування текстових задач." 6 клас

Про матеріал

Урок "Розв'язування вправ на всі дії зі звичайними дробами. Розв'язування текстових задач." 6 клас

Тип уроку: комбінований.

Мета:

навчальна: продовжити формувати вміння та навички учнів розв'язувати текстові задачі та приклади на всі дії зі звичайними дробами; підготувати учнів до контрольної роботи;

розвивальна: розвивати здатність правильно і лаконічно висловлювати свою думку, міркування, встановлювати зв'язки; розвивати культуру мовлення учнів, інтерес до предмета; формувати вміння аналізувати, обґрунтовувати відповідь; розвивати компетентність учнів на уроці;

виховна: виховувати відповідальне ставлення до навчання; інтерес до нових знань і прагнення їх набувати; виховувати толерантність, старанність, охайність, дружбу.

Перегляд файлу

Відділ освіти ТРДА

Районний методичний кабінет

 

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку з математики

 

6 клас

 

 

Підготувала:

вчитель комунального закладу Йосипівська ЗОШ  І – ІІ ступенів

Баб’як Богданна Богданівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2012

Тема. Розв’язування вправ на всі дії зі звичайними дробами. Розв’язування текстових задач.

Мета:

  • навчальна: продовжити формувати вміння та навички учнів розв’язувати текстові задачі та приклади на всі дії зі звичайними дробами; підготувати учнів до контрольної роботи;
  • розвивальна: розвивати здатність правильно і лаконічно висловлювати свою думку, міркування, встановлювати зв’язки; розвивати культуру мовлення учнів, інтерес до предмета; формувати вміння аналізувати, обґрунтовувати відповідь; розвивати компетентність учнів на уроці;
  • виховна: виховувати відповідальне ставлення до навчання; інтерес до нових знань і прагнення їх набувати; виховувати толерантність, старанність, охайність, дружбу.

Тип уроку: комбінований.

Методи навчання: робота в парах, групах, експрес-опитування, тест, рефлексія.

Обладнання: плакати та листівки з висловлюваннями про математику; картки із завданнями; кубик з запитаннями; сигнальні картки; малюнки для рефлексії.

Девіз уроку: «Щоб дійти до мети, треба насамперед йти» (Оноре де Бальзак)

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап.

1.1. Привітання гостям:

Ми раді вам, добрі люди,

І вітаємо щиро вас,

Та запрошуємо ласкаво

На урок у 6-й клас.

1.2. Мікрофон: (учні передають «мікрофон» один одному і по черзі відповідають на запитання)

– Що я хочу отримати на сьогоднішньому уроці?

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Учні обмінюються зошитами і олівцем виправляють помилки, звіряючись з записами на дошці)

№567.

Із задачі відомо, що віку матері дорівнює 8 років. Тоді можна знайти віку матері. Це вдвічі менше, ніж 8, тобто 8 : 2 = 4. Повний вік матері . Отже, матері 28 років.

Або (р.)

Відповідь: матері 28 років.

№556*.

і .

;

;

;

.

  

№578**.

(кг) – з’їв І товстун;

(кг) – залишилося після І товстуна;

(кг) – з’їв ІІ товстун;

(кг) – з’їв ІІІ товстун.

Відповідь: третій товстун з’їв кг торта

Оцінити учнів

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні ми на уроці:

  • продовжимо формувати ваші вміння та навички розв’язувати текстові задачі та приклади на всі дії зі звичайними дробами; підготуватися до контрольної роботи;
  • будемо розвивати здатність правильно і лаконічно висловлювати свою думку, міркування, встановлювати зв’язки; розвивати культуру мовлення, інтерес до предмета; формувати вміння аналізувати, обґрунтовувати відповідь; розвивати вашу компетентність на уроці;
  • я буду намагатися виховувати відповідальне ставлення до навчання; інтерес до нових знань і прагнення їх набувати; виховувати толерантність, старанність, охайність, дружбу.

Наш сьогоднішній урок пройде у вигляді квесту.

Квест (від англ. quest - пошук, пошуки пригод) - аматорське спортивно-інтелектуальне змагання, основою якого є послідовне виконання заздалегідь підготовлених завдань.

Під час гри команди вирішують логічні завдання, здійснюють пошук на місцевості, будують оптимальні маршрути переміщення, шукають оригінальні рішення і підказки. Після завершення чергового завдання команди переходять до виконання наступного.

Ми будемо виконувати завдання, що допоможе нам доповнити вислів – девіз нашого уроку.

«Щоб дійти до мети, треба …»

ІV. Актуалізація опорних знань.

Метод кубування. (на кожній з граней куба записані запитання. Учень підкидає куб і на яке запитання випаде – дає відповідь)

  1. Як додати два дроби з різними знаменниками?
  2. Як помножити два звичайних дроби?
  3. Як відняти два дроби з різними знаменниками?
  4. Як поділити два звичайних дроби?
  5. Як знайти дріб від числа?
  6. Як знайти число за його дробом?

 

 

 

 

V. Формування вмінь і навичок.

Щоб віднайти наступне слово в цитаті (девізі уроку), розв’яжіть завдання з конверту №1, який знаходиться ліворуч нефритового дерева (дерево щастя)

а) № 1. Розв’яжіть задачу.

 У каструлі було молоко. Пес Барбос відпив усього молока, а кіт Мурко – решти, після чого в каструлі залишилося1,2л молока. Скільки молока було в каструлі?

Розв’язання:

1) – частина молока, яке залишилося після пса;

2) – частину молока випив кіт;

3) – частина молока, яке залишилося після кота;

4) (л) – молока було в каструлі.

Відповідь: у каструлі було 3л молока.

Оцінити учнів

Перейти до конверту №2 біля приладу:

Прямі перпендикулярні щоб нам побудувати,

То цей чудовий прилад усім нам треба мати.

Це прямих кутів супутник,

Називається він … .(кутник)

б) №2. Тести.

1. Виконайте множення :

а)

б)

в)

г)

д)

2. Виконайте ділення  :

а)

б)

в)

г)

д)

3. Знайдіть число, обернене до :

а)

б)

в)

г)

д)

4. Запишіть десятковим дробом :

а)

б)

в)

г)

д)

5. Знайдіть від 63:

а)

б)

в)

г)

д)

6. Мультфільм займає об’єму пам’яті диска, що становить 420 Мб. Який об’єм інформації може вміститися на диску?

 

а)

б)

в)

г)

д)

Оцінити учнів

Щоб віднайти останнє слово в цитаті (девізі уроку), розв’яжіть завдання з конверту №3, який знаходиться за малюнками рослин, з яких виготовляють олію.

в) №3. Розв’язати рівняння:

Розв’язання:

Оцінити учнів

г) Фізкультхвилинка.

Доки ми вчилися, тихенько та швидко

До класу ввійшла синьорита-помилка.

І щоб вона геть пішла без зупинки,

Ми зробимо зараз фізичну хвилинку.

Правильно – руки вгору, неправильно – вперед,

Правильно лічимо, помилкам – кінець!


1) (так)

2) Обернене до є . (ні)

3) (так)

4) (ні)

5) (ні)

6) (так)


Перейти до конверту №4 за, який знаходиться біля портрету найвидатнішого українця, письменника, який є символом України (Т.Г.Шевченко)

д) №4. Обчислити:

Учні об’єднуються в пари. Кожна пара самостійно розв’язує завдання. Хто перший виконав – піднімає сигнальну картку.

І)

ІІ)

ІІІ)

Розв’язання:


І)

ІІ)


ІІІ)

Оцінити учнів

 «Щоб дійти до мети, треба насамперед йти» (Оноре де Бальзак)

VІ. Домашнє завдання.

Гра «Лото»

Завдання

Відповіді

 

Вийде малюнок:

 

 

 

 

 

 

Цей малюнок відповідає математичній казці

«Подорож Цуценяти і Кроленяти»

В одному дворі жили Цуценя і Кроленя. Вони дружили і часто гуляли разом.

Одного разу Цуценя каже: «Давай вивчимо наше подвір’я». І пішли вони вздовж паркану.

– Перша сторона нашого подвір’я має довжину м, - сказало Кроленя.

Як виявилося, друга сторона двору на м більша.

Ідуть вони далі. Поміряли третю сторону – 12,3м, а четверта – такої довжини, як друга.

– Давай обчислимо довжину паркану навколо нашого двору, – запропонувало Цуценя.

Прибігли вони в сусідній двір до Мишенят.

– Привіт! Ми хочемо допомогти вам обчислити довжину паркану навколо вашого двору, – сказало Цуценя.

– А ми вже знаємо, що наш двір – незвичайний: всі чотири його сторони рівні між собою і дорівнюють по м. Давайте обчислимо разом довжину паркану, – запропонували Мишенята.

Цуценя і Кроленя допомогли Мишенятам обчислити довжину паркану. Який результат вони одержали?

– А який паркан довший і на скільки?! – зацікавилось Кроленя.

Домашнє завдання:

  • Розв’язати задачу-казку.
  • Написати міні-твір “Чи можна прожити день без математики?”
  • Повторити теоретичний матеріал, виконати завдання з підручника:

№ 571,

№ 584*,

№ 597 **.

VІІ. Підбиття підсумків.

1. Бліцтест


1)   (М)

5) (Д)            


2)   (О)

6)   (Е)


3)   (Л)

7)   (Ц)


4)   (О)

8)   (Ь)


1

25

А

Ф

М

Ь

Н

Л

О

Д

Т

Е

Х

Ц

 

2. Оцінювання учнів.

 

3. Рефлексія.

 

– Чи отримав я на сьогоднішньому уроці те, чого очікував?

 

Як би ти оцінив свої здобутки на уроці?

 

          Я все зрозумів, я все роблю правильно

 

 

          Мені була зрозуміла більша частина матеріалу, але я ще іноді 

         припускаюсь помилок

 

 

          Я майже нічого не розумію, це все для мене дуже складне

 

 

Давайте попрощаємось з нашими гостями, скажемо їм:

– На все добре! До побачення!

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кухтін Юлія Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
26 вересня 2018
Переглядів
7307
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку