Урок ". Розв’язування вправ з теми «Дії з дробами, пропорції». Урок позакласного читання Дмитро Білоус «Щедрий вечір»

Про матеріал
Узагальнення і систематизація умінь та навичок теми «Дії з дробами, пропорції»,розвивати цікавість, уважність, творчі здібності учнів, виховувати почуття дружби. Ознайомлення з народними звичаями, традиціями, обрядами зимового календарного циклу.
Перегляд файлу

 6 клас Інтегрований урок математика та українська література.

Тема уроку. Розв’язування вправ з теми «Дії з дробами, пропорції».

                      Урок позакласного читання Дмитро Білоус «Щедрий вечір»

 Мета уроку. Узагальнення і систематизація умінь та навичок теми «Дії з              дробами, пропорції»,розвивати цікавість, уважність, творчі здібності учнів, виховувати почуття дружби.

 Мета уроку Ознайомлення з народними звичаями, традиціями, обрядами зимового календарного циклу, вчити дітей працювати творчо і самостійно, збагачувати та розвивати мову учнів, розвивати спостережливість, уміння аналізувати і робити висновки, виховання слухняності, поваги до старших, чуйності, людяності, милосердя, любові до історії на народних традицій.

Обладнання: портрет Д Білоуса, вислови, ІКТ,презентація до уроку, картки, кольорові олівці, малюнки зі смайликами.

 

 Девіз :    В океані рідного народу відкривайте духовні острови.

                                                                                   В.Симоненко

                      Хід уроку.

І.Організація класу.

ІІ. Мотивація навчання школярів.

    1.Вступне слово вчителя (під музичний супровід)

     У.Л. Ми завжди шукаємо в житті те, що живило б душу і духовні сили, адже не хлібом єдиним живе людина. Василь Симоненко радив своїм сучасникам і нащадкам: «В океані рідного народу відкрийте духовні острови» ми взяли ці слова девізом уроку.

   2. оголошення теми, мети і завдання уроку.

   У.М. Любі діти! Сьогодні у нас незвичайний урок: урок математики і позакласного читання з укр.. літ. Тема уроку математики – дії з дробами, пропорції. Тему уроку з літератури ви дізнаєтесь, розшифрувавши слова, які зашифровані прикладами. Але перш за все зафарбуйте олівцем той смайлик, яка відповідає настрою на початку уроку.

- Що ви очікуєте від цього уроку?

(Учні сидять по групах) . Кожна група отримує своє завдання

    І.                                 ІІ                                             ІІІ

1 +3                          3 -                                       3 ∙ 1

 

12 - 9                        :                                        2 + 1

 

                          +                                         5 : 2

 

:                            ∙ 2                                          1 -                    

 

7 -                         8 +                                         140 ∙

12 0                                                                      від 16

 

Відповіді:

 

5   и                     2     в                                         4      л

2   м                    т                                      3    к

       в                           я                                         2     я

-   з                              а                                               а

6      о                  8       с                                        100   д

0         і                                                                      12         о   

У.Л. Усміхніться, і до вас прийде радісний настрій. Хочу, щоб ви були впевнені в собі  і задоволені собою. А людина лише тоді може бути задоволена собою, коли досягне певних успіхів, долає якісь перешкоди, коли говорить: «Мені це вдалось».

- Діти, наш сьогоднішній урок буде побудований на матеріалі, який присвячується циклу Новорічних свят, намагаємося працювати творчо, самостійно, спостережливо, з умінням аналізувати і робити висновки.

ІІІ. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу.

 У.Л.- Пригадайте,діти, що називається колядкою, щедрівкою?

          - Коли виконуються колядки?

У.М. – Щоб дізнатись, у які дні січня співають колядки,зараз ви розв’яжете рівняння, корені яких вкажуть дні місяця.

 

 І                                          ІІ                                               ІІІ

У: 9 =14 : 19                 ∙ х=                            а + 3 = 12

 У=7                              х=8                                       а=9

8 ∙ х=122,5             х : 8 =3,25 : 2                        а :6 = 38 : 12

Х = 14                      х = 13                                       а = 19.

У.М. Різдво –це найчарівніше, найкраще свято зими, починається воно  6 січня Святим вечором, де вся родина сідає ввечері до столу. Вночі дорослі йдуть до церкви, а з самого ранку лунають дзвіночки  і веселі голоси дітей, які зібрались групками і ходять від хата до хати – колядувати, показувати вертеп і всіх вітати з народженням маленького Ісусика. Так колядують три дні. А 13 та 14 січня щедрують. Бо колядки назавають щедрівками. Чому?

 Повідомлення учнів.

 - Колядувати  (щедрування) приурочувалось трьом основним святам зимового циклу: Різдву – 7 січня, Новому рокові – 14 січня і Водохреща  - 19 січня.  Найурочистіші події року – які за своїм значенням майже не поступалися Великодню.

У. Л. Послухайте, як пише про звичаї та обряди Д. Білоус «Щедрий вечір»

( виразне читання вірша та обговорення).

- Яка роль Різдвяних свят?

- Чи збереглися ці традиції у вашій родині?

 - Чи ходите ви колядувати і щедрувати?

- Послухайте твір Д.Білоуса «Колядник».

У.М. Ми забули ще про одне свято зими. Розгадаємо кросворд «Різдвяна мозаїка».

1. Назвіть предмет, який присутній на нашому уроці (математика)

2.Свято, у який день посівають (Василя)

3. Компонент дії множення (множник)

4. Одне з найбільших свят, прийняте в період християнства (Різдво)

5. Дія, обернена до множення (ділення)

6. Свято,коли дівчата найбільше ворожили (Андрія)

7.Приголосний м’який звук, який не має парного звука (Й)

У.Л. - так, свято Миколая.

 Святий Миколай – найулюбленіший святий дітей і дорослих. Чим же заслужив він таку честь і славу?

- Повідомлення учнів про святого Миколая.

У.Л.Тепер, замість Діда Мороза, ми дедалі частіше звертаємося за втіхою до Святого Миколая. У ніч перед Миколаєм він обдаровує всіх найслухняніших і найкмітливіших дітлахів. Якщо на Миколая ви нічого не знайдете у себе під подушкою, не хвилюйтесь і не ображайтесь, можливо, ви не заробили подарунка.

У.М. А зараз розв’яжіть приклади, хто швидше впорається, той найкращий подарунок отримає від Миколая.

    І                                                     ІІ                                                          ІІІ.

-                                             

 

=                               =                           =

  Перевірка :

-                                         40                                        

8                                      7,4                                   15

Поки діти виконують вправу з математики, невідомий заніс кошик з гостинцями від Святого Миколая ( у кошику гостинці і лозинки для неслухняних учнів).

У.Л.  – З іменем святого Миколая Чудотворця пов’язано чимало інших влучних прислів’їв , приказок, вірувань, прикмет. Які ви з них знаєте?

1. Після Миколи пшениця вкриє поля.

2. Хвали зиму після Миколи.

3. Як на Миколу впаде іній – буде гарний врожай хліба.

4. Як на Миколу піде дощ – буде врожай на озимину.

5. Варвара постеле, Сава замете хурделицею, Микола снігом пригладить.

6. Микола бородою трясе – зимі дорогу стеле.

7. В кожнім році два Миколи: на першого не буває холодно ніколи, а на другого не буває тепла ніколи.

Ситуативна вправа

У.Л. у вас є сніжинки, напишіть на ній ваше побажання чи мрію , яку хочете попросити у святого Миколая.

У.М.Зафарбуйте кольоровим олівцем те личко, яке відповідає настрою під кінець уроку.

 

ІV. Закріплення вивченого.

У.Л. - Що нового дізнались на уроці?

         - Які обряди зимового календарного циклу розглянули?

         - Чи досягли мети уроку?

У.М. – Чи сподобався вам урок? Чим саме?

          - Чи хочете ви, щоб ще проводились такі уроки?

V.  Оцінювання.

VІ. Підсумки уроку.

У.Л. Повернувшись до початку нашої зустрічі з вами, хочу сказати, що у мене залишилися приємні враження. І цей урок, я думаю, знову відчинив для вас двері в багатий і прекрасний світ не тільки рідного слова, а й звичаїв та обрядів нашого народу. Тож віншую вас щастям, здоров’ям, щоб ви  в щасті і здоров’ї ці свята провели та інших дочекалися.

VІІ. Домашнє завдання.

У.М. Робота  №8 самоперевірки стор.

У.Л. Написати твір «Я – маленький помічник людського милосердя»

 

 

 

docx
Додано
27 лютого 2021
Переглядів
329
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку