6 клас Інтегрований урок математика та українська література.
Тема уроку. Розв’язування вправ з теми «Дії з дробами, пропорції».
Урок позакласного читання Дмитро Білоус «Щедрий вечір»
Мета уроку. Узагальнення і систематизація умінь та навичок теми «Дії з дробами, пропорції»,розвивати цікавість, уважність, творчі здібності учнів, виховувати почуття дружби.
Мета уроку Ознайомлення з народними звичаями, традиціями, обрядами зимового календарного циклу, вчити дітей працювати творчо і самостійно, збагачувати та розвивати мову учнів, розвивати спостережливість, уміння аналізувати і робити висновки, виховання слухняності, поваги до старших, чуйності, людяності, милосердя, любові до історії на народних традицій.
Обладнання: портрет Д Білоуса, вислови, ІКТ,презентація до уроку, картки, кольорові олівці, малюнки зі смайликами.
Девіз : В океані рідного народу відкривайте духовні острови.
В.Симоненко
Хід уроку.
І.Організація класу.
ІІ. Мотивація навчання школярів.
1.Вступне слово вчителя (під музичний супровід)
У.Л. Ми завжди шукаємо в житті те, що живило б душу і духовні сили, адже не хлібом єдиним живе людина. Василь Симоненко радив своїм сучасникам і нащадкам: «В океані рідного народу відкрийте духовні острови» ми взяли ці слова девізом уроку.
2. оголошення теми, мети і завдання уроку.
У.М. Любі діти! Сьогодні у нас незвичайний урок: урок математики і позакласного читання з укр.. літ. Тема уроку математики – дії з дробами, пропорції. Тему уроку з літератури ви дізнаєтесь, розшифрувавши слова, які зашифровані прикладами. Але перш за все зафарбуйте олівцем той смайлик, яка відповідає настрою на початку уроку.
- Що ви очікуєте від цього уроку?
(Учні сидять по групах) . Кожна група отримує своє завдання
І. ІІ ІІІ
1 +3 3 - 3 ∙ 1
12 - 9 : 2 + 1
∙ + 5 : 2
: ∙ 2 1 -
7 - 8 + 140 ∙
12 0 від 16
Відповіді:
5 и 2 в 4 л
2 м т 3 к
в я 2 я
- з а а
6 о 8 с 100 д
0 і 12 о
У.Л. Усміхніться, і до вас прийде радісний настрій. Хочу, щоб ви були впевнені в собі і задоволені собою. А людина лише тоді може бути задоволена собою, коли досягне певних успіхів, долає якісь перешкоди, коли говорить: «Мені це вдалось».
- Діти, наш сьогоднішній урок буде побудований на матеріалі, який присвячується циклу Новорічних свят, намагаємося працювати творчо, самостійно, спостережливо, з умінням аналізувати і робити висновки.
ІІІ. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу.
У.Л.- Пригадайте,діти, що називається колядкою, щедрівкою?
- Коли виконуються колядки?
У.М. – Щоб дізнатись, у які дні січня співають колядки,зараз ви розв’яжете рівняння, корені яких вкажуть дні місяця.
І ІІ ІІІ
У: 9 =14 : 19 ∙ х= а + 3 = 12
У=7 х=8 а=9
8 ∙ х=122,5 х : 8 =3,25 : 2 а :6 = 38 : 12
Х = 14 х = 13 а = 19.
У.М. Різдво –це найчарівніше, найкраще свято зими, починається воно 6 січня Святим вечором, де вся родина сідає ввечері до столу. Вночі дорослі йдуть до церкви, а з самого ранку лунають дзвіночки і веселі голоси дітей, які зібрались групками і ходять від хата до хати – колядувати, показувати вертеп і всіх вітати з народженням маленького Ісусика. Так колядують три дні. А 13 та 14 січня щедрують. Бо колядки назавають щедрівками. Чому?
Повідомлення учнів.
- Колядувати (щедрування) приурочувалось трьом основним святам зимового циклу: Різдву – 7 січня, Новому рокові – 14 січня і Водохреща - 19 січня. Найурочистіші події року – які за своїм значенням майже не поступалися Великодню.
У. Л. Послухайте, як пише про звичаї та обряди Д. Білоус «Щедрий вечір»
( виразне читання вірша та обговорення).
- Яка роль Різдвяних свят?
- Чи збереглися ці традиції у вашій родині?
- Чи ходите ви колядувати і щедрувати?
- Послухайте твір Д.Білоуса «Колядник».
У.М. Ми забули ще про одне свято зими. Розгадаємо кросворд «Різдвяна мозаїка».
1. Назвіть предмет, який присутній на нашому уроці (математика)
2.Свято, у який день посівають (Василя)
3. Компонент дії множення (множник)
4. Одне з найбільших свят, прийняте в період християнства (Різдво)
5. Дія, обернена до множення (ділення)
6. Свято,коли дівчата найбільше ворожили (Андрія)
7.Приголосний м’який звук, який не має парного звука (Й)
У.Л. - так, свято Миколая.
Святий Миколай – найулюбленіший святий дітей і дорослих. Чим же заслужив він таку честь і славу?
- Повідомлення учнів про святого Миколая.
У.Л.Тепер, замість Діда Мороза, ми дедалі частіше звертаємося за втіхою до Святого Миколая. У ніч перед Миколаєм він обдаровує всіх найслухняніших і найкмітливіших дітлахів. Якщо на Миколая ви нічого не знайдете у себе під подушкою, не хвилюйтесь і не ображайтесь, можливо, ви не заробили подарунка.
У.М. А зараз розв’яжіть приклади, хто швидше впорається, той найкращий подарунок отримає від Миколая.
І ІІ ІІІ.
-
= = =
Перевірка :
- 40
8 7,4 15
Поки діти виконують вправу з математики, невідомий заніс кошик з гостинцями від Святого Миколая ( у кошику гостинці і лозинки для неслухняних учнів).
У.Л. – З іменем святого Миколая Чудотворця пов’язано чимало інших влучних прислів’їв , приказок, вірувань, прикмет. Які ви з них знаєте?
1. Після Миколи пшениця вкриє поля.
2. Хвали зиму після Миколи.
3. Як на Миколу впаде іній – буде гарний врожай хліба.
4. Як на Миколу піде дощ – буде врожай на озимину.
5. Варвара постеле, Сава замете хурделицею, Микола снігом пригладить.
6. Микола бородою трясе – зимі дорогу стеле.
7. В кожнім році два Миколи: на першого не буває холодно ніколи, а на другого не буває тепла ніколи.
Ситуативна вправа
У.Л. у вас є сніжинки, напишіть на ній ваше побажання чи мрію , яку хочете попросити у святого Миколая.
У.М.Зафарбуйте кольоровим олівцем те личко, яке відповідає настрою під кінець уроку.
ІV. Закріплення вивченого.
У.Л. - Що нового дізнались на уроці?
- Які обряди зимового календарного циклу розглянули?
- Чи досягли мети уроку?
У.М. – Чи сподобався вам урок? Чим саме?
- Чи хочете ви, щоб ще проводились такі уроки?
V. Оцінювання.
VІ. Підсумки уроку.
У.Л. Повернувшись до початку нашої зустрічі з вами, хочу сказати, що у мене залишилися приємні враження. І цей урок, я думаю, знову відчинив для вас двері в багатий і прекрасний світ не тільки рідного слова, а й звичаїв та обрядів нашого народу. Тож віншую вас щастям, здоров’ям, щоб ви в щасті і здоров’ї ці свята провели та інших дочекалися.
VІІ. Домашнє завдання.
У.М. Робота №8 самоперевірки стор.
У.Л. Написати твір «Я – маленький помічник людського милосердя»