Урок "Розв’язування задач на відсоткові розрахунки"

Про матеріал
Урок закріплення знань і вмінь учнів з теми "Відсоткові розрахунки", відпрацювання практичних навичок відсоткових обчислень, формування вміння учнів застосовувати алгоритм розв’язування задач на відсотки за допомогою пропорцій, зводити життєві задачі до математичних розрахунків, можливості їх застосовувати в житті.
Перегляд файлу

Математика 6 клас.                                      УРОК №54.

Тема. Розв’язування задач на відсоткові розрахунки.

Формування  компетентностей:

Математична компетентність : удосконалити вміння  застосовувати відсоткові розрахунки до розв’язування задач; засвоїти поняття відсотка; сформувати вміння учнів застосовувати алгоритм розв’язування задач на відсотки за допомогою пропорцій, зводити життєві задачі до математичних розрахунків, можливості їх застосовувати в житті.

 

 Ключові компетентності: Спілкування державною мовою – уміння розуміти, пояснювати і перетворювати тексти математичних задач (усно і письмово), грамотно висловлюватися рідною мовою;

Інформаційно-цифрова компетентністьрозвивати інтерес до математики, логічне мислення учнів; залучити учнів до пізнавальної творчої діяльності;

 

Уміння вчитися впродовж життя ­­­розвивати вміння організовувати та планувати свою навчальну діяльність;  творчі здібності, логічне мислення та пам’ять учнів; навички самоконтролю та взаємоконтролю; навички роботи з тестами; навички самостійної роботи учнів; розглядати математику як науку тісно пов’язану з різними сферами діяльності.

 

Тип уроку: засвоєння і застосування знань, удосконалення практичних умінь та навичок.

Обладнання: підручник, ,  роздатковий матеріал, наочність.

Інноваційні технології: кооперативне навчання, «Мозковий штурм», «Вірю- не вірю», «Графічний диктант», «Підсумкова рефлексія», «Самооцінювання»

 

Математику слід вивчати у школі ще й з тією метою, щоб одержані тут знання були достатні для звичайних потреб у житті.

  М.І. Лобачевський

Хід уроку:

І. Організаційний етап (2 хв.)

Доброго дня! Сідайте, будь ласка! Сьогоднішній урок я хочу розпочати словами відомого математика Миколи Івановича Лобачевського: «Математику слід вивчати у школі ще й з тією метою, щоб одержані тут знання були достатні для звичайних потреб у житті»

Дуже часто я чую запитання: « А скажіть для чого нам  потрібне те, що ми зараз вивчаємо? Де воно нам знадобиться?» Я гадаю, сьогодні на уроці кожен з вас зможе відповісти на це запитання й для себе зробить певний висновок.

Тому основною метою нашого уроку, на якому ми будемо вдосконалювати знання з теми «Пропорційна залежність. Відсоткові розрахунки», є розвивати вміння проводити відсоткові розрахунки за допомогою пропорцій, зводити життєві задачі до математичних розрахунків, можливості їх застосовувати в житті.

     Розгортаємо зошити, записуємо сьогоднішнє число «18 грудня. Класна робота. Тема уроку: Розв’язування задач на відсоткові розрахунки».

Бажаю всім успіху! Проявіть старання, покажіть свої знання,розраховуйте на підтримку,  будьте уважними , працюйте над самоконтролем, співпрацюйте.

   

Хочу звернути вашу увагу на «Листок оцінювання»,  в якому записані етапи нашого уроку.

І етап – домашнє завдання.

ІІ. Перевірка домашнього завдання  : Робимо перевірку домашнього завдання за зразком і виставляємо бали у  «Листок оцінювання». 

Зразок розв’язання  домашнього завдання.

№ 816  ( 3б)                                                                                          № 818 ( 3б)

100% - 30% = 70% - припадає на число 28.                       100% + 7% = 107% - через рік

X   -   100%                                                                                     X   -   100%       

28 -     70%                                                                                  5350 -    107%

X == 40 – шукане число.                                    X = = 5000 (грн.)-                         

Відповідь: 40.                                                                          було покладено  на рахунок.

 

                                                                                                  Відповідь: 5000 гривень.

ІІІ.   Актуалізація опорних знань  .

Теоретичних : « МІКРОФОН»   

  1. Що називають відсотком? (Сота частина числа)
  2. Як відсотки записати десятковим  дробом? (Поділити на 100%)
  3. Як потрібно виконати ділення на  100  ?  ( Перенести кому у числі   на два знаки вліво)
  4. Як записати число у відсотках? ( Помножити число на  100%)
  5.  Як потрібно виконати множення на  100  ?  ( Перенести кому у числі   на два знаки вправо)
  6.  Чи зустрічалися ви з відсотками в повсякденному житті? Наведіть приклади.

Практичних : « ГРАФІЧНИЙ ДИКТАНТ»

Записати відсотки десятковим дробом.(по 1 б)

Чи вірно , що:

  1.  78% : 100% =7,8,
  2.  19% : 100% =0,19,
  3. 9% : 100% =0,09,
  4.  230% : 100% =0,23,
  5.  560% : 100% =5,6,
  6.  6,5% : 100% =0,65.

Ключ                         

  1.   2.    3.    4.   5.   6. 

 

«ТЕСТ»

     Записати число  у відсотках.(по 1 б)                            

  1. Число 0,52 у відсотках

А)   5,2%;        Б) 0,52%;         В)52%;          Г)  520%.  

2)Число 0,3 у відсотках

А)  3%;          Б)30%;           В)  0,3%;          Г)0,03%.        

3)Число 0,08 у відсотках

А)    8%;         Б)80%;          В) 800%;          Г) 0.8%.     

4)Число 1,2 у відсотках

А)  120%;         Б) 12%;        В) 1,2%;         Г) 0,12%.        

            5) Число 6 у відсотках

А)  6%;             Б)  60%;         В) 600%;       Г) 0,6%.   

6) Число 0,015 у відсотках

А)   0,15%;     Б)  0,015%;      В) 15%;        Г) 1,5%.      

Відповідь: 1. В;   2. Б;  3. А;   4. А;    5. В;   6. Г.

IV. Формування вмінь і навичок.

Задача 1. Траплялась така  у вас ситуація –мама просить сходити за покупками, смаколиків  до чаю. (картинка гаманця)

Отже, мама вам дала 200 гривень і попросили купити печиво (картинка),

цукерок (картинка), фруктів (картинка). А ви  попросили  для себе ще закупити декілька зошитів та простий олівець(картинка).

Ви, як справжні математики, гроші розподілили так:

  • на печиво   - 23%;
  • на цукерки – 42%:
  • на зошити і олівець – 8%;
  • решту – на фрукти.

Запитання: Скільки гривень ви витратили на фрукти?

Розв’язання .

  1. 23% + 42% +8%=73%,
  2. 100% - 73% =27% - залишилось на фрукти,
  3. 200 грн  -  100%,

X грн.    -   27%.

Х = =54 ( грн.)- витратили на фрукти.

Відповідь: 54 гривні.

Задача 2.Запрошую вас до магазину « МЕБЛІ». Всі знають про розпродажі перед святами, чули про «Чорну п’ятницю» . Початкова ціна стільця була 450 гривень.

Власник магазину спочатку вартість стільця  збільшив на 20%, а потім поставив

його на розпродаж, по акції . зі знижкою 15%.

Запитання.  Як зміниться вартість стільця від початкової? Чи справді його куплять зі знижкою?

Розв’язання.

1)100% + 20%= 120% - стала ціна стільця.

2) 450 грн  -  100%,

      Х грн.  -  120%.

Х = = 540 (грн.) –нова ціна стільця.

3)100% - 15% =85% -знижка

4) 540грн – 100%,

    Х грн.  – 85%, 

Х = = 459 (грн.) –ціна стільця зі знижкою.

  1. 459-450=9 (грн.)- на стільки збільшилася ціна від початкової.

Відповідь: збільшилась на 9 гривень.

 

V. Фізкультхвилинка.  Усний рахунок ( карточки з дробами на партах учнів, піднімається з місця той учень, у кого правильна відповідь)

Яку частину від 100% становить:

  1. 10%    ();
  2. 20%      ();
  3. 25%     ();  
  4. 50%   ().

Vl. Підсумок уроку.

Практична робота 

Перед вами імпровізований магазин. Влаштовуємо «Чорну п’ятницю».  Знайдіть нову ціну на фрукти, якщо знижка 20%.( по 1 б)

 

Апельсин – ціна за 1 кг – 40 грн,                                  32 грн

Мандарин – ціна за 1 кг – 35 грн,                                 28 грн

Лимон  - ціна за 1 кг – 45 грн,                                       36 грн   

Банан - ціна за 1 кг – 30 грн,                                         24 грн

Кавун  - ціна за 1 кг – 70 грн,                                        56 грн

Яблука - ціна за 1 кг – 15 грн.                                       12 грн

 

Vll. Домашнє завдання.  Повторити п.19, виконати № 820, № 822.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      

 

 

 

 

docx
Додано
16 лютого 2021
Переглядів
538
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку