Математика 6 клас. УРОК №54.
Тема. Розв’язування задач на відсоткові розрахунки.
Формування компетентностей:
Математична компетентність : удосконалити вміння застосовувати відсоткові розрахунки до розв’язування задач; засвоїти поняття відсотка; сформувати вміння учнів застосовувати алгоритм розв’язування задач на відсотки за допомогою пропорцій, зводити життєві задачі до математичних розрахунків, можливості їх застосовувати в житті.
Ключові компетентності: Спілкування державною мовою – уміння розуміти, пояснювати і перетворювати тексти математичних задач (усно і письмово), грамотно висловлюватися рідною мовою;
Інформаційно-цифрова компетентність – розвивати інтерес до математики, логічне мислення учнів; залучити учнів до пізнавальної творчої діяльності;
Уміння вчитися впродовж життя – розвивати вміння організовувати та планувати свою навчальну діяльність; творчі здібності, логічне мислення та пам’ять учнів; навички самоконтролю та взаємоконтролю; навички роботи з тестами; навички самостійної роботи учнів; розглядати математику як науку тісно пов’язану з різними сферами діяльності.
Тип уроку: засвоєння і застосування знань, удосконалення практичних умінь та навичок.
Обладнання: підручник, , роздатковий матеріал, наочність.
Інноваційні технології: кооперативне навчання, «Мозковий штурм», «Вірю- не вірю», «Графічний диктант», «Підсумкова рефлексія», «Самооцінювання»
Математику слід вивчати у школі ще й з тією метою, щоб одержані тут знання були достатні для звичайних потреб у житті.
М.І. Лобачевський
Хід уроку:
І. Організаційний етап (2 хв.)
Доброго дня! Сідайте, будь ласка! Сьогоднішній урок я хочу розпочати словами відомого математика Миколи Івановича Лобачевського: «Математику слід вивчати у школі ще й з тією метою, щоб одержані тут знання були достатні для звичайних потреб у житті»
Дуже часто я чую запитання: « А скажіть для чого нам потрібне те, що ми зараз вивчаємо? Де воно нам знадобиться?» Я гадаю, сьогодні на уроці кожен з вас зможе відповісти на це запитання й для себе зробить певний висновок.
Тому основною метою нашого уроку, на якому ми будемо вдосконалювати знання з теми «Пропорційна залежність. Відсоткові розрахунки», є розвивати вміння проводити відсоткові розрахунки за допомогою пропорцій, зводити життєві задачі до математичних розрахунків, можливості їх застосовувати в житті.
Розгортаємо зошити, записуємо сьогоднішнє число «18 грудня. Класна робота. Тема уроку: Розв’язування задач на відсоткові розрахунки».
Бажаю всім успіху! Проявіть старання, покажіть свої знання,розраховуйте на підтримку, будьте уважними , працюйте над самоконтролем, співпрацюйте.
Хочу звернути вашу увагу на «Листок оцінювання», в якому записані етапи нашого уроку.
І етап – домашнє завдання.
ІІ. Перевірка домашнього завдання : Робимо перевірку домашнього завдання за зразком і виставляємо бали у «Листок оцінювання».
Зразок розв’язання домашнього завдання.
№ 816 ( 3б) № 818 ( 3б)
100% - 30% = 70% - припадає на число 28. 100% + 7% = 107% - через рік
X - 100% X - 100%
28 - 70% 5350 - 107%
X == 40 – шукане число. X = = 5000 (грн.)-
Відповідь: 40. було покладено на рахунок.
Відповідь: 5000 гривень.
ІІІ. Актуалізація опорних знань .
Теоретичних : « МІКРОФОН»
Практичних : « ГРАФІЧНИЙ ДИКТАНТ»
Записати відсотки десятковим дробом.(по 1 б)
Чи вірно , що:
Ключ − ∩ ∩ − ∩ −
«ТЕСТ»
Записати число у відсотках.(по 1 б)
А) 5,2%; Б) 0,52%; В)52%; Г) 520%.
2)Число 0,3 у відсотках
А) 3%; Б)30%; В) 0,3%; Г)0,03%.
3)Число 0,08 у відсотках
А) 8%; Б)80%; В) 800%; Г) 0.8%.
4)Число 1,2 у відсотках
А) 120%; Б) 12%; В) 1,2%; Г) 0,12%.
5) Число 6 у відсотках
А) 6%; Б) 60%; В) 600%; Г) 0,6%.
6) Число 0,015 у відсотках
А) 0,15%; Б) 0,015%; В) 15%; Г) 1,5%.
Відповідь: 1. В; 2. Б; 3. А; 4. А; 5. В; 6. Г.
IV. Формування вмінь і навичок.
Задача 1. Траплялась така у вас ситуація –мама просить сходити за покупками, смаколиків до чаю. (картинка гаманця)
Отже, мама вам дала 200 гривень і попросили купити печиво (картинка),
цукерок (картинка), фруктів (картинка). А ви попросили для себе ще закупити декілька зошитів та простий олівець(картинка).
Ви, як справжні математики, гроші розподілили так:
Запитання: Скільки гривень ви витратили на фрукти?
Розв’язання .
X грн. - 27%.
Х = =54 ( грн.)- витратили на фрукти.
Відповідь: 54 гривні.
Задача 2.Запрошую вас до магазину « МЕБЛІ». Всі знають про розпродажі перед святами, чули про «Чорну п’ятницю» . Початкова ціна стільця була 450 гривень.
Власник магазину спочатку вартість стільця збільшив на 20%, а потім поставив
його на розпродаж, по акції . зі знижкою 15%.
Запитання. Як зміниться вартість стільця від початкової? Чи справді його куплять зі знижкою?
Розв’язання.
1)100% + 20%= 120% - стала ціна стільця.
2) 450 грн - 100%,
Х грн. - 120%.
Х = = 540 (грн.) –нова ціна стільця.
3)100% - 15% =85% -знижка
4) 540грн – 100%,
Х грн. – 85%,
Х = = 459 (грн.) –ціна стільця зі знижкою.
Відповідь: збільшилась на 9 гривень.
V. Фізкультхвилинка. Усний рахунок ( карточки з дробами на партах учнів, піднімається з місця той учень, у кого правильна відповідь)
Яку частину від 100% становить:
Vl. Підсумок уроку.
Практична робота
Перед вами імпровізований магазин. Влаштовуємо «Чорну п’ятницю». Знайдіть нову ціну на фрукти, якщо знижка 20%.( по 1 б)
Апельсин – ціна за 1 кг – 40 грн, 32 грн
Мандарин – ціна за 1 кг – 35 грн, 28 грн
Лимон - ціна за 1 кг – 45 грн, 36 грн
Банан - ціна за 1 кг – 30 грн, 24 грн
Кавун - ціна за 1 кг – 70 грн, 56 грн
Яблука - ціна за 1 кг – 15 грн. 12 грн
Vll. Домашнє завдання. Повторити п.19, виконати № 820, № 822.