Тема: Розв’язування вправ на знаходження площ многокутників
Мета:
- узагальнити та систематизувати знання формул обчислення площ паралелограма, ромба , трикутника й
трапеції. Продовжити формувати вміння знаходити площі многокутників, використовуючи вивчені формули;
Тип уроку: комбінований.
Епіграф уроку: Афоризм Рене Декарта: « Мало мати хороший розум, головне – добре його застосовувати».
Хід уроку
Тема уроку визначає його мету — закріплення знань властивостей площ і формул площ та трикутника і трапеції їх наслідків, а також продовження роботи із формування вмінь практичного застосування цих формул.
«Будь – яка теорія важлива для практики» Ч. Колтон
Продовжіть твердження, вибравши правильну відповідь:
1) Площа трикутника дорівнює...
2) Площа трапеції дорівнює...
3) Площа паралелограма дорівнює...
4) Площа ромба дорівнює...
5) Площа квадрата дорівнює...
6) Площа прямокутника дорівнює...
7) Площа прямокутного трикутника дорівнює...
а) добутку двох сусідніх його сторін;
б) половині добутку діагоналей;
в) половині добутку висоти на сторону, до якої проведена висота;
г) добутку сторони на висоту;
г) добутку висоти на сторону, до якої проведена висота;
д) добутку середньої лінії на висоту;
е) квадрату його сторони;
є) половині добутку катетів.
Підведемо підсумок.
Скажи мені – я забуду. Покажи мені – я запам’ятаю. Залучи мене – навчусь.
(Східна приказка)
Клас поділяється на 2 групи :
1 група - середнього рівня знань;
2 група - достатнього рівня знань.
1 група працює над завданнями, що передбачають застосування знань в стандартних ситуаціях
1.Знайдіть площу фігур, зображених на рисунку
2 група працює над завданнями, що передбачають застосування знань в нестандартних ситуаціях
1.
Дано: АВСD-квадрат; SАВСD = 81см2, СЕ=2 см;
Знайти: площу трапеції АВСЕ.
2.Знайти площу многокутника ABDMFC , якщо АВ – 5 см, BD = 1 см; СН –=2 см; НМ = 9 см.
А В
С D
F H M
Презентація розв’язків
«Все, що вивчається, мати багато зв’язку повинне» Я.А.Каменський
Колективнене виконання учнями завдань практичного змісту
Додаткові задачі
1.За даними рис. 7 знайдіть SАВС.
2.Діагональ прямокутника 8см утворює з однієї з його сторін кут 30º. Знайти площу прямокутника. ( 16√3см²).
3.За даними рисунку знайдіть площу трапеції ABCD.
B 7 C
17 15 25
А Е D
Ми навчаємося не для школи, а для життя.
(Сенека Молодший)
VII. Оцінювання учнів
VIII. Домашнє завдання