19 липня о 18:00Вебінар: Реалізація національно-патріотичного проекту в закладах дошкільної та середньої освіти

Урок. "Розв'язування задач на знаходження площ многокутників"

Про матеріал
Тема: Розв’язування вправ на знаходження площ многокутників Мета: - узагальнити та систематизувати знання формул обчислення площ паралелограма, ромба , трикутника й трапеції. Продовжити формувати вміння знаходити площі многокутників, використовуючи вивчені формули; - формувати навички використання формул до розв’язування задач, розвивати творчі здібності; - розвивати обчислювальну техніку, математичну мову, вміння висловлювати свою думку; - виховувати, культуру спілкування та толерантність у процесі співпраці, інтерес до математики.
Перегляд файлу

Тема: Розв’язування вправ на знаходження  площ многокутників

Мета:

- узагальнити та систематизувати знання формул обчислення площ паралелограма, ромба , трикутника й

  трапеції. Продовжити формувати вміння знаходити площі многокутників, використовуючи вивчені  формули;

  • формувати навички використання формул до розв’язування задач,   розвивати творчі здібності;
  •   розвивати обчислювальну техніку, математичну мову, вміння висловлювати свою думку;
  •  виховувати, культуру спілкування та толерантність у процесі співпраці, інтерес до математики.

Тип уроку: комбінований.

Епіграф уроку: Афоризм Рене Декарта: « Мало мати хороший розум, головне – добре його застосовувати».

 

Хід уроку

  1. Організаційний  момент.
  2. Перевірка домашнього завдання.
  3. Формулювання мети і завдань уроку

Тема уроку визначає його мету — закріплення знань властивостей площ і формул площ та трикутника і трапеції їх наслідків, а також продовження роботи із формування вмінь практичного застосування цих формул.

  1.  Відтворення, корекція та систематизація опорних знань

«Будь – яка теорія важлива для практики» Ч. Колтон

  1. Діалог вчитель-учень

    Вчитель на дошці робить заготовки різних фігур, а учні повинні швидко назвати фігуру, площу якої можна обчислити за цією формулою, (діти витягують формули не бачачи їх). Формули кріпляться на дошці біля фігури.
     
  2. Математичний диктант

Продовжіть твердження, вибравши правильну відповідь:

1)  Площа трикутника дорівнює...

2)  Площа трапеції дорівнює...

3)  Площа паралелограма дорівнює...

4)  Площа ромба дорівнює...

5)  Площа квадрата дорівнює...

6)  Площа прямокутника дорівнює...

7)  Площа прямокутного трикутника дорівнює...

а) добутку двох сусідніх його сторін;

    б) половині добутку діагоналей;

в) половині добутку висоти на сторону, до якої проведена висота;

г) добутку сторони на висоту;

г) добутку висоти на сторону, до якої проведена висота;

д) добутку середньої лінії на висоту;

е) квадрату його сторони;

є) половині добутку катетів.

Підведемо підсумок.

  1. Формування вмінь

Скажи мені – я забуду. Покажи мені – я запам’ятаю. Залучи мене – навчусь.          

                                                                                                                     (Східна приказка)

  1. Самостійне виконання учнями завдань.

Клас поділяється на 2 групи :

1 група - середнього рівня знань;

2 група -  достатнього рівня знань.

1 група працює  над завданнями, що передбачають застосування знань в стандартних ситуаціях

1.Знайдіть площу фігур, зображених на рисунку

                              

  1.  Обчислити площу прямокутника зі сторонами 11см і 6см. ( 11см * 6см =   = 66см ²)   
  2.  Обчислити площу квадрата зі стороною 5см. ( 5см * 5см = 25см² )
  3. Обчислити площу паралелограма зі стороною 14см та висотою 2см, проведеною до цієї сторони. ( 14см * 2см = 28см² )
  4. Обчислити площу ромба, діагоналі якого 9см і 10см. (½ (9см * 10см)  = 45см²)
  5. Обчислити площу трапеції з основами 9см та 11см і висотою 8см. ( ½ ( 9см +11см ) * 8см = 80см² )
  6. Обчислити площу трапеції, якщо її середня лінія 11дм, а висота 10дм. (11дм * 10дм = 110дм² ).
  7. Обчислити площу трикутника, якщо  його сторона 6см, а висота, проведена до неї -  3см. (½ (6см * 3см) = 9см² )

 

 

2 група працює  над завданнями, що передбачають застосування знань в нестандартних ситуаціях

1.       

 

 

                                                                   Дано: АВСD-квадрат;   SАВСD  = 81см2, СЕ=2 см;

                                                              Знайти: площу трапеції АВСЕ.

2.Знайти площу многокутника  ABDMFC  , якщо АВ – 5 см,  BD = 1 см;  СН –=2 см;   НМ = 9 см.

                    А В

 

                   С                                                 D                

 

F                    H                                                                M

 

Презентація розвязків

«Все, що вивчається, мати багато зв’язку повинне» Я.А.Каменський

Колективнене виконання учнями завдань практичного змісту

 

 

Додаткові задачі

1.За даними рис. 7 знайдіть SАВС.

2.Діагональ прямокутника 8см утворює з однієї з його сторін кут 30º. Знайти площу прямокутника. ( 16√3см²).

3.За даними рисунку знайдіть площу трапеції ABCD.

           B                          7                    C

    17       15                                                     25 

 

А            Е                                                                        D

  1. Підсумок уроку

Ми навчаємося не для школи, а для життя.

(Сенека Молодший)

VII. Оцінювання учнів

VIII. Домашнє завдання

doc
Додано
13 квітня
Переглядів
266
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку