Урок. "Розв’язування задач. Творча робота над задачами"

Про матеріал
Основні цілі: Вдосконалювати обчислювальні навички учнів; закріплювати вміння розв’язувати задачі; формувати вміння творчо працювати над задачею; розвивати математичне мовлення; виховувати працелюбність, відповідальність, взаємодопомогу.
Перегляд файлу

Урок математики

у 1 класі за педагогічною технологією «Росток»

вчитель вищої категорії Броварської ЗОШ I-III ст.№6

Сеник Людмила Василівна

Тема уроку: Розв’язування задач. Творча робота

                                                      над задачами.

Основні цілі: Вдосконалювати обчислювальні навички учнів; закріплювати вміння розв’язувати задачі; формувати вміння творчо працювати над задачею; розвивати математичне мовлення; виховувати працелюбність, відповідальність, взаємодопомогу.

Тип уроку: формування умінь та навичок.

Обладнання: Петерсон Л.Г. Математика 2 клас, 2 частина, інтерактивна дошка.

Хід уроку

I. Самовизначення до діяльності.

Діти, які у вас  побажання на урок? (Відповіді учнів).

Стали, діти, всі рівненько

Усміхнулися гарненько

Настрій на урок взяли

 Працювати почали.

II. Усний рахунок.

Н  800-300=

К  736-200=

О  270-5=

Е  480-60=

А  560+30=

Л  320+60=

-Записати відповіді у порядку зростання.

-Яке вийшло слово? (Оленка) 

-Які казочки ви знаєте про Оленку? (Відповіді дітей). Я дізналася,  що у Оленки гуси-лебеді забрали маленького братика, а вона побігла їх доганяти. Діти, чи згодні ви допомогти Оленці знайти братика? Тоді давайте швиденько виконаємо завдання.

III. Актуалізація знань.

1. Закінчити речення.

-Результат дії додавання – це… (сума).

-У результаті якої дії отримують різницю…(віднімання).

-Якщо число збільшуємо, то… (додаємо).

-Якщо число зменшуємо, то… (віднімаємо).

-Якщо частинки додати, то одержимо … (ціле).

-Щоб знайти частинку треба … (від цілого відняти відому частинку).

 -Якщо Сашко молодший за Дмитрика, то Дмитрик … (старший за Сашка).

 Поки ми закінчували речення, Оленка по дорозі зустріла пічку. Вона попросила показати, куди полетіли гуси-лебеді. Пічка погодилась допомогти, якщо дівчинка виконає завдання. Діти, допоможемо Оленці? Тоді уважно слухайте завдання!

2. Розв’язати задачі (усно), підібрати до кожної задачі схему і вираз.

Задача 1. Спекла пічка 24 пиріжки з яблуками, а з маком на 6 пиріжків більше. Скільки пиріжків з маком спекла пічка?

Задача 2. Спекла пічка 18 пиріжків з яблуками і 24 з маком. На скільки більше пиріжків з маком спекла пічка, ніж з яблуками?

Задача 3. Спекла пічка 24 пиріжки з маком. Це на 6 пиріжків більше. ніж з яблуками. Скільки пиріжків з яблуками спекла пічка?

24 + 6      24 – 18      24 – 6.

Діти, ви гарно справились із завданням. Пічка показала дорогу дівчинці і вона побігла далі. А ми з вами давайте поки обчислимо вирази до задач і відповіді запишемо в порядку зростання.

(6, 18, 30)

-Яка закономірність між числами? (збільшуються на 12).

- Продовжити ряд чисел і записати в зошит (в порядку спадання).

-Молодці! А тим часом дівчинка по дорозі зустріла яблуньку, яка також дала завдання, а потім пообіцяла показати далі дорогу.

-Діти, ви ще не стомилися? Виконаємо вправу для очей і далі допоможемо шукати Іванка.

3. Задача. Петрик зірвав а яблук, Андрійко в яблук, а Миколка с яблук.

Про що ми дізнаємося виконавши вирази:

а + в

а – в

а + с

в – с

а + в + с

Молодці! Допомогли Оленці. Далі дівчинка зустріла річечку з кисельними берегами. Річка теж пообіцяла допомогти, після виконаного завдання.  А ось наступне завдання.

4. До шкільної їдальні привезли 68 пакетів малинового киселю, апельсинового на 15 пакетів менше, а лимонного на 6 пакетів більше, ніж малинового. Скільки пакетів киселю привезли до їдальні?

-Яка з двох схем підходить до даної задачі? Чому?

-Про що йде мова у задачі?

-Що означає число 68?

-Що сказано про апельсиновий сік? А про лимонний?

-Про що нам потрібно дізнатися в задачі?

-Чи можемо ми дізнатися відразу? Чому?

-Про що ми можемо дізнатися спочатку? А далі?

-Тепер ми можемо дати відповідь на запитання?

Вірно. Молодці! Сказала річечка Оленці, що гуси-лебеді понесли Іванка до баби Яги і показала дорогу. Побігла дівчинка далі.

А ви, тим часом, запишете задачу. Але спочатку давайте відпочинемо.

Фізкультхвилинка

(Один учень записує біля дошки, інші – в зошит).

Дізналася баба Яга, що ви допомагали Оленці і хоче, щоб ви творчо попрацювали над цією задачею в групах і тоді вона віддасть Іванка.

Згодні працювати далі?

IV. Робота в групах.

-Завдання для першої групи.

Скласти вираз до задачі.

-Завдання для другої групи.

Змінити запитання задачі.

-Завдання для третьої групи.

Скласти подібну задачу.

-Завдання для четвертої групи.

Скласти обернену задачу.

(Перевірка)

V. Рефлексія діяльності.

          Молодці, діти, ви гарно справились із завданням! Баба Яга повернула братика сестричці і вони щасливі повернулись додому.                

А ви, зробили сьогодні добру справу, допомогли дівчинці знайти братика.

 

docx
Додано
28 лютого 2021
Переглядів
1361
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку