Урок математики
у 1 класі за педагогічною технологією «Росток»
вчитель вищої категорії Броварської ЗОШ I-III ст.№6
Сеник Людмила Василівна
Тема уроку: Розв’язування задач. Творча робота
над задачами.
Основні цілі: Вдосконалювати обчислювальні навички учнів; закріплювати вміння розв’язувати задачі; формувати вміння творчо працювати над задачею; розвивати математичне мовлення; виховувати працелюбність, відповідальність, взаємодопомогу.
Тип уроку: формування умінь та навичок.
Обладнання: Петерсон Л.Г. Математика 2 клас, 2 частина, інтерактивна дошка.
Хід уроку
I. Самовизначення до діяльності.
Діти, які у вас побажання на урок? (Відповіді учнів).
Стали, діти, всі рівненько
Усміхнулися гарненько
Настрій на урок взяли
Працювати почали.
II. Усний рахунок.
Н 800-300=
К 736-200=
О 270-5=
Е 480-60=
А 560+30=
Л 320+60=
-Записати відповіді у порядку зростання.
-Яке вийшло слово? (Оленка)
-Які казочки ви знаєте про Оленку? (Відповіді дітей). Я дізналася, що у Оленки гуси-лебеді забрали маленького братика, а вона побігла їх доганяти. Діти, чи згодні ви допомогти Оленці знайти братика? Тоді давайте швиденько виконаємо завдання.
III. Актуалізація знань.
1. Закінчити речення.
-Результат дії додавання – це… (сума).
-У результаті якої дії отримують різницю…(віднімання).
-Якщо число збільшуємо, то… (додаємо).
-Якщо число зменшуємо, то… (віднімаємо).
-Якщо частинки додати, то одержимо … (ціле).
-Щоб знайти частинку треба … (від цілого відняти відому частинку).
-Якщо Сашко молодший за Дмитрика, то Дмитрик … (старший за Сашка).
Поки ми закінчували речення, Оленка по дорозі зустріла пічку. Вона попросила показати, куди полетіли гуси-лебеді. Пічка погодилась допомогти, якщо дівчинка виконає завдання. Діти, допоможемо Оленці? Тоді уважно слухайте завдання!
2. Розв’язати задачі (усно), підібрати до кожної задачі схему і вираз.
Задача 1. Спекла пічка 24 пиріжки з яблуками, а з маком на 6 пиріжків більше. Скільки пиріжків з маком спекла пічка?
Задача 2. Спекла пічка 18 пиріжків з яблуками і 24 з маком. На скільки більше пиріжків з маком спекла пічка, ніж з яблуками?
Задача 3. Спекла пічка 24 пиріжки з маком. Це на 6 пиріжків більше. ніж з яблуками. Скільки пиріжків з яблуками спекла пічка?
24 + 6 24 – 18 24 – 6.
Діти, ви гарно справились із завданням. Пічка показала дорогу дівчинці і вона побігла далі. А ми з вами давайте поки обчислимо вирази до задач і відповіді запишемо в порядку зростання.
(6, 18, 30)
-Яка закономірність між числами? (збільшуються на 12).
- Продовжити ряд чисел і записати в зошит (в порядку спадання).
-Молодці! А тим часом дівчинка по дорозі зустріла яблуньку, яка також дала завдання, а потім пообіцяла показати далі дорогу.
-Діти, ви ще не стомилися? Виконаємо вправу для очей і далі допоможемо шукати Іванка.
3. Задача. Петрик зірвав а яблук, Андрійко в яблук, а Миколка с яблук.
Про що ми дізнаємося виконавши вирази:
а + в
а – в
а + с
в – с
а + в + с
Молодці! Допомогли Оленці. Далі дівчинка зустріла річечку з кисельними берегами. Річка теж пообіцяла допомогти, після виконаного завдання. А ось наступне завдання.
4. До шкільної їдальні привезли 68 пакетів малинового киселю, апельсинового на 15 пакетів менше, а лимонного на 6 пакетів більше, ніж малинового. Скільки пакетів киселю привезли до їдальні?
-Яка з двох схем підходить до даної задачі? Чому?
-Про що йде мова у задачі?
-Що означає число 68?
-Що сказано про апельсиновий сік? А про лимонний?
-Про що нам потрібно дізнатися в задачі?
-Чи можемо ми дізнатися відразу? Чому?
-Про що ми можемо дізнатися спочатку? А далі?
-Тепер ми можемо дати відповідь на запитання?
Вірно. Молодці! Сказала річечка Оленці, що гуси-лебеді понесли Іванка до баби Яги і показала дорогу. Побігла дівчинка далі.
А ви, тим часом, запишете задачу. Але спочатку давайте відпочинемо.
Фізкультхвилинка
(Один учень записує біля дошки, інші – в зошит).
Дізналася баба Яга, що ви допомагали Оленці і хоче, щоб ви творчо попрацювали над цією задачею в групах і тоді вона віддасть Іванка.
Згодні працювати далі?
IV. Робота в групах.
-Завдання для першої групи.
Скласти вираз до задачі.
-Завдання для другої групи.
Змінити запитання задачі.
-Завдання для третьої групи.
Скласти подібну задачу.
-Завдання для четвертої групи.
Скласти обернену задачу.
(Перевірка)
V. Рефлексія діяльності.
Молодці, діти, ви гарно справились із завданням! Баба Яга повернула братика сестричці і вони щасливі повернулись додому.
А ви, зробили сьогодні добру справу, допомогли дівчинці знайти братика.