18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Урок. "Розв’язування задач. Творча робота над задачами"

Про матеріал
Основні цілі: Вдосконалювати обчислювальні навички учнів; закріплювати вміння розв’язувати задачі; формувати вміння творчо працювати над задачею; розвивати математичне мовлення; виховувати працелюбність, відповідальність, взаємодопомогу.
Перегляд файлу

Урок математики

у 1 класі за педагогічною технологією «Росток»

вчитель вищої категорії Броварської ЗОШ I-III ст.№6

Сеник Людмила Василівна

Тема уроку: Розв’язування задач. Творча робота

                                                      над задачами.

Основні цілі: Вдосконалювати обчислювальні навички учнів; закріплювати вміння розв’язувати задачі; формувати вміння творчо працювати над задачею; розвивати математичне мовлення; виховувати працелюбність, відповідальність, взаємодопомогу.

Тип уроку: формування умінь та навичок.

Обладнання: Петерсон Л.Г. Математика 2 клас, 2 частина, інтерактивна дошка.

Хід уроку

I. Самовизначення до діяльності.

Діти, які у вас  побажання на урок? (Відповіді учнів).

Стали, діти, всі рівненько

Усміхнулися гарненько

Настрій на урок взяли

 Працювати почали.

II. Усний рахунок.

Н  800-300=

К  736-200=

О  270-5=

Е  480-60=

А  560+30=

Л  320+60=

-Записати відповіді у порядку зростання.

-Яке вийшло слово? (Оленка) 

-Які казочки ви знаєте про Оленку? (Відповіді дітей). Я дізналася,  що у Оленки гуси-лебеді забрали маленького братика, а вона побігла їх доганяти. Діти, чи згодні ви допомогти Оленці знайти братика? Тоді давайте швиденько виконаємо завдання.

III. Актуалізація знань.

1. Закінчити речення.

-Результат дії додавання – це… (сума).

-У результаті якої дії отримують різницю…(віднімання).

-Якщо число збільшуємо, то… (додаємо).

-Якщо число зменшуємо, то… (віднімаємо).

-Якщо частинки додати, то одержимо … (ціле).

-Щоб знайти частинку треба … (від цілого відняти відому частинку).

 -Якщо Сашко молодший за Дмитрика, то Дмитрик … (старший за Сашка).

 Поки ми закінчували речення, Оленка по дорозі зустріла пічку. Вона попросила показати, куди полетіли гуси-лебеді. Пічка погодилась допомогти, якщо дівчинка виконає завдання. Діти, допоможемо Оленці? Тоді уважно слухайте завдання!

2. Розв’язати задачі (усно), підібрати до кожної задачі схему і вираз.

Задача 1. Спекла пічка 24 пиріжки з яблуками, а з маком на 6 пиріжків більше. Скільки пиріжків з маком спекла пічка?

Задача 2. Спекла пічка 18 пиріжків з яблуками і 24 з маком. На скільки більше пиріжків з маком спекла пічка, ніж з яблуками?

Задача 3. Спекла пічка 24 пиріжки з маком. Це на 6 пиріжків більше. ніж з яблуками. Скільки пиріжків з яблуками спекла пічка?

24 + 6      24 – 18      24 – 6.

Діти, ви гарно справились із завданням. Пічка показала дорогу дівчинці і вона побігла далі. А ми з вами давайте поки обчислимо вирази до задач і відповіді запишемо в порядку зростання.

(6, 18, 30)

-Яка закономірність між числами? (збільшуються на 12).

- Продовжити ряд чисел і записати в зошит (в порядку спадання).

-Молодці! А тим часом дівчинка по дорозі зустріла яблуньку, яка також дала завдання, а потім пообіцяла показати далі дорогу.

-Діти, ви ще не стомилися? Виконаємо вправу для очей і далі допоможемо шукати Іванка.

3. Задача. Петрик зірвав а яблук, Андрійко в яблук, а Миколка с яблук.

Про що ми дізнаємося виконавши вирази:

а + в

а – в

а + с

в – с

а + в + с

Молодці! Допомогли Оленці. Далі дівчинка зустріла річечку з кисельними берегами. Річка теж пообіцяла допомогти, після виконаного завдання.  А ось наступне завдання.

4. До шкільної їдальні привезли 68 пакетів малинового киселю, апельсинового на 15 пакетів менше, а лимонного на 6 пакетів більше, ніж малинового. Скільки пакетів киселю привезли до їдальні?

-Яка з двох схем підходить до даної задачі? Чому?

-Про що йде мова у задачі?

-Що означає число 68?

-Що сказано про апельсиновий сік? А про лимонний?

-Про що нам потрібно дізнатися в задачі?

-Чи можемо ми дізнатися відразу? Чому?

-Про що ми можемо дізнатися спочатку? А далі?

-Тепер ми можемо дати відповідь на запитання?

Вірно. Молодці! Сказала річечка Оленці, що гуси-лебеді понесли Іванка до баби Яги і показала дорогу. Побігла дівчинка далі.

А ви, тим часом, запишете задачу. Але спочатку давайте відпочинемо.

Фізкультхвилинка

(Один учень записує біля дошки, інші – в зошит).

Дізналася баба Яга, що ви допомагали Оленці і хоче, щоб ви творчо попрацювали над цією задачею в групах і тоді вона віддасть Іванка.

Згодні працювати далі?

IV. Робота в групах.

-Завдання для першої групи.

Скласти вираз до задачі.

-Завдання для другої групи.

Змінити запитання задачі.

-Завдання для третьої групи.

Скласти подібну задачу.

-Завдання для четвертої групи.

Скласти обернену задачу.

(Перевірка)

V. Рефлексія діяльності.

          Молодці, діти, ви гарно справились із завданням! Баба Яга повернула братика сестричці і вони щасливі повернулись додому.                

А ви, зробили сьогодні добру справу, допомогли дівчинці знайти братика.

 

docx
Додано
28 лютого
Переглядів
684
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку