Урок об'єднав різні форми навчання, тому мною представлено деякі з інформаційних технологій.
Тема: Письмовий твір розповідного характеру про справу в художньому стилі з повторенням орфограм у дієсловах ( виготовлення карамелей у магазині "Веселі карамелі").
Мета: формувати предметні компетентності: ( доречно вживати дієслова при написанні твору, помічати й виправляти помилки у вживанні дієслів;
розвивати вміння спостерігати, визначати, аналізувати, розпізнавати, розрізняти, порівнювати;
сприяти вираженню особистих вражень (ставлення), використовуючи виражальні можливості дієслова, висловлювати судження, робити висновки.
Тип: розвиток мовлення.
Форми навчання: змішане навчання.
Засоби навчання: інтернет-ресурси: канал https://www.youtube.com, https://coggle.it/diagram/WwEiGiozRlbdy9PR/t/як-працювати-над-твором-виконання-роботи-в-художньому-стилі, https://www.thinglink.com/scene/1055144757711339521, Словник української мови: в 11 томах. — Том 4, 1973. — Стор. 100.
Перебіг уроку
І. Організаційний етап.
ІІ. Етап актуалізації наявного навчального досвіду.
На попередньому уроці ви отримали завдання повторити відомості про типи й стилі мовлення. Перевірка - https://goo.gl/jiAmWq
ІІІ. Етап пояснення нового матеріалу та способів виконання дій.
Ознайомлення з п'яткою “Як працювати над твором виконання роботи у художньому стилі” https://coggle.it/diagram/WwEiGiozRlbdy9PR/t/як-працювати-над-твором-виконання-роботи-в-художньому-стилі,
1.Перегляд відеоролика про виготовлення карамелей .https://www.youtube.com/watch?v=89Rf4b0B2Hw
Рубрика “Запитання - відповідь”
1.Назвіть місце, де відбувається процес праці?
(У магазині).
2.Скільки людей задіяно у виготовленні солодощів? (2-3)
3.Що найбільше запам’яталося і сподобалося із переглянутого відео?
4.Чи хотілось би вам стати учасником виготовлення карамелей?
5. А що таке взагалі карамель?
Рубрика “Якщо цікаво…” - Технологія карамелі, цукерок, пастило-мармеладних виробів. http://1snau.ru/texnologiya-karameli-cukerok-pastilo-marmeladnix-virobiv-3/
6.Чим приваблює вас цей процес?
ІV.Підготовка до написання твору
Прийом «Калинове гроно» (міні-диктант опорних слів).
Дієслова: готує, формує, розливає, з'єднує, охолоджує, розрізає, склеює, фарбує. Це можуть зробити й учні в ході перегляду відео, записуючи слова на чернетки.
Карамель- смачна , красива, солодка, натуральна. Смак, цукерка, начинка, продукт, кондитер. Утворіть синонімний ряд до слова “карамель”.
Лексична робота. Тлумачення слів.
КАРАМЕ́ЛЬ, і, жін.
1. збірн. Сорт твердих цукерок, які виготовляють із цукру та патоки з додаванням ароматних і фарбувальних речовин. Після штампування й охолодження готова карамель надходить на швидкодіючі загортальні автомати (Наука і життя, 1, 1955, 14).
2. спец. Палений цукор, що вживається для фарбування кондитерських виробів.
КАРАМЕ́ЛЬКА, и, жін. Одна цукерка карамелі (у 1 знач.). Там лежали тягучки, вафельні трубочки, купа КАРАМЕ́ЛЬНИЙ, а, е. Прикм. до карамель. У вакуум-апараті карамельна маса вариться й згущується (Наука і життя, 1, 1955, 14).кислих карамельок (Гашек, Пригоди.. Швейка, перекл. С. Масляка, 1958, 476).
КАРАМЕЛІЗА́ЦІЯ, ї, жін., спец. Розпад цукрів з утворенням темнозабарвлених продуктів. Карамелізація лактози та фруктози.
Упорядкуйте дієслова, які характеризують процес виготовлення карамелей. Розташуйте їх в певній послідовності. Зверніть увагу на орфограми в дієсловах.
V. Етап формування нового навчального досвіду
Прийом «Конструювання». Написати твір-розповідь на чернетці. Учні читають власні твори.
VІ. Етап корекції набутого навчального досвіду.
Орфографічно-пунктуаційна робота. Обмінюються чернетками, коригують написане, звертаючи увагу на орфограми в дієсловах.
VII.Домашнє завдання. На розсуд учителя.