Повторення та узагальнення вивченого з теми "Дієслово. Дієприкметник"

Про матеріал
Презентація містить матеріал з теми " Повторення та узагальнення знань з теми "Дієслово. Дієприкметник"".
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Повторення вивченого про дієслово та дієприкметник

Номер слайду 2

Я повинен(на): а) пригадати…б) порівняти…в)поповнити знання про…

Номер слайду 3

Хитрий Дієслово. Хитрість Дієприслівник. Хитруючи прислівник. Перехитрувати Іменник. Хитро Прикметник

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Робота в парах. «Архітектор».«Добудувати» схему «Дієслово», уписавши те, чого бракує.

Номер слайду 6

Зачитайте питання і скажіть правильну відповідь

Номер слайду 7

Вказати способи дієслів. Осипається, сказала б, звіряє, працюйте, нехай скаже, організуй, бриніла б, ріжте, агітуйте, падає, трудиться, дістань, остерегла б, аналізуй, катає, заплакала б.

Номер слайду 8

Перевірка. Дійсний спосіб: осипається, звіряє, падає, трудиться, катаєНаказовий: працюйте, нехай скаже, організуй, ріжте, агітуйте, дістань, налізуй. Умовний:сказала б, бриніла б , остерегла б , заплакала б

Номер слайду 9

Визначте «зайве» в кожному ряді слів, обґрунтуйте свій вибір1) Скорочувати, кохати, покликати, говорити.2) Робив, роблю, робитиму, зробив.3) Буду гуляти, буду писати, сплю.4) Йду, співаю, зробив би.

Номер слайду 10

Вправа "Закінчи речення" 1. Дієслово це самостійна частина мови,що…2. Я знаю такі форми дієслова…3. Неозначена форма дієслова відповідає на запитання…4. Дієслова можуть означати завершену і незавершену дію. Залежно від цього вони поділяються на дієслова ...

Номер слайду 11

5. Часи дієслів…6. Дієслова мають дві...7. Дійсний,умовний та наказовий це…8. Найчастіше в реченні дієслово виступає в ролі…9. Не з дієсловами пишеться... 10. Дієслово пробігти утворене ...

Номер слайду 12

З тексту виписати дієслова та розібрати їх Осінній ліс чарує красою завжди. Вітер зрідка хитає могутніми деревами, що вкрилися багряним покривалом. Іноді в повітрі пролетить відірваний листочок. Десь у гущавині лісу ледь чутно засопів їжачок. Він поніс на своїх голках смачного грибочка. Стривожені пташки готуються до мандрівки в далекі краї.

Номер слайду 13

1.  Початкова форма (інфінітив).2.  Постійні морфологічні ознаки ознаки:  •  перехідне чи не перехідне;  •  вид (доконаний, недоконаний);  •  дієвідміна.3.  Непостійні морфологічні ознаки:  •  спосіб (дійсний, умовний, наказовий);  •  час (теперішній, минулий, майбутній);  •  особа (якщо є);  •  число (якщо є);  •  рід (якщо є).4.  Синтаксична роль у реченні.

Номер слайду 14

Праця людину годує, а лінь марнує. (Нар. тв.) Годує — дієслово (що робить?), початкова форма годувати; дія, перехідне, недоконаний, дійсний, теперішній, 3 особа, однина, жіночий рід, І дієвідміна, присудок.

Номер слайду 15

Номер слайду 16

правильне твердження - зелена, неправильне - червона картка1. Дієприкметник – особлива форма дієслова.2. Відповідає на питання що робити? Що зробити?3. Дієприкметникам притаманні ознаки дієслова і прикметника.

Номер слайду 17

4. Дієприкметник указує на майбутній час.5. Дієприкметник змінюється за родами, числами, відмінками .6. У реченні найчастіше виконує роль означення.

Номер слайду 18

1. Особлива форма дієслова.2. Початкова форма (дієприкметник у називному відмінку чоловічого роду однини).3. Активний чи пасивний.4. Вид (доконаний, недоконаний).5. Час (теперішній, минулий).6. Число.7. Рід (в однині).   8. Відмінок.   9. Синтаксична роль.

Номер слайду 19

Мамин хліб був обсипаний зернятками тмину. А навкруги вся ніч переповнена розміреним шумом хлібів.

pptx
Додано
10 січня 2020
Переглядів
2187
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку