Урок розвитку мовлення "Краплина води. Дощик."

Про матеріал
Матеріал до уроку з розвитку мовлення у 3 класі по темі: "Побудова та написання зв'язної розповіді за власними спостереженнями в природі"
Перегляд файлу

ТЕМА: КРАПЛИНОЧКА ВОДИ. ДОЩИК

 

МЕТА:  дати дітям можливість поспостерігати, як подорожує краплина води у природі; створити умови для поповнення словникового запасу; сприяти розвитку уяву, фантазії. Стимулювати інтерес учнів до складання казок, віршів. Виховувати любов і бережне ставлення до навколишньої природи.

  Тип уроку. Урок розвитку мовлення         

І. Спостереження за крапелькою дощу.

(Шкільний парк. Бесідка)

1.   Підставляю долоньку і ловлю краплину дощу.

– Що у мене в руці? (краплина дощу)

– Яка вона? (чиста, прозора, сумна, холодна)

– Чому сумна? холодна?

– Звідки впала дощова краплинка?

– Чому?

– Де вона жила?

– Чи всі хмаринки приносять дощ?

– Чому?

– Чи можна порахувати скільки впало краплинок? Чому?

– Що станеться з краплинкою, яка впаде на землю?

 2. Хвилинка фантазії.

 Спіймайте краплинку. Прислухайтесь. Що вона вам розповіла?

 (Розповіді дітей.  Жила-була краплинка високо в небі. Дивилась на землю. Дуже їй захотілось побачити ближче квіти, дерева, кущі. Впала вона прямо на пелюсточку ромашки і здивувалась: «Яка гарна квітка!» А ромашка дуже зраділа краплинці і потоваришувала з нею.

Високо в небі живуть краплинки. Коли їм сумно, вони починають гратися в доганялки. Довго доганяють одна одну, а коли стомляться, то полягають на землю і сплять, доки їх сонечко не розбудить…)

 3. Повторення поняття «Кругообіг води в природі»

Краплинка подорожує. Як називається така подорож краплинки?

– Що допомогло краплинці подорожувати? Як?

4. Побудова словосполучень та речень.

–  Якщо падає багато краплинок, та кажуть, що це вже …?

  • Який буває дощ? (холодний, теплий, сильний, слабкий, дрібний, веселий, сумний, грибний, урожайний, злива, …)

–  Коли грибний? урожайний? сумний?...

Створюємо звуки дощу долоньками, пальчиками, ніжками…

5. Спостереження за птахами під час дощику.

- Яких ви побачили птахів?

- Що вони роблять?

- Чи потрібний їм дощ? Навіщо?

II. Виразне читання віршів про дощик.

   (Читають учені напам’ять)

  Загриміло – блиснуло вдалині.

  Покотилися крапельки по вікні.

   З ринви вже вихлюпує водограй.

  Побіжу під дощик я … До-га-няй!

      (А. Алексєєва)

– Що відчули, коли слухали вірш? (Стук дощу, мову дощу).

 

  Ніби з кришталю намисто.

  На квіти, на гриби, на хвощ

  З хмари сіється краплисто

  Теплий, чистий літній дощ.

      (В. Діденко)

 

Робота в класі

IІІ.  Робота в групах. . Скласти зв'язну розповідь.

 

1гр. – Чи бояться птахи дощу? Які? Чому?

 

2гр. На вулиці стояло жарке літо. Молода вербичка похилила свої віти, зів'ялі листочки опустила долі …

– Чому? Продовжіть текст.

 

3гр. – Як до річечки краплинки потрапляють?

 Зачитування та обговорення текстів.

ІV. Колективне складання вірша.

Вставити на місці крапок пропущені слова.

 Вранці сонце хмари прало

 Та й викручувати … … (стало).

 Зашумів дощик … … (веселий)

 По луках і по оселях.

 Так шалено … … (лопотів),

 Що веселку … … (розбудив).

– Гей, Веселко, годі … … (спати)!

 Час хмаринки……( фарбувати):

 Цю в … … (блакитне), цю у … … (біле),

 Цю у ледь порожевіле.

А із них, … … (рясний) та … … (гарний),

 Пройде дощик різнобарвний.

 З неба падають краплини

 Голубі, … … (рожеві), … … (сині)

 Та на трави, та на квіти,

 На волошку, що у … … (житі).

      (Н. Верншора)

– Який заголовок можна дати віршові? Чому?

– Які за кольором краплини?

– Коли голубі? рожеві? сині?

– Замініть дієслово іде дощ іншими дієсловами-синонімами. (Падає, крапає, періщить, плаче, лопотить, …)

– Коли так говорять? 

– Чому у вірші говориться, що дощ веселку розбудив?

– З чого складається веселка?

– Які кольори має веселка?

 V. Музична руханка «Спіймай дощик»

 VІ. Робота в парах.

– Іде дощик. Падають краплинки. Ось зустрілись дві краплинки і повели між собою розмову. Складіть діалог.

VІІ. Творча робота. «Малюю словами дощик»

  1. Самостійне написання розповіді за власними спостереженнями та почутими матеріалами, використовуючи опорні слова та словосполучення.

  2. Зачитування робіт учнями.

VIIІ. Малювання дощу фарбами або олівцями. (Літнього, осіннього, теплого, холодного, …).

ІX. Рефлексія

Інтерактивна технологія «Мікрофон»

  • Мені найбільше сподобалося…
  • Я дізнався нового…
  • Я хочу…

 

 

docx
Додано
25 березня 2021
Переглядів
1297
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку