19 липня о 18:00Вебінар: Реалізація національно-патріотичного проекту в закладах дошкільної та середньої освіти

Урок розвитку мовлення. Переказ тексту за поданим планом.

Про матеріал
Матеріал уроку розвиває комунікативні вміння і навички учнів з інтелектуальними порушеннями, виховує любов до природи.
Перегляд файлу

Конспект уроку розвитку мовлення у 7 класі

для учнів з інтелектуальними порушеннями

 

Тема. РМ. Переказ тексту за поданим планом.

Мета: удосконалювати вміння учнів переказувати текст за поданим планом, використовуючи опорні слова та словосполучення; розвивати звязне мовлення учнів, орфографічні навички, збагачувати словниковий запас, комунікативну компетенцію; виховувати любов до природи.

Обладнання: дидактичний та ілюстрований матеріал.

Тип уроку: розвиток комунікативних вмінь та навичок.

Хід уроку

І. Загальнокорекційний етап

1. Організація класу до уроку.

2. Нервово-психологічна підготовка учнів.

 Загадка

За вікном сніжок

Підняла віхола,

Але бачу я пташок,

Що сидять під стріхою:

Чив-чив-чив, чив-чив-чив.

Хто співати їх навчив?

Сірі пташенята ці звуться…   (горобці)

3. Мовна розминка.

Діти повторюють за вчителем розбірливо і чітко, останній рядок з питальною інтонацією:

Чив-чив-чив, чив-чив-чив.

Хто співати їх навчив?

4. Робота в зошитах.

Каліграфічна хвилинка.

Записати склади і слово (записані на дошці).

Го   роб   ці    горобці

ІІ. Основна частина

1.  Актуалізація опорних знань учнів.

1) Робота з картками. Редагування текстів.

— Прочитайте текст.

— Про кого у ньому розповідається?

— Прочитайте текст, виправляючи помилки.

 

https://ruread.net/bookimages/61339/i_134.pngБілочка схопилася як опечена і кинулася з гнізда на друге дерево. Та там чекало нове лихо: хитрі очі куниці стежили за білочкою. Білочка стрибнула вниз і опинилася на березі ставка. Куниця погналася за білочкою. На ставку плавало латаття, та латаття не могло втримати білочку. Аж ось білочка нагледіла: пливе великий шматок березової кори. Білочка миттю стрибнула на шматок. Вітер погнав кораблик до протилежного берега.  (За О. Іваненко).

 Довідка: її, вона, на нього, вона, воно, за нею.

 - Придумайте заголовок до тексту.

2) Гра «Яке слово «зайве»?».

 Відредагувати і записати речення в зошити.

Наша Україна — вона найкраща у світі.

Пролісок — він розквітає навесні.

2. Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми, мети уроку.

 Як птахи і звірі піклуються про своє потомство (розповідь вчителя з використанням ілюстрованого матеріалу).

 Батьківський інстинкт розвинений не тільки у людей, але і у тварин, і у птахів. Розглянемо, як піклуються про потомство деякі з них.

 За маленькими слоненятами стежать всі мами-слонихи стада, по черзі змінюючи одна одну. Робиться це для того, щоб мами-слонихи могли відпочивати.


Як піклуються про своє потомство птахи і звірі доповідь, як скласти 

 Дитинчата орангутанга чіпляються за матір в прямому сенсі. Матері орангутангів підтримують фізичний контакт зі своїми немовлятами протягом перших чотирьох місяців життя. Вони ніколи їх не відпускають. Жодного разу! Діти чіпляються за маму протягом наступних п'яти років, деякі з них годують своїх дітей  молоком до 6 років.

http://ichef.bbci.co.uk/wwfeatures/1280_720/images/live/p0/3l/hj/p03lhjxt.jpg

 Імператорські пінгвіни піклуються про своє потомство теж разом, по черзі кооперуючись: після народження дитинчати мати залишає його на піклування батька, а сама йде в море. Протягом двох місяців батько носитиме яйце на своїх лапах, буде відмовлятися від їжі, він чекає, поки мати не повернеться. Після повернення матері батько йде харчуватися в море.

 

Як піклуються про своє потомство птахи і звірі доповідь, як скласти


 Тварини іноді нападають на людей і  це пояснюється тим, що у звірка на даний момент є виводок або дитинчата. (Дітям це обов'язково потрібно пояснювати).

 

Як піклуються про своє потомство птахи і звірі доповідь, як скласти

 

 Є тварини, котрі не відокремлюють чужих дітей від своїх.

 А буває що і самець бере на себе турботу про потомство.

Як піклуються про своє потомство птахи і звірі доповідь, як скласти

 

 Цікаво, що безпосередньо опікується про потомство морський коник –  він сам виношує ікринки в сумці на животі.

 

Як піклуються про своє потомство птахи і звірі доповідь, як скласти


 Сьогодні на уроці ми дізнаємося, як горобець рятував своє пташеня від собаки, і навчимося переказувати текст за поданим планом.

3. Робота з текстом.

1) Слухання тексту (вчитель читає – учні слухають; за потреби прочитати кілька разів).

Горобець

 

http://s4.fotokto.ru/photo/full/466/4663517.jpgЯ повертався з полювання. Попереду стежкою біг мій пес.

Раптом собака спинив ходу. Почав підкрадатися, ніби почув дичину. Я пішов уздовж стежки і побачив горобчика.

Вітер дуже розгойдував дерево і гороб’ятко випало з гнізда.

Мій собака поволі наближався до нього. Раптом старий горобець упав перед самою його мордою. Раз чи два стрибнув просто до пащі пса. Горобець кинувся рятувати своє дитя. Все його маленьке тіло тремтіло. Він гинув, але хотів урятувати своє дитя.

 Я відкликав собаку. (За І. Тургенєвим).

Фізкультхвилинка

Швидко, діти, підлетіли, 
Мов горобчики малі. 
Руку вправо, руку вліво 
Всі дружненько розвели. 
А тепер, до сонця руки 
Й на носочки піднялись. 
Руки в боки, два підскоки, 
Всі прогнулись, підвелись. 
Як горобчики, присіли, 
Поклювали зернятко. 
Піднялись і полетіли. 
Усміхнулись сонечку. 

2) Бесіда за змістом тексту.

— Про кого розповів мисливець?

— Як собака зреагував на горобчика?

— Хто кинувся рятувати пташку?

— Як можна оцінити вчинок дорослого горобця?

3) Читання тексту учнями.

Один учень читає вголос. Клас «слідкує очима» за текстом.

4) Словесне малювання.

 - Уявити і описати свої ілюстрації до тексту.

5) Поділ тексту на частини для складання плану.

— Про кого йдеться у зачині?

— Яка головна подія сталася в основній частині?

— Чим завершується текст?

6) Ознайомлення з планом (план учні записують у зошити).

План

1. Повернення з полювання.

2. Мале пташеня.

3. Вчинок мисливця.

7) Робота з опорними словами (прочитати разом з вчителем, пояснити зміст не зрозумілих слів чи словосполучень, декілька ввести в речення).

 Опорні слова: полювання, попереду, спинив ходу, почув дичину; горобеня, випало, собака наближався горобець упав; стрибнув до пащі; рятувати; тіло тремтіло; гинув, але рятував; відкликав собаку.

8) Усний переказ тексту учнями.

 — Прочитайте ще раз текст і перекажіть його, користуючись планом і опорними словами.

  Учні переказують текст ланцюжком (по 2-3 речення), потім переказують 1-2 кращих учні показово, а далі – всі учні по черзі.

8) Вчитель аналізує і виправляє помилки, допущені під час переказу.

ІV.  Заключна частина 

1. Підсумки уроку. Рефлексія.

- Що нового дізналися на уроці?

- Що навчилися робити?

  2. Підсумкове оцінювання учнів.

  3. Домашнє завдання.

 Підготувати усний переказ тексту за планом; намалювати ілюстрації до тексту.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
10 лютого
Переглядів
199
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку