Урок розвитку мовлення "Складання деформованих речень"

Про матеріал

Даний ресурс допоможе відновлювати деформовані речення; розширити уявлення учнів про пори року; поповнювати словниковий запас дітей; розвивати творчі здібності, мовленнєву активність; виховувати любов до природи, інтерес до народної творчості.

Перегляд файлу

 

Тема. Урок розвитку мовлення

                          Складання деформованих речень

 

Мета. Вчити дітей розрізняти окремі слова і речення, відновлювати      деформовані речення; розширити уявлення учнів про пори року; поповнювати словниковий запас дітей; розвивати творчі здібності,  мовленнєву активність; виховувати любов до природи, інтерес до  народної творчості.

 

Хід уроку

  1. Організаційний момент.

Сьогодні у нас незвичайний урок,

Бо гості до нас завітали.

І хочуть ці гості, щоб учні у класі,

Швидесенько їх відгадали.

  1. Мотивація навчальної діяльності.

Вправа «Вилучи зайве»

Вправа «Закодовані слова».

-         Діти, до нас на урок завітали гості. Хто вони? Дізнаєтесь, коли відгадаєте закодовані слова.

В    Е    Т    З   С    Н   А   О    Ь   Л    И    М   С  І

                                             

 

 

    

 

 

 

 

 

         

 

         

       (Осінь)             (Літо)                (Зима)              (Весна)

- Отже, до нас завітали пори року.        

Вправа «Пригадай»

- Діти, пригадайте, що таке речення.

- А як речення зв’язані між собою в тексті?

- Які бувають тексти?

- З яких частин складається текст?

- Чи потрібні в текстах абзаци?

3. Повідомлення теми, мети і завдання уроку.

-  Сьогодні на уроці ми складатимемо текст із речень, що є у ваших конвертах. (У кожного учня на парті лежить конверт  із розрізаними смужками реченнями).

4. Основна частина уроку.

1. Вправляння у складанні речень, побудові зв’язних висловлювань.

- Але спочатку навчимось складати речення, зв’язні висловлювання.

2. Екскурсія до осіннього лісу.

- А зараз ми з вами, діти, помандруємо до осіннього лісу…

- Які асоціації викликає у вас слово «ліс»?

Гра «Мікрофон»

3. Асоціативний кущ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Правильно.

 

 

4.Відгадайте такі загадки…(Читаю 6 загадок) - демонструю малюнки.

Загадки:

1. Хвіст куценький, довгі вуха.

Має в шафі два кожухи.

Влітку одягає сірий,

 А взимку теплий, білий.

(Заєць.)

 

2. Диба-диба у лісок.

Кожушок із голочок.

На нім - яблучка, грибочки,

Золотисті листочки.

(Їжачок.)

 

3. Рудий м'ячик вправно скаче

З гілочки на гілку.

- То не м'ячик. - кажуть діти,-

Ми впізнали - білку.

 

4. До пухнастого хвоста

Личить шубка їй руда.

Як рушає полювати,

Не виходить зайчик з хати.

(Лисичка.)

5. Клишоногий, волохатий,

Влітку сири гний та завзятий.

Ну а взимку лежебока.

У барлозі гріє боки.

(Ведмідь.)

 

- Слова - відгадки (6 слів). Як назвемо одним словом?

- Вірно, лісові мешканці.

C:\Users\Пользователь\Desktop\61a0b4bbeb2dfbdc2873c8dfd6f6775f.JPG

- А як готуються до зими лісові мешканці?

- Чим вони заклопотані восени? (Своїми турботами).

- Якими? (Роблять запаси на зиму, будують житло).

- Молодці! Сподобалось вам на екскурсії? Повертаємось в клас.

 

5. Розповідь вчителя.

- Прийшла зима. Випав сніг. Стало холодно. Замерзли водойми. Деякі звірі залягли в зимову сплячку. Лісовим мешканцям стало холодно і голодно.

- Які зміни відбулися в природі?

- А в житті лісових мешканців?

- А зараз ви дізнаєтесь про пригоду, яка сталася із білочкою та її дітками через те, що хтось підрубав дерево, у якому було дупло білки.

Впало підрубане дерево.

З дупла стара білка втекла, а маленька дісталась мені.

Жила вона з нами у лісовій хатинці.

Дуже любила білочка цукор.

Аж тремтить, як побачить грудочку солодку.

За це я прозвав її Ласункою.

- Де жила білочка?

- Що сталося з її хатинкою?

- Хто забрав маленьку білочку?

- За що хлопчик прозвав її Ласункою?

6. Фізкультхвилинка.

            7. Складання тексту за допомогою речень.

- Відкрийте конверти, витягніть смужки із записаними на них реченнями.

- Прочитайте уважно кожне речення і спробуйте відтворити прослуханий текст у потрібній послідовності.

- Зі скількох речень складатиметься текст? (6 речень).

- Яке речення буде першим? Читання речення дітьми та відтворення тексту в потрібній послідовності.

- Далі самостійно. (Робота в парі).

       8 . Перевірка правильності виконання.

Вправа «Коректор»

- Читання тексту, який склали. Звірте і порівняйте його з текстом на екрані.

Хто помилився, переставляє смужку на потрібне місце.

- Який заголовок ви доберете до тексту?

 Добір заголовку до тексту. (Білочка. Ласунка.).

9. Запис складеного тексту в зошити - самостійно.

10. Підсумок уроку.

- Чи сподобалось працювати з деформованим текстом?

- А який ми склали текст? (Розповідь).

11. Оцінювання.

12. Малювання під музику білочки.

13. Д/з домалювати білочку

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
6 березня
Переглядів
39
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку