Урок
Розвитку мовлення
2 клас
Весна-чарівниця
Мета: учити висловлювати свої думки, збагачувати словниковий запас школярів. Розвивати творчі здібності, спостережливість, уміння записувати складений текст у зошити. Прищеплювати любов до рідної природи, уміння відчувати красу українського слова.
Обладнання: ілюстрації про весну, відеосюжет «Прихід весни»,
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку.
Нам урок уже давно
Час розпочинати.
Будем мовлення своє
Знову розвивати!
ІІ. Ознайомлення з темою і метою уроку.
_ Що з весною настає?
– Сніг у полі розтає.
– А чому то так буває?
– Сонце його пригріває.
– Що ж синіє на землі?
– Ніжні проліски малі.
– А що пнеться з-під листа?
– То травичка вироста.
– А над полем що бринить?
– Любий жайворон дзвенить.
– Діти, про що ці рядочки? Тож сьогодні ми з вами маємо дуже цікаву роботу. Ми будемо вчитися складати твір про цю чудову пору року – весну. Твір – це значить творити, послідовно, грамотно висловлювати свої думки і записувати їх.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Створення асоціативного куща.
Весна – лагідне сонечко, блакитне небо, хмаринки, довшають дні, оживає ліс, зеленіє травичка, грім, дощик …
ІV. Робота над твором.
Зразок учнівського твору.
Нарешті скінчилася зима. Лагідне сонечко цілий день зігріває землю. Тане останній сніг і дзюркочуть довкола веселі струмочки. Улісі з’явилися перші блакитні проліски.
На деревах набубнявіли бруньки. Ось-ось зазеленіють молоді листочки. Гарно навкруги!
Поспішають із теплих країв пташки. І шпаки, і дикі гуси, качки. Незабаром повернуться ластівки.
Здрастуй, весно! Здрастуй, чарівнице!
(Діти складають речення усно, потім записують у зошити)
План
1 Ознаки весни.
2 Природа оживає.
3 Повернення перелітних птахів.
V. Підсумок уроку.
Учні зачитують свої твори