Урок розвитку мовлення з елементами STEM – освіти у 2 класі НУШ.

Про матеріал
Цей урок дає уміння складати речення та розповідь за опорною групою лексики, добирати влучні слова для передання власних спостережень , вражень, почуттів, вчити творчо зображувати те, що вражає уяву, формувати початкові уміння складати зв’язне письмове висловлювання, уміння працювати в парі,групі, здійснювати допомогу,бажання милуватися красою, прагнення більше знати про навколишній світ.
Перегляд файлу

 

Урок розвитку мовлення з елементами STEM – освіти у 2 класі НУШ.

Тема. Пухнасті сніжинки летять.

Мета. Формувати компетентності.

Предметні:  уміння складати речення та  розповідь за опорною групою лексики, добирати влучні слова для передання власних спостережень , вражень, почуттів, вчити творчо зображувати те, що вражає уяву, формувати початкові уміння складати зв’язне письмове висловлювання.

Ключові: соціальну (уміння працювати в парі,групі, здійснювати допомогу), загальнокультурну ( бажання милуватися красою, прагнення більше знати про навколишній світ),

 STEM – компетентності (наукову грамотність, конструкторську діяльність).

Обладнання: презентація, картки для роботи в парах, картки для індивідуальної роботи, пластилін, шість сірників, сім зубочисток на кожного учня.

ХІД УРОКУ

 

  1. Організаційний момент.
  • Привітайтеся.
  • Посміхніться один одному, посміхніться нашим гостям, які сьогодні разом з нами відправляться у чудовий і захоплюючий  світ краси .

Я рада бачити вас, хлопчики й дівчатка,

І хоч у вікна холод заглядає.

У цій кімнаті   затишно і тепло

Бо клас наш один одного і чує, й відчуває.

  1. Актуалізація знань. Фіксація утруднень в діяльності.
  • Сьогодні на уроці української мови я запрошую вас у творчу майстерню.

 ( На презентації з’являються слова  « творча майстерня»).(Слайд№1)

  • Що значить творча? ( Творити, придумувати, складати, створювати)
  • Кого називають творцями?(Того, хто створює щось дивовижне)
  • А  що таке майстерня? ( Місце, де щось створюють)
  • А що ми можемо створити на уроці української мови? ( Складати речення, придумувати розповіді, складати діалоги)
  • Але перш ніж створювати щось,  треба вибрати тему. То з чого ж почнемо? Так, з вибору теми.
  1. Визначення теми і мети уроку. Робота в парах з карткою – інструкцією(Слайд№2)
  • Виконайте в парах завдання на картці  і визначте, про що будемо говорити на уроці.

 

 

            1.Прочитайте загадку і напишіть відгадку.

Зірка сніжно біла                         

На рукав мені злетіла.               

Поки ніс її сюди,                           

Стала краплею води.                    

 

C:\Users\Марина\Documents\stihi-pro-snejinku.jpg2.Розгляньте  малюнок. Придумайте  до нього ласкаву назву.

 

                                                             

                                                 ________________________

 

 

 

  • Прочитайте загадку, назвіть відгадку . Яку назву дібрали до малюнка?
  • Тож, говоритимемо про сніжинки.
  • Діти, погляньте, за мною прилетіли сніжинки. Як красиво вони кружляють у таночку , опускаючись на землю. ( Слайд №2,3,4).
  • А чи можемо ми передати словами цю красу? То якою буде мета нашого уроку? (Складати і записувати речення про сніжинки, використовуючи влучні слова. А ще складемо  розповідь за власним спостереженням «Пухнасті сніжинки летять».)
  1. Узагальнення  власного досвіду учнів
  • В  нашій майстерні  є  незвичайні кімнати, до яких ми завітаємо.
  • Відчинимо двері до першої – «Кімнати спостережень» (Слайд №5)
  • Кожен справжній майстер має власну скриню, в якій зберігає цінності. Давайте ми зараз також наповнимо скарбом свої скрині. А що ж є скарбом на уроках мови? ( Слова, речення, думки).
  • Згадайте, коли ви вперше почали розглядати  дивовижне творіння природи - сніжинку. Прислухайтесь до себе, до свого серця, до своїх спогадів.
  • Якою була ваша власна  сніжинка? Запишіть це слово. Моя сніжинка була маленька, смілива.
  • На що вона  була схожа ? Запишіть це слово. Сніжинка, яку я розглядала , була схожа на зірочку. Пишу слово зірка.
  • Що робила  ваша  сніжинка? Запишіть це слово. (Моя – кружляла.)
  • Хто поділиться своїми спогадами?
  • Це ваші власні враження .
  1. Складання речень з опорою на допоміжний матеріал.

А як красиво говорять про сніжинки  поети і письменники . Вони допоможуть нам наповнити наші скрині. Відчинимо двері до кімнати «Милування красою». (Слайди №6)

Падають сніжинки на землю. Тихо лягають на поле, на ліс, на дорогу. Я прислухаюсь до тихого снігопаду і чую ніжний дзвін...

Що воно дзвонить? Іду, прислухаюся. Дзвін лине від маленької ялинки, що росте у нас на шкільному подвір’ї. Вслухаюся і дивуюся. То дзвенять маленькі сніжинки. Висять на ялинкових гілочках, доторкаються одна до одної, немов срібні дзвіночки. І дзвенять, дзвенять...(В.Сухомлинський. Як дзвенять сніжинки)

  • Так красиво передав свої враження Василь Сухомлинський в оповіданні «Як дзвенять сніжинки».
  • А ось у вірші Миколи Вороного  сніжинки самі про себе розповідають . Послухайте.

Білесенькі сніжиночки,
Вродились ми з води;
Легенькі, як пушиночки,
Спустилися сюди.

Ми хмарою носилися
Від подиху зими,
І весело крутилися
Метелицею ми.

  • Попрацюйте самостійно.

 

  • Прочитайте уривок з оповідання Лариси Воронкової.  Доберіть заголовок до розповіді. Запишіть його над текстом. Випишіть, з чим автор порівнює сніжинки.

 

________

 Раптом пішов сніг. Таня розгледіла сніжинки на долоні. Коли вони летіли, були, наче пух. Придивилася ближче – як зірочки.  На сонці сніжинки іскрилися ніби срібло.

За Ларисою Воронковою

Сніжинки були, наче … , як ……, ніби ….     .

  • Для чого нам потрібні приклади опису сніжинок? ( Щоб навчитися влучно записувати свої власні спостереження).

Запишіть свої власні речення , використовуючи слова-помічники.( Слова написані на сніжинках в слайді  №7,8 презентації  :  зірочка,снігова квітка, сніговий метелик, казкова балерина;ніжна,срібна, пухнаста, біла; опускається, летить, кружляє, танцює, переливається, іскриться, тане.)

  • Ви записали чудові речення про сніжинку. Відчули її красу серцем. Але щоб правильно складати  розповіді, треба мати й наукові знання.

Група «Пізнайки» повідомить нам наукові знання про сніжинку. А ви побачите, який вигляд мають сніжинки під мікроскопом. До речі, вперше сніжинки під мікроскопом почав розглядати американець Вілсон Бентлі ще коли був школяриком. (Слайд№10)

1.Сніжинка народжується тоді, коли водяна пара замерзає навколо крихітної частинки пилу. Утворюється кристалик льоду. Немає двох абсолютно однакових сніжинок. Але кожна з них має тільки шестигранну будову.  (Слайд№11)

2.Є в природі сніжинки-крихітки, їх ледь помітно неозброєним оком. Ці сніжинки – голочки, випадають в Антарктиді, де дуже сильні морози. (Слайд№12)

3.Трапляються сніжинки - велетні, розміром з долоню. Та це велика рідкість.  Сніжинки бувають у формі різних зірочок, пелюсток дивовижної квітки, орнаменту, стрілочок. Це залежить від температури повітря в той момент, коли вони падають. Проте в такій різноманітності є чіткі правила: сніжинка завжди шестигранна. (Слайд№13)

4.Також від температури повітря залежать розміри сніжинок . Чим нижча температура, тим менші сніжинки.

6. Складання розповіді «Пухнасті сніжинки летять».( Методика «Кубування»)

- А зараз завітаємо до кімнати «Авторів» . Складемо розповідь під назвою

«Пухнасті сніжинки летять». А допоможе нам в цьому чарівний кубик.

1грань.

  • Де народилися сніжинки?

2 грань.

  • Які вони ?

3 грань

  • На що вони схожі?

4 грань.

  • Як сніжинки потрапляють на землю?

5 грань

  • Чи принесли сніжинки користь?

 

7.Майстер – клас з виготовлення сніжинок.

  •  А зараз спробуємо у нашій творчій майстерні  власними руками зробити  не просто сніжинку, а її модель (спрощений образ об’єкта). Згадайте, яку геометричну фігуру має щойно народжена сніжинка. ( Шестикутник)
  • - Скільки сторін у шестикутника? (6)
  • Вершин? (6)
  • Візьмемо  6 сірників . Це будуть сторони шестикутника.
  • З пластиліну зробимо 6 кульок. Це будуть вершини шестикутника.
  • З’єднаємо послідовно за допомогою пластилінових кульок сірники, утворюючи шестикутник.
  • Щоб наш шестикутник був міцним, треба надати йому жорстоксті.  Цю властивість використовують інженери  під час створення будівель та механізмів.  За допомогою двох зубочисток з’єднаємо протилежні вершини шестикутника.  У нас народився кристалик льоду-«насіннячко», з якого виросте сніжинка. Кристалик льоду важчий, ніж повітря. Він починає падати . Сніжинка росте. Змінюються навколишні умови, і на сніжинці з’являються нові голочки.  Але в неї залишиться 6 променів. Вставимо 6 зубочисток у вершини шестикутника.
  • Які чудові сніжинки вийшли у вас. Їх можна оздобити паєтками , і це буде чудова прикраса для новорічної ялинки.
  • А ось вчені використали сніжинки не тільки для прикрас. Стеля , яка формою нагадує вирізану з паперу сніжинку, допомогла створити сильний і гарний звук у концертному залі. (Слайд№14)
  • Науковці  й досі намагаються дізнатися більше про дивовижне творіння природи – сніжинку. Можливо , їм не вистачає саме ваших ідей і наснаги.

 

Підсумок уроку

Якщо ми з вами люди творчі, то й підсумок уроку підведемо творчо. Складемо сенкан  до слова сніжинка.

1. Сніжинка

2.Ніжна, пухнаста                                               

3.Кружляє, танцює, дивує                                  

4.Вкриває землю сніговою ковдрою.                

5. Краса                                                                 

  • Тож , діти, цінуйте красу, розумійте красу,  поклоняйтеся красі.  Тоді вона надихне вас на неймовірні наукові відкриття.
  • Дякую за роботу. (Слайд№15)

 

 

 

 

docx
Додано
15 квітня 2020
Переглядів
1296
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку