Урок розвитку мовлення з мультимедійним супроводом

Про матеріал

Урок розвитку зв'язного мовлення у 3 класі загальноосвітніх шкіл за підручником " Українська мова" М.Д.Захарійчук.

Тема. Складання художнього тексту «Калина» за початком, серією сюжетних малюнків, планом .

Мета. Вчити дітей будувати зв'язну сюжетну розповідь за допомогою початку,ілюстративного матеріалу та плану; навчати правильно висловлювати власні думки, користуючись образними засобами мови; удосконалювати уявлення про образні вирази; розвивати навички писемного розповідного мовлення, розширювати активний словниковий запас учнів;виховувати любов, бережне ставлення до природи.

Обладнання. Ілюстрації за змістом, таблиця – довідка зі словами, презентація.

Зміст архіву
Перегляд файлу

Урок 4

Тема. Складання художнього тексту «Калина» за початком,

серією сюжетних малюнків, планом.

Мета. Вчити дітей будувати зв’язну сюжетну розповідь за

допомогою початку, ілюстративного  матеріалу та плану;

навчати правильно висловлювати власні думки, користуючись

образними засобами мови; удосконалювати

уявлення  про образні вирази; розвивати навички писемного

розповідного мовлення, розширювати  активний словниковий

запас учнів;виховувати  любов, бережне ставлення до природи.

Обладнання. Ілюстрації за змістом, таблиця – довідка зі словами,

 презентація.

 

                                    Хід уроку

І. Етап орієнтації

                  1. Організація класу

Встало вранці ясне сонце.

Зазирнуло у віконце,

Ми до нього потяглися,

За промінчики взялися.

Будем дружно працювати.

Сонечко розвеселяти.

 

                  2. Хвилинка каліграфії

Відгадайте загадку

Хто в хустинці червоненькій

Став у лісі між дубів?

Може дівчинка маленька

Назбирать прийшла грибів?

Ні, не дівчинка там стала –

А …….   виростала.    (калина)

ІІ. Етап покладання мети, проектування

  1. Актуалізація опорних знань

Розповідь вчителя:

  • Калина і Україна  нероздільні. Калина полюбляє українську

землю, а народ України шанує її за пишну вроду, цілющі

властивості. Немає, мабуть, такого села на всій Україні,

де б на подвір’ї за тином, в лузі чи на березі водоймищ

не росла калина. Кожна пора року дарує їй свою красу.

Весна – ніжні білі квіти, осінь – яскраві червоні ягоди.

А ось і наша гостя.

        Гостя. Я не груша, я не слива

       Я – калинонька вродлива.

       Я стою в зеленім листі

       І в червоному намисті.

       А чому я так прибралась?  

 Всі: до уроку готувалась.

       І стою собі у класі

      У зеленому віночку

      Та в червоних намистинках

      І збігаються всі діти

     Щоб на мене поглядіти.

     За намисто кожен смик

     Тай укине на язик.  ( Дівчина – калина дає скуштувати ягоди)

  • Які ягоди калини на смак? ( гіркувато – кислі)
  • Проте вони дуже корисні. Ці ягоди лікують багато хвороб:

кашель, ангіну, запальні процеси. Використовують у медицині

і цвіт калини. А ще з калини готують смачні страви:

печуть пироги, варять кисіль, варення, компот. До речі,

на сьогоднішній урок наші господарочки напекли пирогів

із калиною. Пригощайтесь.

  1.            Відпочинок
  2.            Оголошення теми, мети уроку
  • На сьогоднішньому уроці ми будемо складати  текст

за поданим початком і малюнками про калину.

 

ІІІ. Етап організації виконання плану діяльності

  1. Хвилинка поезії
  • Ви підготували до уроку різні поетичні слова про калину.

Послухаймо їх.

Тече вода з-під явора

Яром на долину,

Пишається над водою

Червона калина  - незабутні слова Т. Г. Шевченка

        Сонце гріє, вітер віє

З поля на долину,

Над водою гне з вербою

Червону калину.

 

Калино весела,

Калино червона,

Люблю твоє листя,

Та росяні крона.

  1. Робота з серією малюнків
  • А що іще ви знаєте про калину? Погляньте на малюнки на

слайдах

( Калина любить рости в лузі біля верби. Також у листяному

лісі, де вогко. Проводжаючи сина в далеку дорогу,

мати напувала його калиновим чаєм, а з

собою давала хліб з калиною. )

  1. Повторення вивченого про текст
  • Що таке текст? На які частини поділяються тексти? Про що говориться у кожній частині тексту?
  1. Словникова робота

Символ – умовне позначення предмета, явища, поняття.

Кетяги – пучок ягід, або квітів на одній гілці.

  1. Зразок тексту

 

Калина

          Калина коло хати – здавна найперша й найзначніша ознака оселі українця.

       На початку літа кущі калини вкривається безліччю білих суцвіть, що є символом дівочої краси, чистоти й кохання.

       Рубінові плоди калини здавна символізували мужність людей, які проливали кров за Батьківщину в боротьбі з ворогами. До того ж насіння схоже на серце. У народі існують легенди про сміливих дівчат – українок, які заводили у непрохідні хащі загони завойовників , прирікаючи їх на загибель. Саме з крові дівчат ніби й зросли калинові кущі.

 

ІV. Фізкультхвилинка (музична)

  1. Слова для довідки

    Невисокий, пишний кущ, лузі, лісі, білий, запашний цвіт, пишні квіти, соковиті кетяги, лісова красуня, цілющий сік, палахкотять, з давніх – давен, лікувальні властивості 

План розповіді – опису

1.Яка це рослина?

2.Де вона любить рости?

3.Яка калина навесні?

4. Вигляд  красуні восени та взимку.

5. За що люди люблять і шанують калину?

  1. Самостійна робота учнів
  2. Читання окремих творів

V. Контрольно – оцінювальний етап  

           Рефлексія

         - Чи сподобалось вам складати тексти самостійно?

         - Що нового ви дізнались на уроці?  Сьогодні розкажіть батькам  про здобуті знання про калину.

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок розвитку зв´язного мовлення

Номер слайду 2

Встало вранці ясне сонце. Зазирнуло у віконце,Ми до нього потяглися,За промінчики взялися. Будем дружно працювати. Сонечко розвеселяти.

Номер слайду 3

Хто в хустинці червоненькій. Став у лісі між дубів?Може дівчинка маленька. Назбирать прийшла грибів?Ні, не дівчинка там стала – А виростала. калина

Номер слайду 4

Калина і Україна

Номер слайду 5

Дівчина - калина

Номер слайду 6

Складання художнього тексту за початком, серією сюжетних малюнків, планом «Калина»

Номер слайду 7

Хвилинка поезії

Номер слайду 8

Калина у житті українців

Номер слайду 9

Повідомлення Всезнайок. Символ – умовне позначення предмета, явища, поняття. Кетяги – пучок ягід, або квітів на одній гілці.

Номер слайду 10

План розповіді – опису1. Яка це рослина?2. Де вона любить рости?3. Яка калина навесні?4. Вигляд красуні восени та взимку.5. За що люди люблять і шанують калину?

Номер слайду 11

Слова для довідки Невисокий, пишний кущ, лузі, лісі, білий, запашний цвіт, пишні квіти, соковиті кетяги, лісова красуня, цілющий сік, палахкотять, з давніх – давен, лікувальні властивості,

Номер слайду 12

Дякую за роботу!

zip
Додано
3 липня 2018
Переглядів
618
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку