Урок розвитку мовлення з мультимедійним супроводом у 3 класі за підручником " Українська мова" М. Д. Захарійчук.
Тема. Складання інструкції до гри
Мета. Вчити учнів зв'язно та послідовно викладати думки, складати тексти - інструкції; розвивати мовлення, увагу, розширювати, збагачувати словниковий запас учнів; виховувати культуру писемного мовлення.
Обладнання. Презентація, інструктивні картки різних видів
Урок 5
Тема. Складання інструкції до гри
Мета. Вчити учнів зв’язно та послідовно викладати думки, складати тексти - інструкції; розвивати мовлення, увагу, розширювати, збагачувати словниковий запас учнів; виховувати культуру писемного мовлення.
Обладнання. Презентація, інструктивні картки різних видів
Хід уроку
І. Етап орієнтації
1. Організація класу
Знову на урок дзвінок лунає,
Мелодійно і ніжно звучить.
Нам урок сторінки відкриває,
Дізнатись нове зазиває.
Тож починаєм працювати,
Щоб багато нового пізнати.
2. Хвилинка каліграфії
Дід Буквоїд – знову порядкував у наших зошитах і знищив частину завдання. Самостійно відновіть слова, не забувайте про з’єднання букв. (Діти, гра, забава)
ІІ. Етап покладання мети
Я знов повертаюсь в дитинство в думках,
Чарівне і вічне життя загадкове,
Шукаю коріння у твоїх літах,
Дитинство моє веселкове.
Гра
Ви думаєте, гра – це пустощі? Це своєрідне мистецтво. В іграх передається характер народу, виховуються дружні стосунки, чесність, повага, спритність, кмітливість. У грі змагаються, пізнають одне одного. Гра вносить радість, почуття взаємопідтримки у дітей. Бігати, стрибати, рухатись – це означає жити.
Забава
Народна мудрість говорить: «Як дитина грається і бігає, так їй і здоров’я усміхається!» А кожен народ свято береже не тільки свої пісні, мову, а, звичайно і гру. У ас кажуть: «Хочеш бути здоровим – грайся! Хочеш бути щасливим – грайся! Хочеш бути красивим – грайся!»
Складання «Асоціативного куща»
– Які види ігор ви знаєте? Тепер заплющіть очі і спробуйте уявити гру, які асоціації у вас викликає це слово? ( радість, друзі, сонце, спів птахів, біганина, шум,..)
Інструкція – це вказівка на порядок і засоби виконання якої - небудь роботи, користування приладами, інструментами.
ІІІ. Етап організації виконання плану діяльності
а)Як називається гра, де зустрічався такий звір.
« Він вухатий, білобокий, косоокий і вусатий… Як же того звіра звати? (Заєць)
(гра «Зайчику, Зайчику!»)
б)У нього ніс в сметанці й ротик.
Відгадайте, хто це? (Котик)
в) Пошкребуся тут і там,
Кішці спокою не дам.
Зледачіли б кішки
Без малої… (мишки) («Котик та Мишка»)
а) інструкція виготовлення аплікації в техніці «Кра – кле»;
б) інструкція розв’язання задачі;
в) інструкція вивчення вірша напам’ять.
(- Чим схожі і чим відрізняються розглянуті інструкції? Що особливого ви можливо помітили?)
ІV. Фізкультхвилинка музична
(під пісню «Усмішка»)
в) розгляд та обговорення ілюстрацій різних ігор, формулювання відповідей на запитання
Коли гра буде цікавою для всіх?
Повідомлення «Всезнайок»
Вона виникла у Англії дуже давно, десь у ХІІ столітті. Отже
цій грі - вісімсот років. У грі раніше могли брати участь 100 і
більше гравців. Такий натовп змітав на своєму шляху все.
Тому пізніше виникла потреба створити правила гри, тобто
інструкцію.
Ребус – це загадка, в якій заховане слово чи речення передається «речами», точніше – «малюнками» і умовними позначками.
«Шашки» - зменшена форма від слова шахи. Ця гра була спрощенням гри в шахи: з усіх фігур залишалися пішаки і дами. Звідси і назва гри – дамки.
Вам відомі ці ігри. Скажіть, чи можна грати в них, не знаючи правил, інструкцій?
- Складіть і запишіть у парах свої інструкції до тих ігор, що зображені на малюнках
V. Контрольно – оцінювальний етап
Рефлексія
1. Читання учнями своїх інструкцій
2. – Чого ми навчились на уроці?
- Для кого у пригоді можуть стати інструкції, складені нами (передамо першокласникам)