Контроль та оцінювання навчальних досягнень учнів 1 класу з навчання грамоти

Про матеріал

В даних орієнтованих вимогах щодо контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів 1 класу з навчання грамоти визначені поточні (аудіативні уміння, читання, читання напам'ять; усне діалогічне й монологічне мовлення) та підсумкові (контрольне списування, індивідуальна перевірка навички читання вголос і розуміння прочитаного) перевірки (підсумкові контрольні роботи).

(Матеріал з додатку до наказу МОН України від 19.08.2016 № 1009)

Перегляд файлу

Орієнтовні вимоги до контролю та оцінювання навчальних

 досягнень учнів 1 класу з навчання грамоти

 

Оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюється вербально:

­ у 1 класі з усіх предметів інваріантної складової.

 

Підсумкова перевірка у 1 класі передбачає підсумкові контрольні роботи у кінці навчального року:

 *   контрольне списування,

 *   комбінована контрольна робота з математики,

 * індивідуальна перевірка навички читання вголос і розуміння прочитаного.

 

Поточній перевірці та поточному оцінюванню підлягають аудіативні уміння, читання, читання напам’ять;  усне діалогічне й монологічне мовлення.

Поточна перевірка з аудіювання у 1 класі проводиться в процесі формування в учнів умінь слухати й розуміти усне мовлення.

Орієнтовний обсяг тексту на кінець навчального року 70-90 слів. Завдання для перевірки розробляють на матеріалі різних мовних одиниць: звуків, слів, словосполучень, речень, текстів. Ними передбачено визначення рівнів сприймання першокласниками відповідного мовного матеріалу на слух, виокремлення певної мовної одиниці з-поміж інших, розуміння почутого. Результатом поточної перевірки з аудіювання є вербальні оцінні судження вчителя/вчительки, що ґрунтуються на позитивному принципі.

 

Поточна перевірка уміння читати текст у 1 класі здійснюється на текстах типу букварного, в яких ужито вже вивчені букви. Перевірка має діагностичний характер з метою визначення сформованості умінь читати.

При оцінюванні сформованості уміння читати в 1 класі беруться до уваги:

спосіб читання (складами, цілими словами);

правильність читання;

розуміння прочитаного.

Для перевірки виявлення розуміння прочитаного учневі пропонується не більше 3 запитань (щодо значення окремих слів та фактичного змісту прочитаного).

 

Об’єктом поточної перевірки у 1 класі є уміння читати напам’ять віршовані твори.  Перевірку здійснюють усно, індивідуально протягом наступних 2-3 уроків після опрацювання твору, що вивчається на пам’ять. Окремі уроки на перевірку уміння читати напам’ять не відводять.

Протягом навчання у 1 класі здійснюється перевірка уміння читати напам’ять 1 віршованого твору у першому семестрі і 2 – у другому семестрі.

Поточна перевірка сформованості діалогічного мовлення.

Учням пропонується відтворити в особах (з іншим учнем або вчителем) прослуханий діалог. Перевіряється уміння використовувати формули мовленнєвого етикету, ставити запитання, підтримувати розмову на певну тему, дотримуватись правил спілкування, норм літературної мови, – відповідно до державних вимог щодо навчальних досягнень учнів.

 

Поточна перевірка сформованості монологічного мовлення (переказ, твір).

Уміння усно переказувати текст перевіряють на матеріалі текстів розповідного характеру: пропонуються тексти букварного типу.

У 1 класі учням пропонується скласти усний твір-розповідь за малюнком, серією малюнків, життєвою ситуацією тощо (3-4 речення).

Підсумкова перевірка і підсумкове оцінювання

 

Підсумкова перевірка у 1 класі здійснюється в кінці навчального року.

Об’єктами підсумкової перевірки навчальних досягнень учнів 1 класу з мови є такі складники комунікативної компетентності:

досвід мовленнєвої діяльності: уміння читати (спосіб, правильність, виразність) і розуміти зміст прочитаного;

орфографічні і пунктуаційні вміння та графічні навички письма, культура оформлення письмових робіт.

 

Підсумкова перевірка сформованості вміння читати в 1 класі здійснюється індивідуально наприкінці навчального року на матеріалі доступних для розуміння учнями цієї вікової категорії текстів (обсяг текстів: 60-90 слів на кінець навчального року). Результати перевірки фіксують у характеристиці навчальних досягнень учня/учениці, що зберігається в його/її особовій справі.

 

Орфографічні і пунктуаційні вміння та графічні навички письма, культура оформлення письмових робіт в 1 класі перевіряються в кінці навчального року шляхом списування з друкованого тексту.

 

 

При оцінюванні списаного тексту враховують:

* грамотність;

* правильність написання літер та їх поєднання;

* культуру оформлення письмової роботи.

Результати перевірки фіксують у характеристиці навчальних досягнень учня\учениці, що зберігається в його особовій справі.

 

Перелік робіт з підсумкової перевірки, які проводяться з мови

 

Вид перевірки

1 клас

І сем.

ІІ

сем.

Читання

1

Списування

1

Загальна кількість перевірок

за семестр

2

 

Списування є основними формами перевірки орфографічної та пунктуаційної грамотності.

 

Вимоги до текстів списування як окремих видів робіт

Клас

Семестр

Кількість слів у тексті

1

І

-

ІІ

20-30 слів

 

 

 

 

 

 

 За списування виставляють одну оцінку. При оцінюванні списування доцільно брати до уваги грамотність і культуру оформлення письмової роботи.

 

 Оцінювання грамотності рекомендується здійснювати за такими вимогами:

орфографічні і пунктуаційні помилки вважаються рівноцінними;

помилка в одному й тому самому слові, яке повторюється в диктанті кілька разів, вважається однією помилкою; помилки на одне правило, але в різних словах вважаються різними помилками;

негрубими вважаються такі помилки: повторення тієї самої букви в слові; недописування букви в кінці слова (не за правилом); двічі підряд написане те саме слово в реченні.

Дві негрубі прирівнюються до однієї грубої помилки;

охайні виправлення (неправильне написання на правильне) помилками не вважаються;

орфографічні та пунктуаційні помилки на невивчені правила виправляються, але не враховуються.

 

Норми оцінювання списування

 

Рівень

навчальних

досягнень

учня/учениці

Бали

Кількість помилок

 

Початковий

 

 1

 17 і більше

 2

 14-16 помилок

 3

 11-13 помилок

Середній

 4

 8-10 помилок

 5

 5-7 помилок

 6

 1 негруба та 4 грубих помилки

Достатній

 

 7

 2 негрубі та 2 грубі помилки, або 3 грубі

 8

 2 негрубі та 1 груба або1 негруба та 2 грубі помилки

 9

 1 негруба та 1 груба помилки

Високий

 10

 2 негрубі помилки

 11

 1 негруба помилка

 12

 ––

 

 

 

Якість читання творів напам’ять визначають за такими вимогами:

* правильність, повнота відтворення фактичного змісту твору;

* виразність читання (чіткість дикції, інтонаційна правильність, уміння виявити своє ставлення до того, що читається; доречність використання мовленнєвих та позамовних (міміка, жести) засобів виразності;

* дотримання орфоепічних норм (літературна вимова голосних і приголосних звуків у різних позиціях, сполучень звуків у мовленнєвому потоці, а також наголошування слів). У дітей з органічними порушеннями вимови цей критерій не враховується.

 

(Матеріал з додатку до наказу МОН України від 19.08.2016 № 1009)

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Жорняк Олена Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
24 квітня 2018
Переглядів
40126
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку